تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820994703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسیر راه آهن قائمشهر باید ایمن سازی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس شورای اسلامی شهر تاکید کرد: مسیر راه آهن قائمشهر باید ایمن سازی شود ساری- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر قائمشهر گفت : به منظور حفظ جان شهروندان و کاهش معضلات ، ایمن سازی مسیر عبور خط راه آهن سراسری که از درون این شهر می گذرد ، ضروری است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈ مهدی ابراهیمی ˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود : 11 کیلومتر از خط راه آهن سراسری از درون بافت شهری قائمشهر می گذرد که این مساله باعث بروز مشکلات ترافیکی و حتی صدمات جانی و مالی به شهروندان شده است.
وی به وقوع تصادفات و حوادث دلخراش برخورد قطار با عابران و خودروها در گذرگاه خط آهن از درون شهر قائمشهر اشاره کرد و ادامه داد : انتقال این خط آهن به بیرون شهر مصوب شد و و اعضای دوره سوم شورای شهر قائمشهر هم برای مطالعه این طرح اعتبار اختصاص داده بودند.
رییس شورای اسلامی شهر قائمشهر با تاکید بر این که انتقال خط راه آهن میسر نیست، گفت : هزینه بالای انتقال خط راه آهن از جمله چالش پیش رو برای اجرای طرح بود .
وی با اشاره به قرار داشتن بیش از 200 شهر کشور در مسیر خط راه آهن ، افزود : شرکت راه آهن کشور نیز برای انتقال خط راه آهن سراسری از درون شهر قائمشهر موافقت نکرد.
ابراهیمی گفت : اجرا نشدن طرح انتقال راه آهن نباید منجر به آن شود که از ایمن سازی مسیر برای حفظ جان شهروندان غافل شویم.
وی افزود : به همین منظور احداث کانال روباز ˈ یو U ˈ شکل با طول و عرض هفت متر در این مسیر می تواند در ایجاد نقاط ایمن راه آهن تاثیرگذار باشد.
رییس شورای اسلامی شهر قائمشهر به برآورد هزینه 800میلیاردریالی برای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت : در صورت عملیاتی شدن این طرح ، شورای اسلامی شهر 300میلیارد ریال برای اجرای آن اختصاص می دهد.
وی به اجرای طرح چهار بانده شدن جاده تهران به سوادکوه اشاره کرد و افزود : با اتمام این طرح به دنبال آن بار ترافیکی قائمشهر افزایش می یابد.
ابراهیمی گفت : ایجاد اتوبان در جوار کانال یو شکل راه آهن اگر چه گامی موثر برای کاستن ازترافیک شهر است ولی اجرای آن خارج از توان مالی شهری است و نیاز به تخصیص اعتبار ملی دارد.
در حالی که قطار بعنوان یکی از امن ترین وسایل نقلیه به شمار می رود گذر راه آهن از درون بافت های شهری باعث کشته و مجروح شدن شهروندان می شود.
عبور خط راه آهن سراسری تهران - مشهد از درون بافت شهری مازندران هرساله موجب بروز حوادث دلخراش می شود.
سال گذشته چهار مازندرانی براثر برخورد قطار با آنها جان خود را از دست دادند.ک/3
7329/1654
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن