تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب شود و غمش از بين برود بايد گره از كار گرفتارى باز كند....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820260587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست سال 93 تعامل با دولت برای تحقق اهداف بخش سنگ آهن است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رئیس هیات مدیره یک تشکل معدنی: سیاست سال 93 تعامل با دولت برای تحقق اهداف بخش سنگ آهن است تهران - ایرنا - رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: سیاست سال 1393 این تشکل تعامل با دولت به منظور تحقق بخشیدن به اهداف پیش بینی شده در بخش سنگ آهن در چارچوب برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مهرداد اکبریان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته با حضور دولت تدبیر و امید برای اداره کشور، این انجمن نیز تلاش کرد تا تعامل دو طرفه را برقرار کند تا دشواریها سال 92 سپری شود.
وی اضافه کرد: دست اندرکاران بخش سنگ آهن با توجه به نوسان قیمت در سال 2014 میلادی، نگرانی هایی دارند و این شرایط مقداری از سرمایه گذاریها را کند کرده و باید با تدبیر لازم راهکار مربوطه شناسایی و اجرایی شود.
اکبریان یادآور شد: اواخر سال 92 موضوع افزایش حقوق دولتی معادن و اخذ عوارض صادراتی از سال 93 به عنوان دغدغه فعالان بازار سنگ آهن مطرح بود و دولت با توجه به نظرات بخش خصوصی همکاری لازم را انجام داد.
وی تصریح کرد: اعضای این تشکل موضوع توجه به تقاضای بازار داخلی سنگ آهن و سپس صادرات را مورد پذیرش قرار می دهند، اما خواستار تطبیق قیمت مصرف کنندگان داخلی این ماده معدنی با قیمت های صادراتی هستند.
اکبریان تاکید کرد: نباید انتظار داشت با رشد قیمت ها و هزینه های فعالان بخش سنگ آهن، عرضه به مصرف کنندگان با قیمت پائین صورت گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد: دولت برای حضور سرمایه گذاران خارجی بستر لازم را فراهم کند و مشارکت آنها در معادن و صنایع معدنی ایران علاوه بر بهره گیری از فناوریهای نوین، زمینه حرکت رو به رشد در این بخش را فراهم خواهد کرد.
اکبریان پیشنهاد کرد: دولت برای گسترش شبکه ریلی، جاده ای و خدمات بندری سرمایه گذاری لازم را به عمل آورد تا علاوه بر توسعه فعالیتهای اقتصادی از جمله معدنی، مانع از اتلاف سرمایه های ملی در قالب پرداخت جریمه به کشتی های خارجی (دموراژ) بابت تخلیه و بارگیری شود.
وی اظهار امیدواری کرد: سال 1393 زمینه ساز تعامل مناسب بخش خصوصی با منابع علم و دانش روز باشد که مهمترین این ارتباط از طریق دانشگاه ها باید صورت گیرد.
اکبریان خواستار همکاری و همفکری فولادسازان با اعضای این تشکل به منظور برطرف ساختن مشکلات تولید شد و از دولت به عنوان نقش مکمل این مهم یاد کرد که می تواند در برطرف ساختن موانع مربوطه کمک کند.
آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد، طی 11 ماهه 2013(منتهی به 10 آذر 92) بالغ بر 19 میلیون و 589 هزار تن سنگ آهن هماتیت دانه بندی ایران به مقصد چین صادر شد که این رقم بیش از 90 درصد صادرات کشور در این بخش را رقم زد.
مصرف داخلی سنگ آهن دانه بندی کشور سالانه حدود 4.5 میلیون تن برآورد شده است.
میزان ذخایر سنگ آهن احتمالی ایران 5.1 میلیارد تن ذکر شده که از این رقم 2.8 میلیارد تن قطعی و بقیه احتمالی است.
سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در دی ماه 92 بر اساس تفاهم نامه ای با سازمان ایمیدرو و معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن وتجارت فعالیت اکتشافی در منطقه سنگان استان خراسان رضوی را آغاز کرده که انتظار می رود میزان ذخیره اکتشافی سنگ آهن کشور افزایش قابل ملاحظه ای بیابد.
اقتصام (3) ** 1559**1594
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن