تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820835104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وعده غیرعملی به کسی نمی دهیم/ تا وجود تبعیض و نابرابری ها مشکلات بانوان پابرجاست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهوری: وعده غیرعملی به کسی نمی دهیم/ تا وجود تبعیض و نابرابری ها مشکلات بانوان پابرجاست زاهدان- معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده بخش زیادی از مشکلات زنان را ناشی از وجود تبعیض و نابرابری ها دانست و در پاسخ به درخواست اختصاص اعتبار برای حل مشکلات زنان سیستان و بلوچستان در حوزه های مختلف، گفت: وعده غیرعملی به کسی نمی دهیم اما برای رفع معضلات تلاش خواهیم کرد.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ˈشهین دخت مولاوردیˈ سه شنبه شب در کارگاه تخصصی بانوان و خانواده سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: مصوبات غیرکارشناسی و ندادن وعده هایی که عمل به آنها ممکن نیست یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید است.
وی با بیان ایکه برخی می پرسند چرا تشکیلاتی چون کارگروه و معاونت زنان هست اما برای مردان وجود ندارد که باید گفت دلیل وجود چنین ساختارهایی و ضرورت آنها به تبعیض و بی عدالتی باز می گردد و تا وجود این ها، مشکلات و مطالبات بانوان پابرجاست.
وی با بیان اینکه اگر ساختار مناسب و عادلانه ای در مورد بانوان وجود داشت نیاز به ایجاد تشکیلات یاد شده نبود و چنین جلساتی نیز برپا نمی شد، گفت: بهبود و ارتقای سازوکارهای لازم برای پیشرفت بانوان یکی از 12 محور نگران کننده ای است که در سازمان ملل به آن اشاره شده است.
مولاوردی افزود: آسیب شناسی سازوکارهای مربوط به ارتقای بانوان در حوزه های مختلف در دستور کار معاونت امور بانوان و خانواده رییس جمهوری است.
وی در خصوص صدور بخشنامه ای از سوی دولت که زمزمه و شایعات حذف پست های مشاور بانوان دستگاه ها و استان ها را در پی داشت، گفت: این بخشنامه به معنای حذف این پست ها نیست بلکه برای ارزیابی کارکرد و تعریف یک ساختار مناسب و تاثیرگذار تر در حوزه بانوان مطرح شده است.
وی، تقویت بنیان خانواده و ارتقای جایگاه زنان در عرصه های مختلف اجتماعی و استیفای حقوق این قشر را از وظایف مهم معاونت بانوان و خانواده ریاست جمهوری خواند که قانون آنها را تعیین کرده است و افزود: با همکاری دستگاه های مختلف این اهداف را که در 14 حوزه ترسیم شده و در نهایت به تقویت نهاد خانواده کمک می کند، دنبال می کنیم.
معاون رییس جمهور با اشاره به محدودیت های معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری در بخش اعتبارات، گفت: این معاونت یک سازمان نیست بلکه ایجاد آن طبق قانون اساسی یکی از اختیارات رییس جمهوری است.
معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهوری در ادامه از عقد تفاهم نامه با چهار وزارتخانه به قصد کمک به بانوان نیازمند بویژه برای حمایت از بعضی استان ها همچون سیستان و بلوچستان، افزود: تحویل مکمل های غذایی به مادران باردار و شیرده، ارایه بسته های بهداشتی در مناطق محروم، مشاوره قبل از ازدواج و حمایت از زنان بهبود یافته از اعتیاد از جمله موضوعات این تفاهم نامه ها است.
وی در پایان با اشاره به درخواست اعضای کارگروه بانوان و خانواده و منتخبین زنان سیستان و بلوچستان برای رسیدگی و توجه به مسایل و مشکلات این قشر در جریان سفر ریاست جمهوری، گفت: بدون شک این سفرها در راستای کاهش مشکلات و پاسخ گویی به مطالبات مردم صورت می گیرد و امیدواریم با پیگیری های لازم شاهد اتفاقات خوبی در رفع معضلات بانوان این استان باشیم.
7392/2729
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




27/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن