تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 19 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821787446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زابل از طرح انتقال گاز به زاهدان و خاش بهره‌مند خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ فروردين ۱۳۹۳ (۱۴:۶ب.ظ)
رييس جمهوري: زابل از طرح انتقال گاز به زاهدان و خاش بهره‌مند خواهد شد حسن روحاني گفت: لوله گاز از زاهدان به زابل اجرايي و عملياتي خواهد شد و اميدوارم همزمان با اجراي لوله گاز در ايرانشهر طرح از زاهدان به زابل را هم اجرا کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، رييس جمهوري در بخشي از صحبت هاي خود در زابل گفت: در زمينه مسأله گاز طرح گاز از ايرانشهر به زاهدان و خاش قبلا مورد تصويب قرار گرفته و عملياتي و اجرايي خواهد شد و ان شاء الله تا پايان سال ۹۴ براي زاهدان و خاش اجرا خواهد شد. البته در اين سفر هيات وزيران، مساله زابل را در اين طرح اضافه کرديم. لوله گاز از زاهدان به زابل اجرايي و عملياتي خواهد شد و اميدوارم همزمان با اجراي لوله گاز در ايرانشهر طرح از زاهدان به زابل را هم اجرا کنيم.
اين طرح البته براي اجراي لوله ۶۰۰ ميليارد تومان هزينه خواهد داشت که دولت ظرف ۲ سال آن را تامين خواهد کرد و مردم از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
البته همزمان با اجراي لوله گاز، يک نيروگاه گازي هم در زابل اضافه و اجرا خواهد شد.
همچنين براي اين منطقه دو نيروگاه بادي، هريک به قدرت ۱۰۰ مگاوات از چند ماه ديگر عمليات اجرايي اش شروع خواهد شد.
اميدوارم اين طرح هم در دولت يازدهم به بهره‌برداري برسد. البته دولت تسهيلات لازم را در اختيار مي گذارد اما بخش خصوصي اين طرح را اجرايي و عملياتي خواهد کرد.
طرح‌هاي ديگري هم براي کل استان وجود دارد؛ از جمله منطقه سيستان، اولاً بازارچه‌هاي مرزي
ان شاء الله احياء خواهد شد.در همين سفر، وزير کشور محترم همراه هيات است و ديروز هم به منطقه ميرجاوه رفته بودند و همه مناطقي را که بازارچه مرزي‌اش تعطيل و نيمه تعطيل بوده ان شاء الله احياء خواهيم کرد تا تجارت در اين استان رونق بگيرد.
مساله بعد، مشکل زيست محيطي و تثبيت شن‌هاي روان در اين استان است. براي امسال حدود هزار هکتار را تحت پوشش تثبيت شن قرار خواهيم داد؛ همچنين طرح هاي مختلفي را که براي بيابان زدايي وجود دارد گسترش خواهيم داد.
بگذاريد تصميمات را بگوييم.ان شاء الله همه اين طرح‌ها به توسعه اين استان کمک خواهد کرد. اين استان بايد به استاني تجاري و تزانزيتي تبديل شود، نه تنها براي ايران و اين منطقه، بلکه براي کل منطقه شرق ايران و شمال ايران.
طرح توسعه بندر چابهار براي اين منظور است؛ راه‌آهن چابهار به سمت زاهدان و اتصال آن به شبکه ريلي کشور و در نهايت اتصال راه‌آهن به افغانستان و تاجيکستان قرقيزستان تا چين.
البته ما از طرف چابهار اين کار را آغاز کرده ايم و چيني ها هم از طرفي دارند آغاز مي کنند. ان شاء الله در اين منطقه شاهد شکوفايي اقتصادي خواهيد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن