تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806339164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خداحافظي روغن نباتي قو از پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اجتماعی > شهری مهر گزارش مي دهد؛
خداحافظي روغن نباتي قو از پايتخت
کمیته مشترک شواری شهر تهران، اعضای هیئت مدیره و مدیران شهری این هفته تكليف كارخانه روغن نباتي قو را مشخص مي کنند. آخرین رایزنی ها حاکی از این است که سرانجام پس از 20 سال اين كارخانه به خارج از تهران منتقل مي شود.



به گزارش خبرنگار مهر، مردمي كه در همسايگي ترمينال جنوب هستند سالها است ريه هايشان پر مي شود از بوي نامطبوع روغن سوخته كارخانه روغن نباتي قو. هرچند که مدتي است اين كارخانه فعاليت هايش متوقف شده و كارگرانش بي كار شده اند. 30 فروردين ماه سال جاری (امروز) اولین روز كاري اين كارگران است كه در دو سال گذشته بارها نسبت به تعديل نيرو و تاخير در دريافت حقوقشان اعتراض داشتند. مشخص نيست چرخ اين كارخانه بعد از پلمب آن مي چرخد اما روز چهارشنبه تصميم نهايي براي نحوه انتقال آن به بيرون تهران گرفته مي شود و تا دو ماه آينده نيز كارخانه قو براي هميشه از تهران مي رود.  

تاخير 20 ساله در اجراي يك مصوبه اوايل سال 73 بود كه  به دلیل روند فعاليت كارخانه و حجم بالاي توليد انواع روغن خوراكي و ايجاد مشكلات زيست محيطي و پيرو شكايات عديده از مزاحمت هاي ناشي از فعالیت آن چون انتشار بو، سر و صد و فاضلاب كه مزاحمت شاخص آن بوي زننده در محيط اطراف براي ساكنين بود؛ زمزمه هاي رفتن اين كارخانه به گوش رسيد.
ضلع جنوبي اين كارخانه مجاورت مستقيم با منازل مسكوني داشت و بر اساس شكوائيه اهالي شهرداري بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداريها اقدام به صدور راي تعطيلي كارخانه در تاريخ 16 فروردين سال 73 با پيش بيني مهلت سه ساله مي كند كه به لحاظ عدم اعتراض به  راي صادره قطعي و لازم الاجرا  شد.

در خواست مهلت 10 ساله اما داستان كارخانه قو با راي اوليه به پايان نمي رسد. مديريت شهري همچنان پيگير شكايت خود و تعطيلي اين كارخانه است. در تاريخ اول آبان سال 73 راي تكميلي با تاكيد بر تاييد راي تعطيلي قبلي و ارائه راهكارهاي كارشناسي به منظور تعديل مزاحمت هاي موجود با مهلت 45 روزه صادر كه مجددا قطعي شد. مدير عامل وقت  كارخانه طي نامه اي در 25 بهمن ماه همان سال درخواست مهلتي 10 ساله جهت انتقال كارخانه را اعلام می کند و جدول زمان بندي انتقال را نيز ارائه مي دهد. با موافقت و پذيرش آن از سوي شركت به طور مشروط با ارائه تمهديات و ابلاغ به شهردار منطقه 16 طي نامه اي موضوع پيگيري می شود كه مديريت كارخانه نسبت به تعهدات خود عمل كند.  

نامه هاي بي پاسخ و ماندگاري دوباره كارخانه اما بر خلاف وعده هاي قبلي اين كارخانه همچنان درد دل پايتخت به فعاليت خود ادامه مي دهد. در تاريخ 28 اسفند سال 84 شهرداري منطقه از مدير كل سياسي انتظامي استانداري تهران در خواست توقف فعاليت كارخانه را مي كند. با هماهنگي شوراي تامين استان در استانداري جلسه اي با حضور مدير كارخانه و مسئولان مرتبط برگزار و مقررمي شود تا مدير عامل سازمان اقتصادي كوثر به عنوان متولي در جهت حفظ سلامت محيط زيست و شهروندان برای رعايت مقررات نسبت به ارائه طرح زمانبندي انتقال تا تاريخ 20 خرداد 85 به فرمانداري تهران اقدام كند. از آن زمان شهرداري منطقه طي مكاتبات متعدد از معاونت سياسي و انتظامي فرماندراي تهران درخواست طرح زمان بندي انتقال كارخانه قو را برابر توافقات جلسه هماهنگي شوراي تامين استان مي كنند كه بي پاسخ مي ماند. در تاريخ ارديبهشت ماه سال 87 مكاتبه اي با رياست سازمان صنايع و معادن انجام و ضمن اشاره به عدم پاسخگويي فرماندراي پيشنهاد مي شود موضوع در كارگروه صنعت و معدن مورد بررسي قرار گيرد.  



حكم نهايي شورا به رفتن كارخانه قو / تاخير دوباره در اجراي مصوبه با توجه به شكايات متعدد در تاريخ 22 اسفند سال 90 راي نهايي تعطيل از سوي شوراي شهر تهرا صادر و در آن قيد مي شود كه كارخانه مذكور مي بايست تا پايان شهريور 92 نسبت به انتقال به خارج از شهر اقدام كند. پس از آن نامه اي در تاريخ 9 مهر ماه سال 92 به معاونت سياسي انتظامي فرماندراي تهران جهت پيگيري ارسال كه بي پاسخ مي ماند. در 6 بهمن ماه دوباره جلسه اي براي انتقال اين كارخانه برگزار مي شود. در اين مدت كارخانه به يك شركت خصوصي به نام شركت نهان گل واگذار شده است.  باز شدن پرونده در شوراي چهارم  اما دوباره پرونده كارخانه نيمه تعطيل قو دوباره در سال 93 باز مي شود. رحمت‌الله حافظی رييس كميسيون سلامت و محيط زيست شوراي شهر تهران پرسشي درباره عدم اجراي مصوبه شورا كه قرار بود شهريور ماه سال 92 اجرايي شود مطرح مي كند؛ چرا روغن نباتي قو با وجود راي قطعي از تهران خارج نشده است. مجددا كميته اي براي پيگيري درخواست حافظي تشكيل مي شود و پلمپ مجدد اين كارخانه دوباره در دستور كار قرار مي گيرد. به گفته حافظي، 25 هزار متر زمین خارج از شهر تهران و در شهرک صنعتی قزوین برای انتقال این کارخانه در نظر گرفته شده است . تغيير كاربري زمين كارخانه / تعيين تكليف تا دو ماه آينده
رضا قديمي مدير عامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر  در گفتگو با خبرنگار مهر درباره زمان قطعي رفتن اين كارخانه از پايتخت به مهر مي گويد: سالهاست راي تعطيلي اين كارخانه و خروج آن از تهران داده شده است اما با عناوين مختلف اين موضوع بلاتكليف مانده است كه تا دو ماه آينده تكليف نهايي اين كارخانه روشن مي شود. محسن اسدي شهردار منطقه 16 نيز خبر از برگزاري جلسه اي با حضور اعضاي كميسيون محيط زيست شورا و هيات مديره اين كارخانه مي دهد و به مهر مي گويد: مقدمات خروج اين كارخانه از تهران فراهم شده است و به زودي زمين اين كارخانه برا اساس طرح تفصيلي كه احتمالا مسكوني، اداري و تجاري است تغيير كاربري مي دهد. پرونده 20 ساله روغن نباتي قو تا چند ماه ديگر بسته مي شود و ساكنان اين منطقه كه سالهاست از بوي نا مطبوع فاضلاب و ... در رنج بوده اند مي توانند نفس راحتی بكشند.
 


۱۳۹۳/۱/۳۰ - ۱۲:۰۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن