تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821179529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش بيني مي کنم مردم يارانه هاي خود را اهدا مي کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ فروردين ۱۳۹۳ (۱۴:۵۱ب.ظ)
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي: پيش بيني مي کنم مردم يارانه هاي خود را اهدا مي کنند وزير تعاون،کارو رفاه اجتماعي با ابراز رضايت از درخواست هاي مردم مبني بر انصراف خود از دريافت يارانه گفت: پيش بيني مي کنم افرادي که يارانه هاي خود را دريافت مي کنند در آينده خود به افراد نيازمند اهدا خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج در پي تقاضاي دولت از مردم براي انصراف داوطلبانه از يارانه براي حمايت از افراد نيازمند و تقويت چرخه توليد و بستر سازي براي ارتقاي بخش درمان کشور ظاهرا با همراهي قابل‌توجهي از سوي ارگانها و نهادهاي دولتي و مردمي در جامعه روبه‌رو شده است.
با مطرح کردن اين درخواست دولت مبني انصراف اقشار بي نيازاز يک ‌سو دولت را بر آن داشته تا امتيازاتي را به افرادي که از دريافت يارانه خود صرف نظر کرده اند قائل شود که در اين ميان به گفته علي ربيعي وزير تعاون،کارو رفاه اجتماعي افرادي که از يارانه خود انصراف دهند کارت همياري ملي مي‌گيرند.
گفتني است جزييات اين امتيازها از چگونگي ارائه اين کارت در روزهاي آينده منتشر خواهد شد.
در اين ميان علي ربيعي وزير تعاون،کارو رفاه اجتماعي با ابراز رضايت خود از درخواست هاي مردم مبني بر انصراف از دريافت يارانه گفت: پيش بيني مي کنم افرادي که يارانه هاي خود را دريافت مي کنند در آينده خود به افراد نيازمند اهدا خواهند کرد.
وي در ادامه با تاکيد بر اينکه تمامي انباشت هاي مالي حاصله از انصراف يارانه ها از سوي مردم به خدمات زير بنايي و روبنايي و حمايتي صرف خواهد شدافزود: در برنامه ها مطرح شده تا اين مبالغ به بخش هاي اساسي و اولويت دار مانند اشتغال،سلامت و... تزريق شود ضمن اينکه بخشي ديگر از منابع حاصل از انصراف افراد از دريافت يارانه نيز به سمت بهزيستي و حمايت از کودکان کار هزينه خواهد شد.
ربيعي با اشاره به برگزاري دومين جلسه شوراي ساماندهي کودکان خياباني اظهار داشت: اهداي يارانه نقدي زمان ندارد و افراد مي‌توانند پس از پايان مدت ثبت‌نام مراجعه و يارانه نقدي خود را به نفع بيماران صعب‌العلاج اهدا کنند.
به گزارش موج در اين ميان برخي ابهامات وعدم شفافيت‌ها و گپ و گفت هاي محاوره اي مردم مبني بر انصراف خود از يارانه ها باعث شده است تا بسياري از کساني که به‌ طور بالقوه مانند برخي افرادي که حقوق چند ده ميليوني در هر فصل دارند آمادگي انصراف از دريافت يارانه را نداشته باشند ويادست‌کم در تصميم خود مردد بمانند.
اين ترديد به نحوي فکر مردم را مشوش کرده بطوري که براي مثال بجز کارمندان رسمي دولت و نهادهاي رسمي دولتي، ديگر سرپرستان خانوار از وضع درآمد خود در آينده اطلاع دقيق ندارند چه بسا خانواري که امروز در دهک‌هاي درآمد متوسط به بالا قرار دارد طي ماه‌هاي آينده موقعيت فعلي خود را از دست دهد.
طبيعتا سرپرست چنين خانواري به دليل نااطميناني نسبت به آينده، تمايل بيشتري به ثبت‌نام جهت دريافت يارانه خواهد داشت.
بنا به اين گزارش نظرسنجي‌هاي اينترنتي و پيامکي در سايت‌هاي خبري و روزنامه‌ها حاکي از عدم تمايل بخشي ازمردم براي انصراف است و از سوي ديگر رواج پيامک‌هاي جوک‌گونه درمورد انصراف نشان از اصرار اغلب مردم بر دريافت يارانه و مقاومت در برابر خواست دولت است.
بايد گفت در اين مرحله از ثبت‌نام يارانه، موج بوجود آمده توسط دولت وقت و برخي چهره‌هاي سرشناس سياسي، اقتصادي، فرهنگي و ورزشي در جهت انصراف از ثبت‌نام براي دريافت يارانه، از آغاز سال ۱۳۹۳ فراگير شده بود و در برنامه‌هاي تلويزيوني، پيامک‌هاي تلفن همراه و خطبه‌هاي نماز جمعه به اين امر بارها پرداخته شد و افراد متمول تشويق به انصراف از دريافت يارانه در اين مرحله شدند.
در مقابل تلاش‌هاي دولت، گروه‌هايي غيررسمي تلاش کردند که مردم را به گرفتن يارانه و تقابل با درخواست دولت وقت تشويق کنند که اين امر با محکوميت از جانب برخي رسانه‌هاي دولتي روبرو شد و اين جريانات را منتسب به بخش‌هايي از حکومت ايران دانستند که خواهان عدم موفقيت دولت در اين پروژه بزرگ است.
ذکر اين مطلب خالي از لطف نيست که در پس درخواست دولت از انصراف اختياري يارانه ها از سوي مردم براساس بند(ه) الحاقي به تبصره 21 لايحه بودجه 93، يارانه نقدي صرفا به سرپرست خانوار هاي نيازمند متقاضي پرداخت خواهد شد که مجموع درآمد ساليانه آنها کمتر از رقم تعيين شده توسط دولت باشد و درموعد تعيين شده مراکز ثبت نام مراجعه کنند، چنانچه پس از تحقيق و بررسي اموال و حسابهاي بانکي مشخص گرديد که اشخاص با درآمد بيشتر از مبلغ فوق اقدام به دريافت يارانه کرده اند به ميزان سه برابر يارانه دريافتي جريمه خواهند شد.
حال انتظار مردم از مسئولين اين است که ابتدا وضعيت ثبات اشتغال پايدارشان را صورت رسمي دهند تا دغدغه اصلي کمبود و يا نبود شغل بر دوششان سنگيني نکند تا رويکرد آنها از انصراف از دريافت يارانه ها قوي تر شکل گيرد و دوم اينکه در روند رويکرد جديد دولت در تزريق پول حاصله از انصراف يارانه ها شفاف سازي صورت گيرد تا مردم نسبت به سرمايه گذاري هايي که صورت مي گيرد آگاه شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن