تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820403540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار گلستان: دوران صلح فرصتی برای ارتقاء ارتش جمهوری اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار گلستان: دوران صلح فرصتی برای ارتقاء ارتش جمهوری اسلامی است گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: دوران صلح، فرصتی برای ارتقاء توان و تجربه ارتش جمهوری اسلامی ایران است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈحسن صادقلوˈ روز سه شنبه در صبحگاه مشترک نیروهای نمونه نظامی و انتظامی گلستان در میدان صبحگاه لشگر 30 پیاده گرگان افزود: یکی از مقوله های ارتقاء، ارتقاء باور است و برای این ارتقاء ارتشیان باید دو نگاه ˈبه گذشتهˈ و ˈبه آیندهˈ را داشته باشند.
وی تصریح کرد: نگاه به گذشته ارتش و سابقه خوب آن در نظام جمهوری اسلامی ایران به خصوص در هنگامه انقلاب و پس از آن بسیار درخشان است که ساعت ها می توان از نقش آفرینان و نقش آفرینی آنان صحبت به میان آورد.
به گفته وی، همه آنان غرورآفرین هستند و می توانند برای نسل امروز الگو و الهام بخش باشند و برای نسل های ما مورد توجه و مطالعه قرار گیرند.
وی با تأکید بر این که نباید از نقش آفرینی و نقش سازی غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران، غفلت کنیم، ادامه داد: در تمام صحنه های انقلاب تا به حال، صحنه های غرورآفرینی را از ارتشیان شاهد بوده ایم.
نماینده عالی دولت در گلستان افزود: نیروی های ارتش و عقیدتی سیاسی ها نباید ذره ای غفلت در بیان این نقش آفرینی ها به منظور انتقال به نسل امروز و آینده را داشته باشند.
صادقلو با بیان نقش آفرینی امام راحل در پیوستن ارتش به انقلاب، گفت: برخی افراد انحرافی در ارتش و دشمنان آمریکایی و انگلیسی در صدد کودتای انقلاب بودند، اما تمام بدنه ارتش با آن باور اعتقادی و حسینی و ولایی که داشتند به خط امام راحل پیوستند و این حرکت نیروهای ارتش، نشان از فهم درست از شرایط این افراد دارد و به واقع برای درک این موضوع باید شرایط آن دوران را درک کرد.
وی اظهار کرد: دشمن همیشه در تلاش بوده تا با تأثیرگذاری منفی بر نیروهای نظامی، نظام اسلامی و به ‎خصوص ارتش جمهوری اسلامی را منحل کند و طراحی انحلال ارتش برای جداسازی این نیروی ارزشمند و قدرتمند از انقلاب اسلامی ایران، یکی از دسیسه های آنان بود.
وی یادآور شد: در این اوضاع و شرایط، امام راحل و بزرگان کشور که یکی از آنان مقام معظم رهبری بود، تصمیم گرفتند که این ارتش بماند و به بقاء خود محکم ادامه دهد و بتواند نقش تاریخ سازی را ایفاء کند.
صادقلو گفت: این یک تصمیم ساده نبود و نتایج این تصمیم و نقش آفرینی های ارتش، این بود که شهیدان بزرگی هم چون ستاری ها، فکوری ها، نامجوها، باکری ها، صیاد شیرازی و شهدای دیگر از دل آن بیرون آمد و افرادی مانند صیاد شیرازی که یک جاذبه ایمانی قوی داشت و شهید بزرگی بود، اما متأسفانه هنوز نقش آفرینی و زوایای دیگر نقش او در تاریخ ارتش مغفول مانده که باید در جهت احیاء آن تلاش شود.
استاندار گلستان افزود: هر چه را که ما امروز از گذشته می گوییم، مدلی می شود برای روز و ما برای ارتش روز باید مدل صیادشیرازی ها را داشته باشیم.
وی در خصوص نگاه به آینده گفت: بخشی از این نگاه از نقش آفرینی در ارتش ما الهام می گیرد و نگاه به آینده باید این طور باشد چرا که نگاه به آینده جوهره اصلی برای انسان است.
وی خاطرنشان کرد: هدف رسالت، امامت و هدف امامت حکومت بوده است که امامان ما نیز از تشکیل حکومت دریغ نکردند.
استاندار گلستان ابراز امیدواری کرد که این مسیر حکومت هم چنان ادامه یابد تا این امانت زمینه ساز ظهور و حضور برای حکومت حضرت مهدی (عج) باشد.
وی تاکید کرد: جوهره حکومت جهانی، حاکمیت عدالت است و از سوی دیگر، اصل مهم در حکومت، نیز عدالت می باشد و همه ما انسان ها در واقع مقدمه ای برای ایجاد عدالت هستیم و شما سربازان عدالت را محور کارهای خود قرار دهید تا سربازان امام زمانی و الهی تشکیل شود.
مراسم صبحگاه مشترک یگان های نمونه نظامی و انتظامی استان گلستان، با حضور مقامات ارشد نظامی و انتظامی استان گلستان و شهرستان گرگان، رییس کل دادگستری گلستان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیران و معاونان دستگاه های اجرایی استان و شهرستان، خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان و خبرنگاران خبرگزاری های مستقر در گلستان در میدان صبحگاه لشگر 30 پیاده گرگان برگزار شد.
در این مراسم از بازنشستگان اخیر لشگر 30 گرگان تقدیر و مراسم اهداء ارتقاء درجه برای تعدادی از کارکنان پایور انجام شد.
این مراسم به مناسبت 29 فروردین سالروز تشکیل ارتش و پیوستن آن به جمع مردم در سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره) برگزار شد.
602/7467/506
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




26/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن