تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815668840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودکشی ناخواسته، ارمغان دیدن صحنه حلق آویز کردن مجرمان


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
خودکشی ناخواسته، ارمغان دیدن صحنه حلق آویز کردن مجرمان

خودکشی ناخواسته، ارمغان دیدن صحنه حلق آویز کردن مجرمان
اواخر بهمن سال گذشته خبری منتشر شد که پسر 15 ساله ای در دبیرستان حضرت مریم شهر سوق در یاسوج دراستان کهگیلویه و بویر احمد به دلیل علاقه به یک دختر هم سن خودش و بی توجهی آن دختر خودش را دار زد. گروه اجتماعی نامه نیوز - فرقی نمی‌کند که یکی از کاربران دنیای مجازی باشید یا روزنامه‌ها را رصد کنید. در هر صورت هراز گاهی تصاویر یا اخباری از خودکشی‌ آدمهای اطرافمان به گوش شما هم می‌رسد. این امر یکی از ناهنجاری های غم انگیز اجتماعی است که در واقع به عناون فرجامی برای رهایی از بیماری های روحی و روانی تلقی می‌شود و در همه جای دنیا، هستند افرادی که در سنین مختلف تصمیم به مردن با انتخاب خودشان می گیرند.

همه آنچه از گذشته تا کنون در مورد این ناهنجاری می توان گفت این است: مشکلات روانی بزرگ برای آدم های بی ظرفیت و کوچک! که این آدم های کوچک اتفاقا همان "آدم بزرگ" های جامعه ما هستند. نکته بسیار دردناک  درمورد خودکشی سرایت غیرقابل انکار آن به سنین خردسال و نوجوان است که شاید هنوز به صورت ملموس برای تمام مردم جامعه قابل رویت نباشد اما واقعیتی است که باید آن را قبول کرد.

حلق آویز کردن معمول ترین روش برای گرفتن جان انسان ها است و در بسیاری از کشورها برای اعدام مجرمان از این روش استفاده می کنند. از گذشته رسم بوده که برخی مجرمان را در ملاعام اعدام کنند و امروز می‌خواهیم این سوال را بپرسیم که آیا گرفتن جان انسان ها در برایر چشم انسان‌های دیگر می‌تواند عاملی برای پریشانی روح و در نهایت وقوع ناهنجاری های متعدد اجتماعی مثل "خودکشی" باشد یا خیر؟ اجازه بدهید نگاهی داشته باشیم به تیتر برخی رسانه ها در سالهای قبل:

//مهران یوسفی کودک هشت ساله ای که خود را دار زد  

 "مهران یوسفی" کودک هشت ساله اهل روستای "کلاش لولم" استان کرمانشاه در مراسم اعدام "رئوف م" شرکت می کند و در 17 مهر هنگام تاب‌بازی هوس می کند صحنە اعدام را تکرار کند. او در بازی با هم‌سن و سالانش طناب اعدامی درست می کند و ناخواسته حلق آویز می شود . او چند روز پیش از آن در روستای کوچک‌ شان شاهد اعدام یک نفر بود و مهران و چند تن از هم بازی‌هایش می خواستند صحنه اعدام را بازی کنند که منجر به مرگ مهران در شهرستان جوانرود کرمانشاه شد. وب سایت خبری کردپا در توضیح بیش‌تر این خبر نوشته بود: «چند کودک اهل روستای "کلاش لولم" به هنگام تاب‌بازی در حالی که خواسته اند صحنه اعدام "رئوف مصطفایی" یک شهروند این شهر را به عنوان بازی تکرار کنند، کودک هشت ساله ای به نام مهران که فرزند ابراهیم یوسفی است جان خود را از دست می‌دهد.»

//کودک 7 ساله به تقلید از اعدام های خیابانی و تلویزیونی خود را با طنابی که داخل حیاط پیدا کرده بود دار زد! 

 کودکی 7 ساله به نام محمد(مروان) آشوبی، در حادثه ای اتفاقی و تلخ به کام مرگ کشیده شد. این گزارش می‌افزاید، در پی اعدام‌های اخیر دو فیشوری در زندان «عادل آباد» شیراز، حس کنجکاوی این طفل معصوم در این مورد و بازی های کودکانه، او را بر آن داشت تا مراسم اعدام را بازی کند که سبب از دست دادن جانش شد. این کودک معصوم با استفاده از طنابی که در گوشه حیاط خانه برای خشکاندن رخت آویزان بود با قرار دادن ماشین اسباب بازی در زیر پایش، از طناب آویزان شد و در پی حرکت ماشین اسباب بازی در زیر پایش، دچار خفگی شد و جان خود را از دست داد.

//از اعدام کبوتران تا به دار آویخته شدن پسر 15 ساله از تیرک دروازه ی فوتبال در مدرسه

اواخر بهمن سال گذشته خبری منتشر شد که پسر 15 ساله ای در دبیرستان حضرت مریم شهر سوق در یاسوج دراستان کهگیلویه و بویر احمد به دلیل علاقه به یک دختر هم سن خودش و بی توجهی آن دختر خودش را دار زد. البته این صحنه کمی مشکوک به قتل بود و برادر این نوجوان که خودش پزشک متخصص است می گوید برادرش فردی آرام و بی حاشیه بوده است.    
 آن گونه که شاهدان گفته اند، جسد این نوجوان در حالی پیدا شد که با یک شال گردن به میله افقی دروازه زمین بازی حلق آویز شده بود. آنچنان که برخی دیگر از شاهدان گفته اند در زیر پای جسد یک بلوک سیمانی با فاصله کمی از پاهای وی بر روی زمین قرارداشت.

برخی از فعالان فضای مجازی این شهر که در ساعات اولیه روز چهارشنبه به این موضوع واکنش نشان دادند، در صفحه‌های مجازی خود به اتفاقات عجیبی اشاره می‌کنند که پیش از این در این مدرسه رخ داده بود. اتفاقاتی که گویی برخی به وسیله آن در حال ارسال پیام‌ هایی بودند. گفته شده که در چند مورد دختران دانش آموز این دبیرستان در هنگام ورود به حیاط مدرسه مشاهده کرده اند که چند پرنده از جمله چند کبوتر از میله‌های ورزش این مدرسه حلق آویز شده اند. موضوعی که برخی دیگر از افراد به آن اشاره کرده و گفته اند که حیواناتی مانند گربه نیز به همین شکل کشته شده و در این مدرسه به نمایش گذاشته شده اند.  


نکته مهم و قابل تامل در این مورد این است که حتی تلویزیون نیز در برخی سریال‌ها با نشان دادن صحنه اعدام بدون هیچ هشدار یا علامتی برای جلوگیری از انتقال این خشونت‌ها به کودکان و نوجوانان به ترویج خودکشی های کودکانه دامن می زنند. بسیار دیده شده که کودکان تحت تاثیر برنامه های تلویزیونی قرار گرفته و حتی لحن حرف زدن آنها با دیدن یک انیمیشن یا کارتون تغییر می کند:

//پسر بچه یزدی که خود را به تقلید از سیال سی امین روز به دار آویخت

امدادگران اورژانس یزد ازحلق آویز شدن پسر 12 ساله‌ای به نام «سعید»  در منطقه آزادشهریزد با خبر شدند. آنها بلافاصله خود را به محل حادثه رسانده و پس از انتقال پیکر نیمه‌جان پسر دانش‌آموز به بیمارستان موضوع را به مأموران پلیس اعلام کردند.مأموران پس از حضور در بیمارستان به تحقیق از خانواده «سعید» پرداختند و در کمال ناباوری دریافتند پسرک به تقلید از بازیگر یک سریال ویژه ماه رمضان خود را با چادر مادر حلق‌ آویز کرده تا «فرشته» به کمکش بیاید و نجاتش دهد. 
محو تماشای فیلم بودیم که پسرم کنجکاوانه در مورد علت و چگونگی این اتفاق سؤال کرد. من که به هیچ عنوان تصور نمی‌کردم این صحنه فیلم چه سرنوشت شومی برای فرزندم و خانواده‌ام به دنبال دارد به آرامی جواب دادم: «ایمان به لطف خدا، پسرم! بیگناه بود و نجات پیدا کرد. از قدیم گفته‌اند آدم بیگناه تا پای دار می‌رود اما جان نمی‌دهد.»پدر «سعید» در حالی که اشک می‌ریخت ادامه داد: سؤال‌های عجیب و تمام نشدنی پسرم آزارم می‌داد: «آخه بابا مگه طناب محکم به راحتی پاره می‌شه؟! یعنی هر بیگناهی نجات پیدا می‌کنه؟ یعنی فرشته‌ها به همه بیگناهان کمک می‌کنند. پس فرشته‌ها اجازه نمی‌دن آدم‌های بیگناه بمیرن؟ اصلاً چرا آدم‌ها را با طناب اعدام می‌کنن؟‌مگر اونها با طناب کسی را کشته‌اند؟ و...» بالاخره آن شب سکوت سنگین و مرموز شب با سؤال‌های بی‌جواب پسرم گره خورده بود و نمی‌دانستم جغد شوم مرگ بر دیوار خانه‌ام نشسته است. به همین سادگی کودکی 12 ساله خود را از لوله های گاز حلق آویز می کند تا فرشته نجات به واسطه بی گناه بودنش او را نجات دهد. واقعا تکان دهنده است.

//پنج کیلومتر تا بهشت یک کودک را کشت
«می‌خواهم روح شوم و ببینم بابا و مامان راجع به من چه می‌گویند.» این آخرین جمله‌ای بود که محمد مهدی قبل از شروع بازی مرگبارش به زبان آورد. او وقتی خودش و برادر 6 ساله‌اش را در خانه تنها دید، تصمیم گرفت همانند سریال مورد علاقه‌اش تبدیل به یک روح شود و به مکان‌های مورد علاقه‌اش سر بزند، غافل از اینکه بازی او سرنوشت شومی به دنبال خواهد داشت
«محمد مهدی علاقه زیادی به یکی از سریال‌های ماه رمضان داشت و جانش را هم سر تقلید از این سریال گذاشت.» این را پدر محمدمهدی می‌گوید. وی می‌افزاید: «پسرم بیش فعال بود و فیلم‌ها و سریال‌هایی را که می‌دید، تأثیر زیادی در او می‌گذاشت. دست آخر هم تقلید از یکی از همین سریال‌ها کار دستش داد و ما را داغدار کرد. او به برادر کوچکش گفت که می‌خواهد وقتی روح شد، به محل کار من و نزد مادرش و همسایه‌ها برود و ببیند ما راجع به او و کارهایش چه می‌گوییم. برای همین به میله بارفیکسی که برای ورزش کردن بچه‌ها در خانه نصب کرده بودیم، یک روسری را قلاب کرد و سرش را داخل آن قرار داد و ناگهان حلق‌آویز شد. چند ثانیه بعد هم روی زمین افتاد و از هوش رفت.» این هم صحنه ای بسیار دردناک است که دو کودک در بازی کودکانه ی خود دست به این کار های وحشتناک می زنند.

سخن آخر:

قصاص حکم صریح قرآن است و برای کسی که جان کس دیگری را گرفته  جزایی کاملا عادلانه است اما ای کاش مسئولان ما یاد بگیرند که وقت و بی وقت کشتن و از بین بردن را نشان مردم ندهند. ای کاش یاد بگیرند که دیدن سر بریدن یک مرغ هم برای برخی مردم یک جامعه می‌تواند آذار دهنده و در عین حال قابل توجه باشد چه برسد به این که یک نفر را با جرثقیل در مقابل چشم هزاران نفر از گردن آویزان کنند تا "درس عبرتی باشد برای همه." این درس عبرتها را در کتاب های درسی و مدرسه و دانشگاه یاد بدهید نه در میادین اصلی شهر.






1393/1/25





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن