تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821096317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انزوای فرهنگ تلاش - مینا میرقاسمی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

انزوای فرهنگ تلاش - مینا میرقاسمی اردبیل - ایرنا - پاداش تلاش همواره برای انسان لذت آفرین بوده و امیدواری وتحرک با این مولفه از تکاپو، معنای شاداب تری به خود گرفته است.


انسان از کودکی به دنبال تحرک برای دست یافتن به چیزهای نو بوده و در هر برهه ای که توانسته لذت تلاش را بچشد پیشرفتی به مراتب از سایر دوران های غفلت زده خویش کسب کرده است.
در گذشته های نه چندان دور کار کردن و تامین معاش خانواده و افراد تحت تکفل فرد اقدامی شایسته و مورد ستایش محسوب می شد، طوری که لباس های روغن زده یک مکانیک جوان و یا دستان پینه بسته مردان تحسین برانگیز می نمود.
اما امروز نگاه ها به کار از دید نسل جوان کمی متفاوت تر شده است و نگاه های تشویق کننده زمان های پیش، بیشتر به سمت کارها و تلاش در شغل های یقه سفیدان گرایش یافته است.
بیشتر افراد جامعه کسانی را ستایش می کنند که در شغل های اداری وپشت میز نشین باشند و یا با کاسبی و دلالی با کمترین زحمت پول های فراوان بدست آورند.
به قول جامعه شناسان ˈیقه سفیدها ˈ امروز سوگلی جامعه شده اند و تولید و کار همراه با عرق پیشانی و زحمت کمی به حاشیه رفته است.
استان اردبیل هم اکنون بیش از 60 هزار بیکار تحصیل کرده دارد ودر دیگر استان ها نیز وضعیت شبیه و شاید بدتر از این هم باشد، در این میان آنچه قابل توجه است علاقه مندی این افراد برای کارهای اداری و پشت میز نشینی است ، آنها در مراجعه به مسولان و بر داشتن شغل اداری حتی اگر مستخدمی باشد ، اصرار می ورزند.
امام جمعه اردبیل در اولین دیدار خود با مسوولان استانی با اشاره به تعدد این مراجعات به دفتر امام جمعه برای دریافت کار بر فرهنگ سازی کار و تولید و تقویت ارزش تلاش در امر تولید تاکید کرده بود.
با توجه به وضعیت کنونی کشور و رکود عرصه های تولیدی تعداد حوزه های کاری و اشتغالزا برای جوانان و خصوصا تحصیل کرده ها کم شده است.
هر سال که می گذرد بر فرسودگی و کاهش دوره فعالیتی جوانان افزوده می شود و این در حالی است که این جوانان به دلیل داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی به دنبال کسب درآمد متوسط وکارمندی هستند که آن هم به دلیل داشتن وجهه اجتماعی است.
این روند در سال های اخیر در جامعه شدت یافته و از طرف دیگر به دلیل افزایش دانشگاه ها ، مراکز تحصیلی و رشته های تحصیلی، دانش آموختگان جامعه نیز بیشتر تقاضای فعالیت های یقه سفیدی دارند.
تامین شغل های خدماتی و اداری برای این تعداد تحصیل کرده میسر نیست و لازم است تدابیری برای ساماندهی فعالیت این افراد با تلفیق دانش و تجربه و استفاده از لوازم و ظرفیت ها اندیشیده شود.
با این اوضاع مدیریت صحیح و توانایی شناسایی بخش های اشتغال زا می تواند به افزایش تولید منجر شود و علاوه بر آن حوزه های فعالیتی جوانان بیکار و جویای کار را نیز وسعت بخشد.
فرهنگ سازی برای کسب درآمد و به تصویر کشیدن لذت دسترنج ها خصوصا در بین جوانان با استفاده از ابزارهای مختلف تبلیغاتی می تواند گامی هر چند اندک برای گرایش جوانان بیکار به سمت کار و تلاش و ورود به حوزه تولید باشد.
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن