تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804383154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش بيني افزايش 34 درصدي براي قيمت خودرو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ فروردين ۱۳۹۳ (۱۴:۱۴ب.ظ)
عضو انجمن قطعه سازان با عدد و رقم اعلام کرد: پيش بيني افزايش 34 درصدي براي قيمت خودرو قيمت خودرو در سال جاري افزايش 25 تا 34 درصدي را تجربه خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، فرهاد به نيا عضو هيات مديره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه هاي خودرو، با اعلام اين خبر و با بيان اينکه طي نيمه دوم سال قبل قيمت فولاد 25 درصد، مس 32 درصد، پتروشيمي ها 34 درصد، و حقوق و دستمزد در سال جديد 25 درصد افزايش داشته است، تاکيد کرد: مقاومت و جلوگيري دولت از افزايش قانوني قيمت خودرو، مشکلات جبران ناپذيري را براي صنعت قطعه سازي و خودروسازي کشور رقم خواهد زد.
وي با اشاره به اينکه صنعت خودروسازي و قطعه سازي کشور در سال هاي 91 و 92 متحمل افزون بر 60 هزار ميليارد ريال زيان شده است، اظهار داشت: با توجه به اعلام نرخ ديه و در پي آن افزايش نرخ بيمه شخص ثالث، افزايش هزينه شماره گذاري، و تاثير اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها(افزايش قيمت حامل هاي سوخت) و ... شاهد افزايش لجام گسيخته قيمت تمام شده خودرو بوده و به تبع آن قيمت خودرو افزايش محسوسي را تجربه مي کند.
به نيا در خصوص راهکارهايي که مي توان از افزايش قيمت خودرو جلوگيري کرد، گفت: چنانچه دولت خواستار تثبيت قيمت خودرو است بايد مواد اوليه اساسي اين صنعت از جمله فولاد، مس و پتروشيمي را با نرخ ترجيحي در اختيار توليدکنندگان قرار دهد.
وي در ادامه با تاکيد بر اينکه با برخي رايزني‌هاي صورت گرفته مشکلات ماليات بر ارزش افزوده قطعه‌سازان در حال حل شدن بود اما با تصميمات اخير در اداره مالياتي فشار بر بخش توليد به ويژه قطعه‌سازان به شدت افزايش يافته است، افزود: ‌اداره‌هاي ماليات بر ارزش افزوده نمي‌پذيرند شرکت قطعه‌سازي که از خودروساز پول نگرفته نبايد مشمول اين ماليات شود و قرار بود که ماليات بر ارزش افزوده از خودروسازان دريافت شود اما به تازگي يکي از قطعه سازان به دليل عدم پرداخت 150 ميليون تومان ماليات بر ارزش افزوده، 800 ميليون تومان جريمه شده ‌است.
به گفته عضو هيات مديره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه هاي خودرو، در صورت ادامه روند فعلي بسياري از قطعه‌سازان ورشکست خواهند شد بطوريکه هم‌اکنون 25 درصد از قطعه‌سازان عضو انجمن يا تعطيل شده و يا تغيير کاربري داده‌اند!
به نيا، در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از نظام پولي و مالي کشور گفت: در حال حاضر با حدود 170 ميليارد دلار گردش نقدينگي در کشور بيش از 901 بانک و موسسه اعتباري در بانک مرکزي ثبت شده و فعاليت مي‌کند در حالي که کشور کانادا با 450 ميليارد دلار گردش مالي تنها داراي 22 بانک است!
وي اين موضوع را با توجه به جشنواره سودهاي بانکي که هم در بانک هاي دولتي و هم خصوصي شاهد آن هستيم نشان دهنده آن دانست که موسسات مالي کشور موجب رشد بي رويه نرخ پول در کشور شده‌اند و بايد فکري جدي و اساسي براي آن کرد.
عضو انجمن قطعه سازان ايران خواستار تصميم گيري صحيح و عاجل از سوي وزارت خانه هاي امور اقتصادي و دارايي، و وزارت صنعت، معدن و تجارت براي کاهش بهره تسهيلات بانکي تخصيصي به توليدکنندگان شد.
به نيا در واکنش به سئوال يکي از خبرنگاران در خصوص اينکه با ورود تکنولوژي هاي جديد در صنعت قطعه سازي و خودروسازي، قطع سازان داخلي آماده هماهنگ سازي خود با آن را دارند يا خير؟ تاکيد کرد: با برطرف کردن برخي چالش هاي پيش روي صنعت قطعه سازي و در همين شرايط نامناسب نيز، قطعه‌سازان آماده داخلي سازي قطعات و توليد قطعات خودروهاي جديد خودروسازان هستند.

دوره هيات مديره انجمن قطعه سازان پايان يافت
وي در ادامه سخنان خود از پايان دوره سه ساله هيات مديره انجمن سازندگان قطعات و مجوعه هاي خودرو خبر داد و گفت: نيمه دوم اسفندماه سال گذشته قرار بود که در جلسه اي فوري در اين خصوص تصميم گيري شود.
به نيا با بيان اينکه اولين مجمع اعضاي انجمن براي برپايي انتخابات قرار بود 24 فروردين ماه امسال برگزار شود و پس از آن به 14 ارديبهشت ماه امسال موکول شده است، اظهار داشت: در شرايطي که قطعه سازان با انواع و اقسام چالش ها دست به گريبان هستند گويا اين مجمع دوم هم از سوي رئيس هيات مديره کنسل شده و به زمان عقب تري موکول شده است!
اين قطعه ساز داخلي، با انتقاد نسبت به عملکرد هيات مديره فعلي براي انتخابات، خواستار حضور فعالانه اعضاي پر انرژي و دلسوز بخش قطعه سازي کشور براي انتخابات آتي هيات مديره انجمن قطعه سازان شد.
عضو هيات مديره انجمن قطعه سازان اظهار اميدواري کرد تا ترکيب جديد هيات مديره انجمن قطعه سازان نسبت به حل و فصل چالش ها و پتانسيل هاي پيش روي اين صنعت، هوشيارانه تر و دلسوزانه تر گام بردارند.
به گفته وي، تا 30 خردادماه امسال بايد موضوع انتخابات هيات مديره انجمن قطعه سازان ايران تعيين تکليف شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن