تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813242405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشگاه نقاشی هنرمند پیشکسوت غلامرضا کواکب در سنندج دایر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نمایشگاه نقاشی هنرمند پیشکسوت غلامرضا کواکب در سنندج دایر شد سنندج- ایرنا - حوزه هنری کردستان به منظور معرفی و تمجید از زنده یادˈ غلامرضا کواکبˈ نقاش پیشکسوت کردستانی، نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی این هنرمند پیشکسوت را در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج در معرض نمایش عمومی قرار داده است.


رییس حوزه هنری کردستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطر این هنرمند توانمند و در آستانه یکمین سالگرد درگذشت وی برپا شده و تا 30 فروردین جاری پذیرای بازدید علاقه مندان است.
امین مرادی افزود: مهر سال گذشته برای نخستین بار به منظور معرفی هنرمندان مکتب ندیده و خود ساخته ای که سال ها با عشق و علاقه و بدون حضور در کلاس های آموزشی و هنری در گمنامی به کار هنری مشغول و عواطف خود را بر بوم نقاشی به ثبت رسانده اند نمایشگاه نقاشان مکتب ندیده در سنندج برپا شد.
به گفته وی در این نمایشگاه بیش از 45 اثر نقاشی در اندازه های مختلف با موضوعات طبیعت بی جان، طبیعت، فولکلور منطقه و کپی برداری آثار بزرگان نقاشی حاصل تلاش های 13 هنرمند پیشکسوت سنندجی و سقزی به نمایش در آمد.
مرادی اظهار کرد: در این نمایشگاه فرصتی پیش آمد تا هنرمندان پیشکسوت استان معرفی و آثارشان در معرض نمایش قرار داده شود و چند اثر زنده یاد غلامرضا کواکب نیز به معرض نمایش گذاشته شد.
استاد غلامرضا کواکب در سال 1315 در شهر اهواز به دینا آمد و از همان دوران کودکی با علاقه ای که به نقاشی و هنر داشت به فعالیت در این زمینه پرداخت و از محضر استاد طلایی از اساتید به نام خوزستان بهره جسته و بر توان هنری خود افزود.
در سال 1345 در سفری که به شهر سنندج داشت با خانواده ای کرد آشنا و با پیوند ازدواج با همسری کرد با فرهنگ غنی کردها آشنا شدو همین آشنایی سبب گردید تا در سال 1367 در شهر سنندج ساکن و تا پایان دوران زندگی در این شهر ماندگار شود.
این هنرمند توانمند علاوه بر نقاشی به ادبیات نیز علاقه فراوانی داشت و مجموعه اشعار وی به زودی توسط خانواده آن مرحوم در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
دریافت لوح یادبود کنگره بزرگداشت مولوی کرد در سال 84 بواسطه ارائه اثر نشانی از علاقه این هنرمند به ادبیات و فولکلور کردستان است.ک/3
7348/533
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن