تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799073198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت از هیئت های مذهبی در راستای ترویج فعالیت‌های فرهنگی ‌ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > چهارمحال و بختیاری حجت الاسلام میربد:
حمایت از هیئت های مذهبی در راستای ترویج فعالیت‌های فرهنگی ‌ضروری است
شهرکرد - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری هیئت‌های مذهبی را کارآمد‌ترین شبکه عرصه فرهنگ دینی دانست و بر لزوم حمایت از این شبکه در راستای ترویج فعالیت‌های فرهنگی فاخر تأکید کرد.



به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید‌محمد میربد شورای هیئت مذهبی و کانون مداحان را دو مجموعه به هم پیوسته دانست و گفت: این دو نهاد مقدس همانند دو بال مستحکم دغدغه‌مندانه و حساس در راستای ترویج و اشاعه فعالیت‌های فرهنگی در استان تلاش می‌کنند.

وی محبت‌آفرینی به اهل بیت(ع) را هدف اصلی هیئت‌ها دانست و گفت: دغدغه اصلی هیئت‌ها ایجاد محبت و علاقه بیش از پیش مردم به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به‌واسطه برگزاری مجالس و محافل در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف است.

حجت‌الاسلام میربد با بیان اینکه توسعه فرهنگی دغدغه اصلی هیئت‌ها است، افزود: شورای هیئات مذهبی در راستای تحقق توسعه فرهنگی ـ مذهبی در جامعه نظارت و مدیریت می‌کنند.

وی با اشاره به تغییر کارکرد هیئت‌های مذهبی، کارآمدی و به‌روز شدن را شاخص اصلی هیئت‌ها دانست و گفت: بعد از گذشت ۳۵ سال از انقلاب اسلامی کارکرد هیئت‌ها روز به روز در حال دگرگونی و تغییر است به شکلی که دیگر هیئت‌ها در یک زنجیر‌زنی و سینه‌زنی مختصر خلاصه نمی‌شوند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در تحولات و تحرکات سیاسی نقش‌آفرین هستند، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی در عرصه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حضور حماسی، نقش‌آفرین و آگاهی‌بخش داشته‌اند و دیگر هیئت‌ها منحصر در روضه‌خوانی‌ها و دعاخوانی نشده است.

 ‌حجت‌الاسلام میربد هیئت‌های مذهبی را یک شبکه گسترده اجتماعی دانست و بیان کرد: گسترده‌ترین، مؤثرترین، فعال‌ترین و کارآمد‌ترین شبکه در حوزه فرهنگی ـ مذهبی هیئت‌های مذهبی هستند که با اقدامات و فعالیت‌ها تحولات چشمگیری را در جامعه ایجاد می‌کنند.

وی سرکشی، ارزیابی عملکرد هیئت‌های مذهبی، دیدار با مسئولان هیئات، برگزاری گردهمایی‌های خاص در ایام محرم و فاطمیه، برگزاری کلاس‌های آموزشی مداحی و نحوه هیئت‌داری را از جمله فعالیت‌ها و اقدامات هیئت‌ها برشمرد.

حجت‌الاسلام میربد صدور مجوز را یکی دیگر از وظایف شورای هیئت‌های مذهبی دانست و با بیان اینکه هیچ گروه و جمعی بدون مجوز هیئت حق برپایی هیئت را ندارد، اظهار کرد: هرگونه اجتماع مردمی با عنوان هیئت بدون داشتن مجوز غیرقانونی و خلاف است.

وی به اولویت‌ها و نیازهای اساسی هیئت‌ها اشاره و بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی آسیب‌ها و خرافات دینی ـ مذهبی یکی از نیازها و ضرورت‌های اساسی است که در همین راستا در سال ۹۰ دوره هایی در شهر مقدس مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام میربد با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی با خرافات و آسیب‌ها آشنایی کامل ندارند، بر لزوم برپایی دوره‌های آموزش خرافه‌زدایی بین هیئات تأکید کرد.

وی اظهار کرد: در سال ۹۰ یک سوم هیئت‌ها به این دوره آموزشی اعزام شدند و نتایج و آثار بسیار خوبی را نیز به همراه داشت اما نیمی بیشتر از هیئت‌ها از این دوره آموزشی بی‌بهره هستند.

حجت‌الاسلام میربد حمایت از هیئت‌های محوری را یکی دیگر از اولویت‌ها دانست و گفت: ‌از میان هزار و چهارصد هیئت، ۳۰۰ هیئت به‌صورت فعال با افکار و برنامه‌هایی نو فعالیت می‌کنند که حمایت از آنها در راستای ترویج فعالیت‌های فرهنگی فاخر یک ضرورت و نیاز اساسی است.

وی سال ۹۳ را سالی به‌معنای واقعی فاطمی دانست و گفت: امسال به برکت اخلاص و تلاش بی‌وفقه هیئت‌های مذهبی ایام فاطمیه در استان کمتر از عاشورا نبود و مجالس فراوانی در سطح شهر در عزای مادر سادات بر‌پا شد.

حجت‌الاسلام میربد شعار سال را یادآور شد و گفت: تحقق این شعار نیازمند یک موج‌آفرینی و جریان‌سازی جدید است که این مهم به واسطه ظرفیت عظیم و بالقوه هیئت‌های مذهبی و حمایت‌های مسئولان محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در استان به سرعت جواب می‌دهد،  اظهار کرد: خوشبختانه جا افتادن یک فرهنگ صحیح در استان نیاز به‌مدت زمان زیاد ندارد و در طول یک یا دو سال فعالیت‌های فرهنگی تأثیر خود را در جامعه می‌گذارد اما این نیازمند حمایت و عزم مسئولان است.


۱۳۹۳/۱/۲۶ - ۱۸:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن