تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820883041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسیب های جدی به اسناد و نیروهای انسانی میراث فرهنگی وارد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی : آسیب های جدی به اسناد و نیروهای انسانی میراث فرهنگی وارد شد تهران - ایرنا - رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در جریان انتقال مرکز اسناد و کتابخانه این سازمان به شیراز آسیب های جدی به اسناد و نیروهای انسانی میراث فرهنگی وارد شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، جلیل گلشن روز یکشنبه در آیین بازگشایی مرکز اسناد و کتابخانه این سازمان گفت: دراین جابجایی شماری از اسناد مفقود، بخشی پاره و تعدادی نیز در شرایط نامناسب قرار گرفت که با تلاش کارکنان این سازمان احیا شد.
وی در عین حال اظهار کرد اما وضعیت این اسناد مانند زمان قبل از انتقال به شیراز نیست.
گلشن گفت: این اسناد و کتاب ها با خودرو و تدابیری به تهران برگردانده شد و از امروز برای بهره گیری استادان، پژوهشگران و محققان آماده است.
رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی شمار کتابهای این مرکز را 60 هزار جلد ذکر کرد و افزود: از مجموع این کتابها 47 هزار جلد متعلق به سازمان و 13 هزار کتاب نیز اهدایی خیرین است.
وی به محتویات اسناد این مرکز اشاره کرد و گفت: در این مرکز اسناد مختلفی از جمله نقشه، عکس، اسناد باستان شناسی، فیلم ویدئویی، اسلاید، نوارکاست و برگه های پژوهشی مردم شناسی نگهداری می شود.
گلشن با اشاره به اینکه این مرکز از سال 67 فعالیت خود را آغاز کرده است ، افزود: در آن زمان فضای ورودی مرکز زیاد بود اما اکنون این مکان فاقد قرائت خانه است.
مرکز اسناد و کتابخانه میراث فرهنگی در سال1389 و در زمان ریاست حمید بقایی بر این سازمان در قالب آنچه طرح انتقال سازمان های دولتی از تهران به شهرستانها خوانده می شد از تهران به شیراز و تخت جمشید منتقل شد.
مرکز اسناد و مدارک میراث فرهنگی کشور در سال 1374 به عنوان یک مرکز مرجع برای توسعه تحقیق و مطالعه درباره موضوع های مختلف میراث فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد. هدف اولیه ای که در آن زمان برای این مرکز درنظر گرفته شد، به کار گرفتن منابع برای ارایه خدمات در سطح مناسب به پژوهشگران و علاقه مندان با استفاده از منابع چاپی و غیر چاپی و پایگاه های اطلاعاتی گوناگون در دو بخش کتابخانه و آرشیو بود.
در سال گذشته با بازگرداندن بخش های اداری منتقل شده از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تهران، مسوولان وقت بر نادرستی و غیرکارشناسی بودن آن تصمیم مهر تایید زدند.
انتقال اسناد تاریخی باستانشناسی کشور شبانگاه 22 مهر 92 به ساختمان مرکزی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در خیابان آزادی تهران به پایان رسید.
فراهنگ (3) ** 1569**
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




24/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن