تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820764206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطبه فدکیه یادگاری از حضرت زهرا برای امت پیامبر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



استاد حوزه علمیه قم تبیین کرد؛
خطبه فدکیه یادگاری از حضرت زهرا برای امت پیامبر خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که خطبه فدکیه یادگاری از حضرت زهرا(س) برای امت پیامبر اکرم(ص) است، گفت: از این بانوی بزرگوار دو هدیه به جا مانده است که یکی از آنها خطبه فدکیه حضرت است.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی، استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در جمع نمازگزاران و زمزمه‌کنندگان دعای کمیل مسجد مقدس جمکران با تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: از این بانوی بزرگوار دو هدیه به جا مانده است که یکی از آنها خطبه فدکیه حضرت است که در پی رحلت رسول اکرم(ص) و حوادثی که در جامعه اسلامی آن زمان رخ داد خوانده شد.
وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) در این خطبه هشدار داده بودند که «ای مردم، شما گروهی مهاجر هستید که برای دفاع از دین اسلام و یاری رسول خدا شهر و دیار و شغل و کسب و کار خود را رها کرده‌ و از مکه به مدینه هجرت کرده‌اید؛ شما گروه مهاجر برای حمایت از رسول خدا و یاری دین خدا و مقابله با دشمنان خدا و رسولش زحمات زیادی کشیده و شهیدان زیادی در راه اسلام داده‌اید؛ ای گروه مهاجر و انصار، ای مجاهدان و بازوان پرتوان اسلام، مگر نمی‌بینید که در جامعه انحراف پیش آمده و اکنون من به عنوان فاطمه دختر پیامبر بزرگ خدا هستم؛ مردم بدانید که من شرایطی خلاف انتظار رسول خدا می‌بینم؛ دستاوردهای دوران رسالت پدرم و دستاوردهای جوانان مجاهد و شهید شما در معرض خطر قرار گرفته است.
استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در ادامه خطبه می فرمایند «من به شما هشدار می دهم بار دیگر اسلام را یاری کنید و رهبری که از جانب خداوند برای شما معین شده است یعنی علی امیرمؤمنان(ع) را یاری کنید که امروز یاری او یاری پیامبر و دین اسلام و یاری قرآن است».
حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) این خطبه را نزد اصحاب و یاران خود خواندند و حجت را بر همگان تمام کردد؛ اوضاع و احوال شهر مدینه پس از این سخنرانی دچار التهاب شد و عده‌ای متوجه شدند که اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌اند و عده‌ای برای اینکه از وجهه ظاهری خود دفاع کنند درصدد عذرخواهی برآمدند.
وی با بیان این‌که در پی آن خطبه و التهاب اندیشه سیاسی، دینی که رخ داد، عده‌ای از زنان مدینه چه از گروه های مهاجر و چه از گروه‌های انصار با برنامه‌ریزی قبلی در بیت شریف حضرت زهرا(س) با وی قرار ملاقات گذاشتند، ادامه داد: وقتی وارد خانه شدند حضرت زهرا(س) را در بستر بیماری مشاهده کردند و یک نماینده از زنان از حضرت زهرا(س) پرسید که حالتان چطور است و ایشان در جواب گفتند که «چگونه روزگار بگذرانم؟ حالم چطور باید باشد؟ من از مردان شما سخت ناراحت و ناراضی‌ام، آنها در پی فوت پدرم از اسلام روی برگرداندند و من از آنها بی زارم؛ آنها راه اشتباه را رفتند و پشت به دین اسلام کردند و سخن خداوند را در قرآن نادیده گرفتند که خداوند در قرآن کریم پیشاپیش این وضعیت را هشدار داده بود. شما رهبری را که در غدیر خم به امر خدای بزرگ و از سوی پیامبر منصوب شده بود کنار گذاشتید و کسی را به رهبری گرفتید که شخصیت و صلاحیت رهبری را ندارد. به جای شایستگان به نااهلان فرصت دادید و آگاه باشید به جاودانگی و ابدیت خداوند».
این استاد حوزه تصریح کرد: بعد از شهادت حضرت زهرا(س) و هشدارهایی که حضرت بعد از آن انحراف به آنها داده بود، جنگی در بصره عراق به نام جمل، جنگی دیگر به نام صفین و جنگی میان امت اسلامی به نام نهروان رخ داد که در این سه جنگ جمعیت زیادی کشته شدند و از بین رفتند.
وی در پایان یادآور شد: آنچه امروز در عراق و مصر و فلسطین و سوریه و دیگر کشورها در حال رخ دادن است حاصل و ادامه همان راه انحرافیست؛ هر گاه در جامعه نااهلان جای افراد شایسته متصدی امور شده‌اند تبر برداشته اند و فرق شکافته اند و از بین برده اند./907/پ202/ع



۱۳۹۳/۱/۲۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن