تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820020085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تراکتورهای توزیعی در گالیکش، کار نکرده فرسوده شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تراکتورهای توزیعی در گالیکش، کار نکرده فرسوده شدند گالیکش - ایرنا - ایرادهای فنی تراکتورهای فرگوسن نو که بین کشاورزان گالیکشی در شرق استان گلستان توزیع شده، آنان را دچار مشکلات عدیده کرده و خریداران این تراکتورها به گلایه می گویند: این تراکتورها بدون استفاده در کارهای سنگین کشاورزی، فرسوده هستند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان گالیکش در سال گذشته 43 دستگاه انواع ماشین آلات کشاورزی و ادوات مربوطه نظیر تراکتور بین کشاورزان توزیع کرده که تعداد زیادی از این تراکتورها که به صورت نقد و اقساط تحویل آنان شده، از نظر فنی دچار مشکل هستند.
برخی از صاحبان تراکتورهای خریداری شده این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با ابراز گلایه از تولیدکنندگان این نوع تراکتور در کشور بیان کردند، تراکتورهای نو حداقل باید برای مدت چند سال بدون مشکل برای کشاورزان کار کند ولی اکثر آنان از نظر فنی دچار اشکال هستند.
یکی از خریداران تراکتور فرگوسن در روستای میرزاپانگ گالیکش در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: حدود 45 روز پیش یک دستگاه تراکتور 285 فرگوسن به قیمت تمام شده 770 میلیون ریال (320 میلیون ریال به صورت نقدی و بقیه با تسهیلات بانکی) خریداری کردم ولیمتور آن از نظر فنی دچار مشکل است.
ˈصفدر گلوی مقدمˈ افزود: موتور این تراکتور تازه خریداری شده نه تنها بخار می کند بلکه لوله فرمان هیدرولیک آن نیز روغن ریزی دارد.
وی گفت: با توجه به مشکلات این تراکتور مجبورم برای رفع ایرادات آن به مکانیکی مراجعه کنم و با هزینه زیاد نسبت به رفع نقایص آن اقدام کنم.
یکی دیگر از خریداران این نوع تراکتورها گفت: لاستیک تراکتوری که از نمایندگی تحویل گرفتم فرسوده بود و مسوولان نمایندگی تراکتور در شهرستان در پاسخ به اعتراض بنده گفتند که این شانس شما است که لاستیک تراکتور تحویلی به شما فرسوده می باشد.
ˈاحمد خسرویˈ افزود: برای تعویض لاستیک تراکتور در بازار مجبور شدم با تحویل لاستیک و پرداخت بیش از چهار میلیون ریال به عنوان مابه التفاوت، لاستیک دیگری تهیه نمایم.
ˈابراهیم عربˈ ساکن روستای پاسنگ بالا نیز گفت: حدود یک ماه پیش که تراکتور فرگوسن شش سیلندر را با قیمت تمام شده یک میلیارد و 400 میلیون ریال (650 میلیون ریال به صورت نقد و 750 میلیون ریال به صورت تسهیلات بانکی) خریداری کردم ولی این تراکتور روغن ریزی داشت.
وی افزود: پس از مراجعه به نمایندگی نسبت به تعمیر آن اقدام شد ولی حالا آمپرهای آن خراب شده است.
به گفته وی، همچنین سوزن های پمپ فارسونکای این تراکتور نو نیز خراب بود که توسط نمایندگی آن سوزن ها را تنظیم کردند ولی هنوز هم خوب کار نمی کند.
وی خاطرنشان کرد: تراکتورهای صفر که هنوز در کارهای کشاورزی استفاده ای از آن نشده دچار مشکل هستند و نمی دانیم که پس از مدتی استفاده سنگین در بخش کشاورزی، چقدر باید برای آن هزینه کنیم.
آنان خواستار رسیدگی مسوولان ذیربط برای رفع مشکلات و همچنین جبران ضرر و زیان شدند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان گالیکش با تایید مشکلات فنی تراکتورها به خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر مشکلات فنی ماشین آلات تحویلی، کیفیت قطعات به کار رفته در ماشین آلات کشاورزی پایین است و مهمتر از همه نیز خدمات پس از فروش آن مطلوب نیست.
ˈ جبیت الله زارعˈ افزود: با توجه به بالا بودن قیمت تراکتور، کارخانه سازنده بایستی نسبت به ارائه تراکتورهای با کیفیت بالا و همچنین ارائه خدمات بهتر پس از فروش دقت عمل بیشتری داشته تا موجبات نارضایتی کشاورزان فراهم نشود.
وی در خصوص نارضایتی مردم نسبت به ماشین آلات کشاورزی گفت: تاکنون کشاورزان برای رفع مشکلاتشان به این مدیریت مراجعه نکرده اند ولی موضوع را از طریق نمایندگان کارخانه تراکتور سازی پیگیری خواهیم کرد.
مدیر جهادکشاورزی گالیکش در خصوص تعداد ماشین آلات کشاورزی توزیعی در سال 92 گفت: در سال گذشته 25 دستگاه تراکتور، دو دستگاه کمباین غلات، یک دستگاه کمباین برنج و 15 دستگاه ادوات کشاورزی دیگر از قبیل سمپاش، عمیقکار دیم ، دروگر غلات و ادوات ˈکم خاک ورزیˈ بین کشاورزان این منطقه توزیع شده است.
زارع با اشاره به تقاضای 350 کشاورز برای دریافت تراکتور و ادوات مربوطه در سالجاری و نیز پایین بودن ضریب مکانیزاسیون و خرد بودن اراضی کشاورزی در شهرستان، خواستار تخصیص اعتبارات بیشتر برای پرداخت تسهیلات بانکی به خرید ماشین آلات کشاورزی شد.
مسوول فنی نمایندگی کارخانه تراکتور مسی فرگوسن تبریز در شهرستان های مینودشت و گالیکش گفت: مشکلات فنی مطرح شده از سوی خریداران را قبول ندارم چرا که تراکتورها را سالم تحویل خریداران می دهیم.
ˈ مجید قزلسفلوˈ در عین حال افزود: خریدارانی که تراکتور آنان دچار مشکل و خرابی باشد می توانند به نمایندگی مراجعه کنند تا نسبت رفع نقص آنها اقدام شود.
شهرستان گالیکش در شرق گلستان با 29 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و 9 هزار نفر بهره بردار دارای 900 دستگاه تراکتور و 200 دستگاه کمباین می باشد.
/7481/622/508
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




25/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن