تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815260143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خطبه های حضرت زهرا (س) نماد توانایی علمی ایشان در برابر مستکبران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خطبه های حضرت زهرا (س) نماد توانایی علمی ایشان در برابر مستکبران است تهران - ایرنا - استاد حوزه علمیه قم گفت: هر بخش از سخنان و خطبه های حضرت زهرا (س) نشان دهنده تسلط و توانایی بالای علمی ایشان در دوران استبدادی است که زورمداران اجازه حرف زدن به هیچ کس را نمی دادند.


حجت الاسلام و المسلمین علی کرمی فریدنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حضرت زهرا (س) در مقابل چشم صدها انسان آنچنان سخنان عمیق و با محتوایی بیان کرد که بعد از گذشت بیش از هزار سال و نگارش چندین کتاب در تفسیر آن، هنوز هم تحسین برانگیز و زیباست.
وی با بیان اینکه سخنان و خطبه های آن حضرت از ابعاد مختلف جامعه شناسی، حقوقی، فقهی، اسلامی و انسانی قابل بررسی است، افزود: حضرت زهرا (س) در سال پنجم بعثت ولادت یافت و در مدت عمر کوتاه خود فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشت که هر یک از این موارد حیات علمی و فرهنگی این بانوی بزرگوار را ترسیم می کند.
این پژوهشگر مذهبی ادامه داد: استبداد مخوف مذهبی در روزگاری ظهور کرد که پس از پیامبر اکرم (ص) به هیچ وجه اجازه اظهارنظر و مخالفت با زورگویان را نمی دادند اما این بانوی بزرگوار در سخنان و خطبه های پرمحتوای خود ژرفای دانش و کمال خود را به استکبارگران نشان داد.
کرمی فریدنی با بیان اینکه ویژگی علمی حضرت زهرا (س) دانش، بینش و شعورمند زیستن ایشان است، تصریح کرد: تمامی تمدن ها و مکاتب همواره به کسی که خردمند زیسته بها داده اند و بدون اغراق حضرت زهرا (س) در شرایطی که به زنان و دختران به خاطر اندیشه های پوچ اهمیت نمی داد، خردمندانه زیست و با درایت در برابر مستکبران ایستادگی کرد.
استاد حوزه علمیه قم یادآورشد: بر این اساس زنان کمال جو که قصد دارند ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) را الگو قرار دهند به جای پرداختن به ظواهر زودگذر باید از رفتار و منش ایشان سرمشق بگیرند.
وی حق طلبی، ستم ستیزی و دفاع از حقوق انسان ها در مقابل زورگویان را از دیگر ویژگی های شخصیتی حضرت صدیقه کبری (س) عنوان کرد و گفت: آن حضرت با درایت خود مبارزه مسالمت آمیز علیه استبداد مخوف را سامان دهی کرد و همین حرکت موجب ماندگاری مذهب و مکتب و راه و رسم درست پیامبر اکرم (ص) شد.
این نویسنده و محقق مذهبی پاک منشی، پاک دستی و پاک رفتاری حضرت زهرا (س) در تمام طول زندگی، همسرداری و تربیت فرزندان صالح و شایسته را از دیگر ویژگی های برجسته این بانوی بزرگوار نام برد.
وی افزود: نتیجه و محصول مدیریت درست خانواده از سوی حضرت صدیقه کبری (س) تربیت دو پسر و دو دختر بود که همواره پرچمدار حقوق بشر بودند از این رو همه این شاخصه ها برای زنان و دخترانی که به دنبال الگوی مناسب برای زندگی سعادتمندانه هستند، مناسب است.
کرمی فریدنی توضیح داد: بانوی بزرگوار اسلام دارای ویژگی های برجسته دیگری هم هست اما در مراسم شهادت و ولادت ایشان به گونه ای برای مخاطبان از شخصیت و منش آن حضرت سخن می گویند که گویی در تمام طول عمر بابرکت خود همواره گریان و ناراحت بوده است.
فراهنگ (4)**1883
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن