تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798310283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخي مي گويند هر کاري بکن فقط ظاهرالصلاح باش!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ فروردين ۱۳۹۳ (۱۳:۱ب.ظ)
منتشر نشده هاي هاشمي درباره فرهنگ برخي مي گويند هر کاري بکن فقط ظاهرالصلاح باش! مگر- مي شود يک انسان دروغگو باشد، متقلب باشد، کينه توز باشد، به مال مردم اهميت ندهد که از بين برود يا نرود، از زير بار مسئوليت فرار بکند ولي خيلي ظاهر صلاح باشد و هر حرفي هم که مي خواهد بگويد قبلش يک آيه قرآني بخواند و اين بشود يک فرهنگ خوب اسلامي!
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله هاشمي رفسنجاني، در سخناني منتشر نشده پيرامون موضوع "فرهنگ" تاکيد کرد: برخي آقايان تا اسم فرهنگ مي آيد مي روند فيلم يک هنرمندي -که نظرش را قبول ندارند- را مي کوبند يا اکتفاء مي کنند به مساله موي زن ها، من يک بار از رهبري يک جمله شنيدم و فهميدم دل ايشان هم با اين کارها راضي نيست. ايشان - سالها قبل- يک وقتي اعلام کردند که مثلا اعتراضي داشتند به وضع فرهنگي کشور، بعد از چند روز که ايشان را ديدم به من گفتند ما چي گفتيم و اينها چي کار مي کنند؟!. فقط اکتفاء کردند به موي زن ها و بس!.

متن اين سخنان که در يکي از ديدارهاي نوروزي سال 93 ايراد شده، بدين شرح است:
بعضي ها فکر مي کنند فرهنگ را مي شود با زور بر مردم تحميل کرد!، اين -طرز فکر- اشتباه بزرگ ضد فرهنگي است، فرهنگ اصلاً يک چيزي نيست که با فرمان شکل بگيرد. فرهنگ يک مسئله اي است که از قناعت و اعتقاد دروني شکل مي گيرد. ما وقتي - مي توانيم فرهنگ جامعه را شکل دهيم- که مردم را به باور برسانيم در مورد يک موضوع اساسي، که اين کار هم از - فقط- از طريق آموزش، از طريق بحث، از طريق راههايي که عاقلانه ترويج بشود، شکل مي گيرد .
فرهنگ هم فقط يکي از همين بحث هايي - است که تا مطرح مي شود- برخي از اين آقايون خيلي آسان مي روند، دنبال موسيقي و از اين چيزها- مسائل هنري-،تمام فرهنگ اين نيست، فرهنگ يک مجموعه سازنده پيکره يک ملت است .
هويت يک ملت در فرهنگش است، اين هويت خيلي شاخه دارد،- از- شاخه هاي اساسي اش غافل مي شويم، اما - اين آقايون- فوري آتش کينه ها را - عليه يک هنرمند- برمي افروزند که ببينند فيلم يک هنرمندي يک کمي کج مي رود!. ولي اين دزدي هاي - سالهاي گذشته- اين فسادها، اين شانه خالي کردن از مسئوليت ها- در دولت گذشته- ،اين دروغ ها، اين غيبت ها، اين تجسس هاي بي جايي که - زندگي- مردم را - در اين سالها- ناامن کرده -چه؟-. اينکه مردم زندگي شان را مثل ناني - ببينند- که وقتي مي خورند - عده اي از همين آقايان مدعي فرهنگ- شيشه خرده در آن ريخته اند، اينها حرام است. همه اينها شاخه هاي فرهنگي دارد.شما بحث اخلاقي اسلام را نگاه بکنيد، ما سي چهل عنوان اخلاقي داريم همه اينها فرهنگي است و فرهنگ ساز. اينها چسبيدن به يکي دو سه تا از اين چيزهاي ظاهري و خيال مي کنند مسئله همين است و آنهاي ديگر را ناديده مي گيرند!.
من يک بار از رهبري يک جمله شنيدم و فهميدم دل ايشان هم با اين کارها راضي نيست. ايشان - سالها قبل- يک وقتي اعلام کردند که مثلا اعتراضي داشتند به وضع فرهنگي کشور، بعد از چند روز که ايشان را ديدم به من گفتند ما چي گفتيم و اينها چي کار مي کنند؟!. فقط اکتفاء کردند به موي زن ها و بس!.
ما فرهنگي که مي گوييم خيلي وسيع است. شما فرهنگ اسلام را همين آدرسي که من مي دهم، ببينيد. شما کتاب هاي اخلاق را که در اختيارتان است - ببينيد-. معراج السعادت، جامع السعادات ، کتاب هاي اخلاق نويي را که نوشته اند. همين عناوين اش را نگاه بکنيد. ببينيد چقدر مهم است. اينهاست که انسان نوع عالي مي سازند. اين فرهنگي است که در اسلام هست و عنوان هايش را ما مي بينيم.
-مگر- مي شود يک انسان دروغگو باشد، متقلب باشد، کينه توز باشد، به مال مردم اهميت ندهد که از بين برود يا نرود، از زير بار مسئوليت فرار بکند ولي خيلي ظاهر صلاح باشد و هر حرفي هم که مي خواهد بگويد قبلش يک آيه قرآني بخواند و اين بشود يک فرهنگ خوب اسلامي!.
اين نيست چيز ديگري هست من فکر مي کنم يکي از وظايف مهم ما در بخش فرهنگي اين است که دانشگاه آزاد - که- الان حضور جدي دارد در کشور ، شما امکانات داريد در هر شهر کوچکي هم هستيد بالاخره مردم به شما اعتماد مي کنند جوانان را جمع کنيد به آن جوانان مسائل اصلي فرهنگ را بگوييد، براي آنها معلمان نيرومند فرهنگي بياوريد تا ما بتوانيم، فرهنگمان را در جامعه اصلاح بکنيم.

منبع: پايگاه اطلاع رساني آيت الله هاشمي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن