تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814683728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتخاب شغل از چه دوراني آغاز مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
انتخاب شغل از چه دوراني آغاز مي‌شود
يك كارشناس مشاوره گفت: انتخاب شغل فرآيندي است كه حاصل تعامل پويشي بين فرد و محيط است و از دوران كودكي آغاز مي‌شود.
شفيع‌آبادي در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، افزود: انتخاب شغل فرآيندي است كه از دوران كودكي آغاز مي‌شود و در بزرگسالي تحقق پيدا مي‌كند.
 
وي افزود: بازي‌هايي كه كودكان در اوايل دوران كودكي انجام مي‌دهند مي‌تواند نوعي بازي انتخاب شغل تلقي شود در اين دوره كودكان با خيال‌پردازي درباره گزينه‌هاي شغلي آگاهي كسب مي‌كنند و عمدتا تحت تأثير آشنايان قرار دارند.
 
شفيع‌آبادي اضافه كرد: بين 11 تا 16 سالگي نوجوانان به صورت پيچيده‌تري به مشاغل فكر مي‌كنند كه ابتدا بر حسب تمايلاتشان و بعد برحسب توانايي‌ها و استعدادهاي خود به سمت مشاغل موردنظر جذب مي‌شوند.
 
وي افزود: خانواده اولين نقش را در شناسايي استعدادها و  مشاغل به نوجوانان دارند؛ البته معلمان در ترغيب نوجوانان و جوانان به سمت مشاغل گوناگون و خودآگاهي و حودپنداري دو منبع مهمي براي نوجوانان است.
 
شفيع‌آبادي خاطرنشان كرد: خانواده بهترين منبع براي شناساندن مشاغل و آماده‌سازي براي اشتغال است كه خانواده‌ها مي‌توانند اين كار را از دوران كودكي از طريق جهت دادن به بازي‌هاي كودكان و نقل داستان‌هاي مرتبط زمينه‌هاي انتخاب شغل كودكان را در آينده فراهم كنند.
 
شفيع‌آبادي در پايان خاطرنشان كرد: آموزش و تحصيل كودكان بايد به گونه‌اي باشد كه آنان توان‌مندي خود را بشناسند و بتوانند در بزرگسالي مطابق توانايي‌هاي خود انتخاب شغل كنند./ذ
 
انتهاي پيام/








تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن