تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803934700




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش 25درصدي معوقات بانک هاي دولتي در سال گذشته / 60هزار ميليارد تومان مجموع معوقات بانکي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۳ (۱۷:۲ب.ظ)
سخنگوي دستگاه قضا اعلام کرد: افزايش 25درصدي معوقات بانک هاي دولتي در سال گذشته / 60هزار ميليارد تومان مجموع معوقات بانکي طبق آمار معوقات بانکي از سال92 نسبت به سال گذشته، بانک‌هاي دولتي با 25 درصد بانک‌هاي دولتي خصوصي شده با 37 درصدي بانک‌هاي خصوصي با 33 درصد رشد همراه بوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، غلامحسين محسني اژه اي سخنگوي قوه قضايه در شستمين نشست خبري خود با خبرنگاران با اشاره به بحث معوقات بانکي و ورود دستگاه قضا به عنوان مدعي العموم اظهارکرد: طي دو سال گذشته اين قوه در خصوص مطالبات غيرجاري بانک‌ها اقدامات گوناگوني را انجام داده که بعضا شايد اين موضوع وظيفه اصلي قوه مجريه و بانک مرکزي است اما مسئله به نحوي بود که مدعي‌العموم وارد شد.
وي با اشاره به انواع مطالبات غيرجاري ادامه داد: مطالبات غيرجاري بانک‌ها شامل سررسيدهاي پرداخت نشده، معوقات و مشکوک‌الوصول‌ها است.
دادستان کل کشور در خصوص عدم دريافت مطالبات گفت: در سال گذشته افرادي که غيرقانوني تسهيلاتي را دريافت کردند و توان پرداخت داشتند اما معوقات را پرداخت نکردند، تحت تعقيب قضايي قرار گرفته و بازداشت شدند و برخي با قرار وثيقه آزاد شدند تا بدهي خود را پرداخت کنند.
محسني اژه اي، درخصوص ليست قوه قضايه در اين مورد نيز تصريح کرد: در مورد مبالغي که بيش از 10 ميليارد تومان است ليستي را تهيه کرديم تا افرادي که معوقات غيرجاري دارند و مبلغ آن بيش از 10 ميليون تومان است مشخص شود.
وي اظهارکرد: متأسفانه در طبق آمارهاي سال گذشته نسبت به سال قبل، معوقات بانک‌هاي دولتي 25 درصد افزايش داشته و اين درحالي است که صحبت‌هاي زيادي در اين باره شده بود ؛ همچنين بانک‌هايي که دولتي بودند و سپس خصوصي شدند در بخش معوقات بانکي رشد 37 درصدي داشتند و معوقات بانکي در بانک‌هاي خصوصي نيز 33 درصد رشد داشته است.
وي با اشاره به مجموع معوقات بانک‌هاي خصوصي و دولتي تاکيد کرد: متاسفانه حدود 60 هزار ميليارد تومان ميزان اين معوقات است ؛ با توجه به مشکلات اقتصادي کشورمان اگر اين 60 هزار ميليارد تومان در اختيار توليدکننده يا کساني که واقعاً به تسهيلات نياز داشتند قرار گرفته بود مي توان تصور کرد که چه اتفاقي براي اقتصاد مي‌افتاد.
وي ادامه داد: اما متاسفانه اين مبلغ در کارهاي اقتصادي کاذب استفاده شد و ما اميدواريم دولت و بانک مرکزي و ساير بانک‌ها اقدام جدي در اين زمينه داشته باشند.
وي درخصوص بازگشت اين مبلغ از دست بدهکاران نيز گفت: البته همه اين افراد به صورت غيرقانوني تسهيلات نگرفته‌اند ؛ تسهيلات‌گيرندگان عمدتا سه گروه هستند کساني که به صورت غيرقانوني تسهيلات گرفته‌ا‌ند، کساني که تسهيلات گرفته‌اند آن هم قانوني و در حال حاضر پول‌ها را پس نمي‌دهند و دسته سوم کساني که به صورت قانوني تسهيلات گرفته‌اند اما به دليل نوسانات بازار در حال حاضر توان بازپرداخت پول‌ها را ندارند.
محسني اژه‌اي گفت: در مورد اول قطعاً ما افراد را مورد تعقيب قرار مي‌دهيم و در مورد بازپس‌گيري پول‌هاي بانکها اقدام مي‌کنيم و در مرحله سوم هم تلاش مي‌کنيم اين افراد بتوانند در يک فرايند و ساز و کار بدهي خود را بازپرداخت کنند.
دادستان کل کشور درباره روند پرونده بابک زنجاني نيز در بين خبرنگاران، اظهارکرد: در اين پرونده به جز خود متهم اصلي و يکي از مديرانش که در فاصله کوتاهي از وي دستگير شد سه نفر ديگر هم بازداشت شدند ؛ سه نفر بازداشت شده بعدي دو نفر از سيستم بانکي بودند و يک نفر از مديران خود متهم.
وي ادامه داد: از مجموع 5 بازداشت‌شده يک نفر پس از انجام تحقيقات لازم با قرار وثيقه مناسب آزاد شد و در حال حاضر اين فرد به يکي از نزديکان خود وکالت داده تا با نظارت دادستاني اموال وي شناسايي شده و کار کارشناسي قيمت‌گذاري آن به انجام برسد.
محسني اژه اي افزد: اموال هنوز به طور کامل شناسايي نشده اما برخي از اموال اين فرد در خارج از کشور هم شناسايي شد و نکته بعدي اين است که قرار بازداشت موقت اين فرد هم با نظر قاضي پرونده تمديد شد.
محسني اژه اي گفت: اما خواهش من از برخي از افراد اين است که زماني که نسبت به يک پرونده اطلاعاتي را ندارند اظهار نظر نکنند زيرا براي خودشان مناسب نيست.
دادستان کل کشور همچنين از احمال سرکشي دولت از نزد حساب هاي مردم، تصريح کرد: براساس قانون هيچ کس حق سرک کشيدن به حساب شخصي ديگران را ندارد و در صورت تشکيل پرونده قضايي آن هم متناسب با آن پرونده قاضي مي تواند پس از نامه نگاري به اطلاعات حساب‌ها دسترسي پيدا کند.
وي در ادامه با اشاره به بيانيه آمريکا و اتحاديه اروپا نسبت به جمهوري اسلامي ايران، گفت: طي هفته‌هاي اخير اتفاقاتي از ناحيه برخي کشورهاي غربي از جمله آمريکا رخ داد که يک بار ديگر ماهيت اين سلطه‌گران غرب را براي مردم روشن کرد و مشخص شد که چرا مردم ما مرگ بر آمريکا مي‌گويند و به آمريکا و کشورهاي غربي اعتمادي ندارند.
وي تاکيد کرد: آمريکا و اتحاديه اروپا بارها نشان داده اند که به موازين اخلاقي پايبند نيستند، آمريکايي‌ها حتي به مطالبي که خود مي‌گويند پايبند نيستند و آنچه را که شايسته خودشان است و به ملت‌هاي ديگر از جمله ايران نسبت مي‌دهند.
اژه اي گفت: اينکه کشورهاي غربي ايران را ناقض حقوق بشر مي‌داند، پررويي و وقاحت تمام از سوي اين کشورهاست.
وي ادامه داد: آمريکا به ايران اعتماد ندارد بنابراين چرا مردم ما به کشوري که خلاف مي‌گويد و خلاف عمل مي‌کند بايد اعتماد کند.
دادستان کل کشور همچنين با ناراحتي از موضع گيري هاي داخلي به نفع غرب نيز اشاره اي داشت و خاطرنشان کرد: متأسفانه برخي در داخل فکر مي‌کنند که اگر به آمريکا چراغ سبز نشان بدهند و با آن کشور کنار بيايند مشکلاتشان حل مي‌شود. و حتي هنگامي که عليه آمريکا سخني گفته مي شود آنها واکنش نشان مي‌دهند ؛ شما با شيطان بزرگ چه نسبتي داريد؟ البته اين جاي خوشحالي است که ماهيت آمريکايي‌ها و غرب‌زده‌ها مشخص مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن