تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821175288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شركت هاي بيمه بايد از حقوق مردم دفاع كنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ فروردين ۱۳۹۳ (۱۰:۱۲ق.ظ)
رييس كل بيمه مركزي: شركت هاي بيمه بايد از حقوق مردم دفاع كنند رييس کل بيمه مرکزي در دومين اجلاس سالانه انجمن حرفه اي صنعت بيمه، با توجه به ويژگي هاي افراد حرفه اي و اشاره به فعاليت انجمن به برخي از چالش هاي پيش روي صنعت بيمه اشاره كرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد ابراهيم امين رييس كل بيمه مركزي با بيان اينكه بيش از ۸۰ درصد پرتفوي صنعت بيمه، بيمه هاي درماني و خودرو است، خاطر نشان كرد: اگر اين روند ادامه داشته باشد، تحميل ها و فشارها بيشتر خواهد شد و شركت هاي بيمه آسيب خواهند ديد.
وي افزود: اگر نتوانيم آسيب شناسي مناسبي از چالش ها و مشكلات صنعت بيمه داشته باشيم، بدون در نظر گرفتن منافع اين صنعت، اين وضعيت نامطلوب تشديد خواهد شد.
امين تأكيد كرد: بيمه مركزي به سياست شفافيت و پاسخگويي پايبند است و هيچ تصميمي بدون طي مراحل كارشناسي و رسيدن به اجماع صورت نمي گيرد و در عين حال از هر گونه پيشنهاد سازنده اي نيز استقبال مي كند.
رييس كل بيمه مركزي با تأكيد بر اينكه رقابت ها در صنعت بيمه بايد در خدمت رساني، جلب مشتري، ابتكار، خلاقيت، نوآوري و توسعه محصولات جديد باشد، خاطر نشان كرد: اگر رقابت ها فقط منحصر به كاهش حق بيمه باشد عدم تناسب ميان حق بيمه ها و خسارت ها به بيمه گر و بيمه گذار لطمه خواهد زد.
امين افزود: بر اساس گزارش هاي معاونت نظارت بيمه مركزي از عملكرد شركت هاي بيمه در سال ۱۳۹۱، متأسفانه ۸۰ درصد اين شركت ها در شناسايي سود، ضوابط و مقررات و آيين نامه هاي شوراي عالي بيمه را، بخصوص در زمينه ذخيره گيري رعايت نكرده اند و در نتيجه سودهاي اعلام شده واقعي نيستند.
رييس كل بيمه مركزي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ذات كار بيمه گري ملازم مشتري مداري است و سهامداران شركت هاي بيمه بايد با انتخاب و حمايت از مديران حرفه اي و كارآمد به ايفاي تعهدات شركت ها كمك كنند.
امين افزود: هيچ فعاليتي بدون ايجاد تشكل هاي حرفه اي و اينكه تصميمات با تضارب آرا و مشاركت ذينفعان صنف شكل بگيرد و منافع داخلي آن صنف را دنبال كند، منجر به توسعه فعاليت نخواهد شد.
وي با بيان اينكه ايجاد تشكل هاي صنفي و حرفه اي به تصميم سازي و تصميم گيري منطقي كمك مي كند و اعلام نظر كارشناسي و تضارب آرا و ديدگاه ها به تصميمات اعتبار و عقلانيت بيشتري مي دهد، گفت: انجمن حرفه اي صنعت بيمه نيز ضمن دارا بودن اين ويژگي ها بايد مصداق چنين پروسه و جايگاهي باشد تا بتواند ديدگاه هاي صاحب نظران و افراد حرفه اي در صنعت بيمه را در تدوين ضوابط حاكم برآن فعاليت به پيشنهادهاي كاربردي تبديل كند.
امين با تأكيد بر اينكه حرفه اي گري اصولي دارد و افرادي كه خود را حرفه اي تلقي مي كنند اگر واجد شرايط حرفه اي گري نباشند، كمكي به اين پروسه نخواهند كرد، افزود: افرادي مي توانند بيمه گران موفقي باشند كه واجد اعتبار و رفتار حرفه اي اند و به اصول حرفه اي پايبند هستند.
وي ادامه داد: بنابراين اعضاي انجمن حرفه اي صنعت بيمه نيز اگر به اصول حرفه اي پايبند باشند و افراد حرفه اي در آن فعاليت كنند، مي توانند از يك سو نقش بسزايي در بهبود فضاي كسب و كار صنعت بيمه داشته باشند و از سوي ديگر كمك و هميار بزرگي براي بيمه مركزي باشند.
رييس كل بيمه مركزي در پايان وضعيت توانگري مالي شركت هاي بيمه براي ايفاي تعهداتشان را از جمله چالش هاي صنعت بيمه برشمرد و گفت: يكي از اولويت هاي بيمه مركزي بررسي وضعيت مالي اين شركت ها از طريق صورت هاي مالي آنها و نحوه رعايت آيين نامه هاي مصوب شوراي عالي بيمه است.
گفتني است در ابتداي اين اجلاس دكتر حجاريان مدير عامل انجمن حرفه اي صنعت بيمه گزارشي از اهداف و فرايند شكل گيري و تأسيس اين انجمن و فعاليت هاي يكساله آن ارائه داد و در پايان برخي از حاضران به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند.
انجمن حرفه‌اي صنعت بيمه از صاحب نظران و پيشكسوتان صنعت بيمه به منظور افزايش توان حرفه اي و علمي اين صنعت و با هدف صيانت از نقش و جايگاه صنعت بيمه، همكاري و مشاركت در اجراي برنامه هاي ترويجي، آموزشي، فرهنگي براي توسعه بيمه در كشور، همكاري با مراجع قانونگذار و سازمان هاي تنظيم قوانين و مقررات مربوط به صنعت بيمه، حمايت حرفه اي از فعالان صنعت بيمه، همكاري در تهيه و تنظيم مقررات و استانداردهاي بيمه اي و ... در سال۱۳۹۱ تشكيل شده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن