تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820872822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري اولين دور مذاکرات وزراي دفاع ايران و آذربايجان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ فروردين ۱۳۹۳ (۱۶:۲۴ب.ظ)
برگزاري اولين دور مذاکرات وزراي دفاع ايران و آذربايجان پس از انجام مراسم استقبال رسمي از سپهبد ذاكر حسن اف وزير دفاع جمهوري آذربايجان كه توسط سردار سرتيپ پاسدار دكتر حسين دهقان وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران صورت گرفت، وزير دفاع جمهوري آذربايجان با حضور بر مزار شهداي گمنام دفاع مقدس به مقام شهيدان اداي احترام كرد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين دور از مذاكرات، سردار دهقان، طي سخناني با اشاره به اشتراكات فراوان فرهنگي، تمدني و ديني ايران و آذربايجان و دوستي و برادري ديرينه ميان دو ملت، گفت: ظرفيت‌هاي بالقوه فراواني براي بسط و توسعه روابط ميان دو كشور در همه زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي، امنيتي و دفاعي وجود دارد كه مي‌توان در چارچوب توافقات و تفاهمات في‌مابين آن را به فعليت رساند.
وزير دفاع ايران، اشتراك مواضع دو كشور در مسائل مهم منطقه‌اي و بين‌المللي حائز اهميت توصيف كرد و گفت: سياست اصولي دولت يازدهم به ويژه شخص آقاي دكتر روحاني بر توسعه همكاري‌هاي دوجانبه با كشورهاي همسايه استوار است و جمهوري آذربايجان از جايگاه مهمي در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران برخوردار مي‌باشد.
سردار دهقان، آمادگي وزارت دفاع جمهوري اسلامي ايران را براي تأمين نيازمندي‌هاي دفاعي جمهوري آذربايجان اعلام و اظهار اميدواري كرد سفر وزير دفاع اين كشور زمينه ارتقاء سطح مناسبات دفاعي و نظامي را بيش از پيش فراهم كند.
وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران، مرزهاي دو كشور را، مرزهاي دوستي و برادري ناميد و تأكيد كرد افزايش ارتباطات و تعاملات سازنده موجب خواهد شد؛ امنيت و آرامش كامل در مرزهاي دو كشور حاكم باشد.
سردار دهقان با اشاره به خطر فزآينده تروريسم و افراطي گري كه عامل بي ثباتي و ناامني در منطقه است گفت: دولت هاي منطقه بايستي برخورد ريشه اي با تروريسم، خشونت و عوامل آن را در منطقه و جهان در دستور كار جدي خود قرار دهند.
وي تأكيد كرد: آنها بايد بر اين امر واقف باشند كه اين پديده در كوتاهترين زمان ممكن گريبان حاميان آنها را نيز خواهد گرفت و در صورت عدم برخورد قاطع با آن، منجر به توسعه دامنه بي ثباتي و ناامني همگان خواهد شد و خسارت هاي ناشي از آن غير قابل كنترل است و دفع اين خطر جدي در سايه تشريك مساعي همكاري هاي منطقه اي و بين المللي قابل حصول است.
وزير دفاع جمهوري آذربايجان نيز در اين دور از مذاكرات، با ابراز خرسندي از سفر به جمهوري اسلامي ايران و تبريك انتصاب سردار دهقان به سمت وزير دفاع ايران پس از انتخابات رياست جمهوري دور يازدهم گفت: اميدوارم اين سفر به توسعه روابط دو كشور در حوزه دفاعي منجر شود.
سپهبد ذاكر حسن‌اف با اشاره به اشتراكات فرهنگي، تاريخي، سياسي و مذهبي دو كشور گفت: ايران يك كشور بزرگ منطقه و دوست و همسايه آذربايجان است و همكاري با آن از اولويت‌هاي سياست خارجي كشورمان به شمار مي‌رود.
وي افزود: روابط دو كشور كه توسط حيدر عليف پايه‌گذاري شده است در سال اخير پيشرفت خوبي داشته و در حال حاضر وارد مرحله جديدي شده است.
سپهبد ذاكر حسن اف خاطرنشان كرد كه امسال دهمين سالگرد روابط منسجم دفاعي بين ايران و آذربايجان است و وزارتخانه‌هاي دفاع دو كشور از تفاهم و اعتماد متقابل و خوبي برخوردار هستند.
وزير دفاع جمهوري آذربايجان با اعلام حمايت كشورش از فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ايران ،توافقات هسته‌اي ايران با جامعه بين‌المللي را تبريك گفت و تصريح كرد: معتقديم اقدامات مشترك ايران با جامعه جهاني در زمينه هسته اي منجر به توافق نهايي خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن