تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804677318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اژه ای:مجموع معوقات بانکها حدود 60 هزار میلیارد تومان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اژه ای:مجموع معوقات بانکها حدود 60 هزار میلیارد تومان است تهران-ایرنا-سخنگوی قوه قضاییه گفت:مجموعه معوقات بانکهای خصوصی، دولتی و بانکهای دولتی که به بانک خصوصی تبدیل شده اند، حدود 60 هزار میلیارد تومان است.


حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز دوشنبه در ادامه نشست خبری با بیان اینکه برای مبالغ بیش از 100 میلیارد ریال معوقه با همکاری بانکها لیستی تهیه کرده ایم، افزود: 25 درصد معوقات بانکهای دولتی، 37 درصد معوقات بانکهای دولتی که خصوصی شده اند و 33 درصد معوقات بانکهای خصوصی درسال 92 نسبت به سال 91 افزایش پیدا کرد که این جای تاسف دارد.
وی اظهار داشت:با تلاش بانکها و تعقیبات انجام شده برخی از افراد معوقاتشان را به بانک تسویه کرده اند اما در این میان برخی عملا پولی نپرداخته اند بلکه با بانک مذاکره و استمهال کرده اند.
سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: اگر این 60 هزار میلیارد تومان معوقه به بانک برمی گشت و در اختیارچرخه تولید قرار می گرفت و به نیازمندان واقعی تسهیلات اعطا می شد، اثر قابل ملاحظه ای در اقتصاد کشور می داشت.
اژه ای خاطرنشان کرد: برخی از این افراد تسهیلات را دریک فعالیت غیرمفید اقتصادی و کار اقتصادی کاذب مانند دلار، ارز، سکه، سفته بازی و خرید و فروش زمین به کار برده اند که خود برای کشور ضرر دیگری دارد.
وی با اعلام حمایت از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت: دولت حق دارد مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا کند و همه موظفیم در این راستا به دولت کمک کنیم.
سخنگوی دستگاه قضا افزود: قوه قضاییه و مجلس باید به دولت کمک کنند و افرادی که نیاز ضروری ندارند برای دریافت یارانه انصراف بدهند.
اژه ای اظهار داشت: اما در عین حال انتظار میرود همانطور که مردم به دولتمردان کمک می کنند آنها هم با تصمیم گیری ها و اجرای صحیح پاسخ کمک مردم را بدهند.
وی ادامه داد: نباید بگذاریم گاهی رقمی به میزان 60 هزار میلیارد تومان میل شود و از آن طرف ناچار باشیم به مردم التماس کنیم که برای دریافت یارانه انصراف دهند.
این مقام قضا در مورد مطالبات غیرجاری بانک ها با بیان اینکه این مطالبات وظیفه اصلی قوه مجریه و بانک ها است، اظهار داشت: مساله به نحوی بود که مدعی العموم هم باید وارد می شد.
وی افزود: مطالبات غیرجاری بانک ها که هم موارد سر رسید شده که نپرداخته اند و هم معوقات و هم مشکوک الوصول را شامل می شود. اقداماتی در سال 92 انجام شد و افرادی که تسهیلات گرفتند و پرداخت نکردند، تحت تعقیب قرار گرفتند.
به گفته سخنگوی دستگاه قضا عده ای از افراد هم غیرقانونی تسهیلات گرفتند و هم می توانستند پرداخت کنند و نپرداختند که این افراد تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند و برخی از آنها بازداشت شده و برخی با قرار وثیقه آزاد هستند و ترتیباتی در نظر گرفته شده که بدهی شان را پرداخت کنند.
وی افزود: هنوز در برخی از استان ها یکسری افراد در بازداشت به سر می برند.

***درباره ورود بانک مرکزی به حساب شخصی
اژه ای در پاسخ به سوالی در خصوص نظر قوه قضاییه درباره ورود بانک مرکزی به حساب های شخصی مردم گفت: اصل مطلب که کسی حق ندارد وارد حساب های خصوصی افراد شود مگر به حکم قاضی و آن هم با شرایط خاص درست است.
وی اضافه کرد: در این خصوص از ناحیه برخی آقایان مطلبی مطرح شد که بعد هم اصلاح کردند و گفتند چنین چیزی وجود ندارد.
دادستان کل کشور اظهار داشت: حتی قاضی هم اجازه ندارد هر طور که دلش خواست عمل کند و حساب های خصوصی افراد را بررسی کند و قاضی به صورت علی الاطلاق نمی تواند این کار را بکند و اگر از هر فرد یا دستگاهی چنین کاری صورت گیرد مدعی العموم وارد می شود.

*** کاهش 23 درصدی شش عنوان مجرمانه خشن در سال 92
سخنگوی دستگاه قضا در ادامه خاطر نشان کرد ، در سه سال اخیر قوه قضاییه نسبت به شرارت ها، جرایم خشن و کسانی که امنیت مردم را به مخاطره می اندازند، اقدامات ویژه ای هم در جهت پیشگیری و هم در جهت مقابله انجام داده است.
وی گفت: هر دو حرکت خوب جواب داد به طوری که از شش عنوان مجرمانه خشن سرجمع 23 درصد در سال 92 در مقایسه با سال 91 کاهش جرائم داشتیم.
اجتمام**
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن