تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815692692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکل نشت بنزین در نزدیکی رودخانه فصلی جادو آب برطرف شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مشکل نشت بنزین در نزدیکی رودخانه فصلی جادو آب برطرف شد خرم آباد - ایرنا - مشکل نشت بنزین در زیر تپه ریخان پلدختر در نزدیکی رودخانه فصلی جادو آب با جایگزینی 500متر لوله برطرف شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ،با توجه به عبور خطوط انتقال نفت از در لرستان گاهی این خطوط ارمغانی از آلودگی های خاکی و آبی در این مسیرها بر جای می گذرانند .
با توجه به گذشت سالیان از عمر این خطوط در این مسیرها متاسفانه محیط زیست و زمینهای کشاورزی مردم این مناطق دستخوش حوادث آلوده کننده محیط زیست می شود .
در این راستا مصادیق فراوانی در این استان را می توان بر شمرد که مشکلات و آلودگی رودخانه کشکان در سال 88 ،آلودگی بیش از سه دهه در روستاهای تنگ فنی و سراب رجب، آلودگی نفتی در مسیر خطوط انتقال نفت در محدوده روستاهای جلگه خلج، آلودگی آب در تلخ رود از این جمله هستند .
واقعیت این است که این آلودگی ها و نشست خطوط نفت در مسیرهای مذکور خسارات فراوانی را به محیط زیست و کشاورزی مردم این مناطق وارد کرده است .
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابران نفت ایران منطقه لرستان گفت : پس از آگاهی این شرکت از نشتی بنزین درزیر تپه ریخان در نزدیکی رودخانه فصلی جادو آب در روزهای پایانی سال با اعزام تیم کارشناسی و با حفر کانال و استفاده از لجن کش حدود سه لیتر در طی 24 ساعت از این محل نشتی گرفته شد .
ˈمحمد کلانتری ˈ اظهار داشت: این شرکت پس از انجام حفاری حدود 500 متر در مسیر به محل نشتی لوله رسید و بلافاصله کار ترمیم را با کارشناسی انجام و مانع از نشتی شد .
وی تصریح کرد: در حال حاضر به منظور اطمینان از قطع نشتی حدود 500 متر از لوله در حال تعویض است که آلودگی خاک رفع شده است و مسیر توسط آب تزریقی درحال شستشو و جمع آوری با لجن کش است .
معاون نظارت و پایش محیط زیست لرستان گفت : بنا بر مکاتبات و تفاهم نامه های بین شرکت خطو ط لوله ونفت استان و محیط زیست این شرکت موظف به تعویض و تعمیر خطوط لوله فرسوده است .
ˈمصطفی مصطفی وند ˈ اظهار داشت : در این راستا تعویض و تعمیر خطوط فرسوده و مشکل زا در اولویت قرار گرفته است که متاسفانه در برخی موارد رفع نقص به درستی و مفید صورت نگرفته است .
وی تصریح کرد : به همین دلیل به دنبال بارندگی های اخیر خط انتقال بنزین درنزدیکی رودخانه فصلی ˈجادو آب ˈدر این منطقه مشکلاتی ایجاد شده است .
مصطفی وند گفت :به دلیل نشت بنزین در منطقه مذکور و بر اساس شیب و آبهای زیر سطحی به سمت رودخانه جادو آب رگه هایی از بنزین در این رودخانه مشاهده شده است .
وی افزود :در جریان حادثه اخیر رخ داده در روستای ˈریخانˈ شهرستان پلدختر خط لوله بنزین دچار مشکل می شود که به دلیل شنی بودن خاک منطقه بنزین از زیر زمین راه خود را تا نزدیکی رودخانه ادامه می دهد.
وی با بیان اینکه بنزین تا 500 متری رودخانه نیز رسیده است،اظهار داشت: رودخانه ˈجادو آبˈ یک رودخانه فصلی است که در این فصل سال آب اراضی کشاورزی منطقه را تامین می کند.
وی با اشاره به اینکه به محض اطلاع از موضوع تیم های محیط زیست در منطقه حضور پیدا کرده و اخطار لازم را به شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان برای رفع مشکل می دهند، تصریح کرد : در این راستا به منظور جلوگیری از ورود بنزین به داخل رودخانه تونلی بین رودخانه و محل آلودگی کشیده شد ،تا مقابل جریان بنزین سد ایجاد شود.
وی مهمترین اقدام برای جلوگیری از تکرار این حوادث را تعویض این خط انتقال فرآورده نفتی برشمرد و گفت : شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان برنامه خود را برای تعویض این خط انتقال به ما اعلام کرده که باید در این روند تسریع شود.
وی با اشاره به اینکه مسئولان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان به این اداره اعلام کرده بودند که خط دارای پیکرانی هوشمند بوده و به سرعت محل نشتی پیدا و تعویض می شود،افزود : متاسفانه این گونه نبوده و مسئولان این شرکت برای پیدا کردن محل نشتی مجبور می شوند خاک روی خطوط لوله را کنار زده تا محل ترکیدگی را پیدا کنند و همین امر موجب طولانی شدن این حادثه و گسترده شدن آلودگی منطقه شده است.
وی با تاکید بر اینکه تعداد خطوط نفت و فرآورده های نفتی عبوری از لرستان زیاد است و تعویض این خطوط که به طور عمده فرسوده هستند اظهار داشت : در این زمینه نیز متولیان مختلفی وجود دارد و هر کدام از این خطوط انتقال مربوط به یکی از شرکتهای زیرمجموعه وزارت نفت است و همین امر پیگیری در این زمینه را با کندی مواجه کرده است.
وی افزود : در راستای بررسی وضعیت نشت بنزین وپیگیری در این زمینه با اعزام کارشناس های محیط زیست به این منطقه اقدامات صورت گرفته به طور کامل مورد بازرسی قرار گرفته است .
وی اظهار داشت : در این راستا محل نشت بنزین به طور کامل بسته شده است و به منظور جایگزینی لوله جدید دور لوله به طول یک کیلومتر خالی شده است.
وی تصریح کرد : در این راستا به منظور شست و شوی خاک منطقه به دلیل عدم وجود آب زیر زمینی با انتقال آب به این منطقه خاک در حال حاضر شستشو می شود .
وی گفت : همچنین با ایجاد ترانشه هایی در این مسیر بنزین خارج شده با تانکر به محل دیگری منتقل می شود و سعی در جلوگیری از ورود آب آلوده به رودخانه شده است .
وی با اشاره به انحراف موقت مسیر رودخانه افزود: یک ایستگاه کانکس به منظور نگهبانی از ترانشه ها در این مسیر و جلوگیری از اتش سوزی و مراجعه افراد محلی برای استفاده از بنزین ایجاد شده است .
همچنین رییس حفاظت محیط زیست لرستان گفت : این آلودگی زیست محیطی در محل نشتی لوله بنزین در تپه ریخان در نزدیکی رودخانه فصلی جادو آب ایجاد شده است که نشتی در فاصله 500 کیلومتری رخ داده است .
ˈمحمد حسین بازگیر ˈ افزود : بنزین نشتی در محل ترانشه با فاصله از مکان واقعی نشت جمع آوری شده است که در حال حاضر با اقدامات انجام شده وایجاد کانال هایی برای جمع آوری الودگی در خاک و استفاده از لجن کش محل در حال شستشو و پاکسازی است .
وی تصریح کرد : لوله پوسیده شده در حال جایگزینی است و روز گذشته مراحل اجرایی توسط محیط زیست استان بازدید شده است .
7274/630
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن