تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814682948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دریادار سیاری: دسترسی به آب های آزاد از الزامات اقتصاد مقاومتی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دریادار سیاری: دسترسی به آب های آزاد از الزامات اقتصاد مقاومتی است انزلی - ایرنا - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع کارکنان این نیرو در بندرانزلی گفت : دسترسی به آب های آزاد از ظرفیت های مهم و الزامات اقتصاد مقاومتی است.


به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز چهارشنبه در آستانه روز ارتش در بندرانزلی با بیان این که وظیفه ما این است که در بحث اقتصاد مقاومتی چند جنبه کار کنیم، افزود: اگر می خواهیم از ظرفیت آب های آزاد استفاده کنیم، بستر کار نیاز به امنیت دارد .
وی خاطرنشان کرد : برقراری امنیت در آب های آزاد به عهده نیروی دریایی است و اگر ما نتوانیم در خلیج عدن، دریای سرخ و باب المندب امنیت را برقرار کنیم؛ چرخه صادرات و واردات دچار اشکال می شود .
وی با تاکید بر این که وظیفه نیروی دریایی در شمال و جنوب در بحث اقتصاد بسیار حائز اهمیت است، خطاب به کارکنان نیروی دریایی منطقه چهارم گفت: گشت شما در خزر امنیت برقرار می کند .
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان این که اگر چرخه اقتصاد می چرخد به خاطر امنیتی است که نیروی دریایی برقرار کرده، افزود : ما جزئی از عزم ملی هستیم و باید تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف مدنظر رهبری انجام دهیم .
وی نگهداری مناسب از تاسیسات، تجهیزات، امکانات و تعمیر تاسیسات را گام دیگری برای کمک به اجرای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد .
امیر دریادار سیاری کارکنان این نیرو را به استفاده مطلوب و به دور از اسراف ، هزینه کرد اعتبارات برای ارتقای توان نیروی دریایی در منطقه ، برقراری امنیت دریاها، همگام مردم بودن ، کمک به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی با استفاده از فرهنگ غنی ایرانی اسلامی توصیه کرد .
*اهمیت ناوگان شمال
وی تاکید کرد : منطقه چهارم نیروی دریایی برای حفظ و حراست از منابع و منافع جمهوری اسلامی در خزر و برقراری امنیت برای فعالیت اقتصادی در عرصه دریاها و نشان دادن اقتدار بسیار حائز اهمیت است .
وی یاداور شد : پیش از انقلاب ما در شمال کشور امکانات دریایی ، ناوشکن و ناو موشک انداز نداشتیم ولی پس از انقلاب در عرصه دریا برای برقراری امنیت حضور پیدا کردیم به نحوی که دو ناو موشک انداز ایران از بندر آستراخان بازدید کردند .
فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد : می توان گفت در بحث حضور نیروی دریایی در شمال کشور یک جهش داشتیم .
*خزر متعلق به همسایگانش است
امیر دریادار سیاری تاکید کرد: خزر متعلق به همسایگانش است و باید دریای صلح و دوستی بماند و اجازه ندهیم دیگران در خزر حضور نامشروع داشته باشند .
وی افزود : در اینده نزدیک نیروی دریایی به منظور تسلط کامل بر منطقه در شرق خزر نیز صاحب یک منطقه دریایی جدید می شود .
وی با بیان این که حفاظت از منابع و منافع در منطقه حائز اهمیت است، گفت: بستر هرگونه فعل و انفعال اقتصادی امنیت است که ما باید بوجود آوریم .
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اهمیت توجه به نیروی انسانی تصریح کرد : آموزش نیروی انسانی ، تمرینات، پای کار بودن، علاقمند و دلسوز بودن نیروها، توجه به وضعیت فنی منطقه برای تحقق این امر ضروری است .
وی ادامه داد: توانمندی فنی منطقه باید به طریقی باشد که برای حضور در عرصه دریا مشکلی نداشته باشیم .
وی توجه به وضعیت فنی یگان های پروازی ، شناوری و غواصی ، توجه خاص به مسائل آمادی ، مالی ، هزینه کرد درست اعتبارات برای ارتقای توان نیرو را در این زمینه موثر خواند .
امیر سیاری همچنین بر توجه خاص به کارکنان وظیفه تاکید و تصریح کرد :کارکنان وظیفه امانت های مردم نزد ما هستند .
وی در ادامه توجه به ارتقای مهارت کارکنان به ویژه در بحث دریا و دریای خزر را الزامی دانست و افزود: شرایط خزر با دریای جنوب متفاوت است.
وی اظهار کرد: اگر در بحث شناسایی دریای خزر، آشنایی و آمادگی نداشته باشیم ایمنی مان به خطر می افتد.
وی تصریح کرد: دشمن دو راه اقتصاد و جنگ نرم و فرهنگی را دنبال می کند که البته موفق نخواهد شد .
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به خطر تهاجم فرهنگی غرب افزود: باید در حفظ ارزش های انقلاب مان بعنوان سربازان ولایت پیشرو باشیم و اجازه ندهیم هجمه فرهنگی دشمن روی ما تاثیر بگذارد.
وی تصریح کرد : نیروی دریایی تابلوی نشان دادن اقتدار و نظم است و این مساله در در انضباط ظاهری ، رفتاری و معنوی شما ظهور پیدا می کند.
وی با تبریک فرا رسیدن روز ارتش، به حماسه آفرینی های ناوشکن سهند ، سبلان و جوشن اشاره و خاطرنشان کرد : آنچه داریم به برکت انقلاب ، شهیدان و ایثارگری های جانبازان است که برای افتخار و اقتدار نظام زحمت کشیده اند تا امروز در امنیت باشیم .
وی ادامه داد: انتظار شهدا و جانبازان این است که در این مقطع زمانی که امنیت کشور به دست شماست، به خوبی اجرا کنید و نتیجه را بالا و بالاتر ببرید.
امیر دریادار سیاری با اشاره به این که امسال سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده افزود : ما باید اقتصاد مقاوم داشته باشیم که در مقابل تحریم ها بعنوان یکی از حربه های دشمن کم نیاوریم.
وی تصریح کرد: اگر مسئولان به الزامات مدنظر رهبری دقت کنند، اقتصاد ما به درخت تنومندی تبدیل می شود که بر جای خود می ایستد.
وی گفت: باید در جبهه اقتصاد به اقتصاد مقاومتی توجه و جبهه را محکم کنیم و اقتصاد قوی داشته باشیم و مقابل ترفند دشمن ایستادگی کنیم .
وی یاداور شد: استکبار جهانی از ابتدای انقلاب شروع به فعالیت علیه ما کرده و نهایت تلاشش را می کند تا مردم را تحت فشار قرار دهد ولی ملت با حضور در صحنه ها جواب دندان شکنی دادند.
امیر سیاری تهاجم و شبیخون فرهنگی ، جنگ نرم و ناتوی فرهنگی را راهکار دیگر دشمن برای از پا انداختن انقلاب ایران عنوان و تصریح کرد : آنان می کوشند با ابزاری نظیر فضای مجازی و رسانه ها ، بر افکار و باورهای ما اثر بگذارند تا کاری انجام دهیم که آنان می خواهند .
وی خاطرنشان ساخت: در دو جبهه اقتصاد و فرهنگ باید مقابل استکبار ایستادگی کنیم و قطعا با عزم ملی در این دو جبهه پیروز خواهیم شد .
فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: در مقابل جنگ نرم با پیاده کردن فرهنگ غنی خودمان در جامعه بایستیم و با دوری از فرهنگ غربی، الگو باشیم.
وی در ادامه با اشاره به لزوم مدیریت جهادی مد نظر رهبری ادامه داد : مدیریت جهادی یعنی مدیریتی که همراه با خلاقیت، ابتکار، ایثارگری ، نوآوری و پشتکار باشد و نمونه بارز آن را در هشت سال دفاع مقدس دیدیم .
وی تصریح کرد : مدیریت جهادی در نیروی دریایی می تواند اثرگذار باشد و نمونه های آن ساخت و سازها مثل ناوشکن جماران، پیکان، جوشن ، ناو خلیج فارس ، انواع یدک کش ، زیردریایی هایی است که در نیروی دریایی و وزارت دفاع ساخته می شود .
امیر سیاری یاداور شد: قبل از انقلاب هیچگاه سازنده این وسایل نبودیم ولی به برکت انقلاب، سازنده شدیم و باید در زمینه تعمیر و نگهداری زیردریایی ، وسایل پروازی مدیریت جهادی داشته باشیم .
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در خاتمه تاکید کرد : در هر کاری که انجام می دهیم، باید به مدیریتی همسان مدیریت دفاع مقدس برسیم.
امیردریادار ˈحبیب الله سیاریˈ فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (سه شنبه) در مراسم تجلیل از کارکنان نمونه مرکز فرماندهی آموزش تخصص های دریایی رشت حضور یافت.
دریادار سیاری همچنین دیروز از پادگان تکاوران دریایی در منجیل بازدید کرد.
29 فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.ک/2
695/620
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن