تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820318468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 67هزار مازندرانی امسال به حج تمتع وعمره مشرف می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیش از 67هزار مازندرانی امسال به حج تمتع وعمره مشرف می شوند ساری- ایرنا- مدیرکل حج وزیارت مازندران ، سهمیه امسال اعزام شهروندان این استان برای تشرف به خانه خدا را 67 هزار و 500 مازندرانی در قالب حج تمتع وعمره اعلام کرد.


ˈسید حبیب اله ساداتیˈ روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا درآمل گفت: این تعداد شامل بیش از 65 هزار نفر برای حج عمره و دو هزار و 500 نفر برای حج تمتع به خانه خدا مشرف می شوند.
وی افزود: اعزام زائران مازندرانی خانه خدا در سال 93 مربوط به دارندگان فیش تاریخ 10/11/84 است که درکاروان های ثبت نام کردند و از اواخر شهریور امسال اعزام خواهند شد.
مدیرکل حج وزیارت مازندران به کاهش متقاضیان حج تمتع و افزایش هزینه های سفر اشاره کرد و ادامه داد: کاهش متقاضیان زیاد محسوس نیست، اما با توجه به کافی بودن میزان سهمیه تا سه سال آینده ثبت نام جدیدی از افراد نخواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 80 هزار مازندرانی در نوبت انتظار حج تمتع هستند، گفت: شمار شهروندان مازندرانی که در نوبت اعزام به حج عمره هستند، بیش از 555 هزارنفر است که درقالب 300 اولویت تاکنون سازماندهی شده اند وامسال تا پایان سال تا 390 اولویت بندی شده و اعزام خواهندشد.
مدیرکل حج وزیارت مازندران اضافه کرد: این در حالی است که بیش از 200 هزارنفر از دارندگان فیش در مازندران تاکنون درکاروانها ثبت نام نکرده اند.
ساداتی تصریح کرد: بیش از 196 کارگزار عمره در مازندران فعال هستند، که سیستم نظارتی از طریق سازمان حج و زیارت بر روند فعالیت کارگزاران نظارت می کند.
وی در مورد سفر عتبات عالیات نیز گفت: درسال گذشته بیش از 46 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند و در حال حاضر نیز به طور میانگین هر هفته 3 پرواز از طریق فرودگاه ساری دردشت ناز به تعداد 250 نفر از طریق هوائی به عتبات عالیات سفر می کنند.
ساداتی یادآورشد: مدت زمان سفر به عتبات عالیات در کشور عراق 7 شب و 8 روز است ومتقاضیان سفر به عتبات عالیات با مراجعه به سایت عتبات نام نویسی واز سفر با کاروان های غیر مجاز خودداری کنند.
پارسال هم حدود 67 هزار مازندرانی به حج عمره مفرده و حج تمتع اعزام شده بودند.ک/3
ک/7327/402
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن