تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802179974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحولات جديد اوکراين؛ طرفداران روسيه مسلح شدند


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: تحولات جديد اوکراين؛ طرفداران روسيه مسلح شدند
طرفداران روسيه، پليس اسلاويانسک را خلع سلاح کردند.   

http://www.aryanews.com/Uploads/NewsPics/20140412184649518.jpg
به گزارش آريا، شبکه الجزيره خبر داد ، طرفداران مسکو سلاح هاي نيروهاي پليس را در اسلاويانسک، واقع در شرق اوکراين به دست گرفتند و آن ها را در ميان تظاهرکنندگان توزيع کردند.
شبکه تلويزيوني پرس تي وي گزارش داد: فعالان طرفدار روسيه در اوکراين پرچم روسيه را بر فراز يکي از ساختمانهاي دولت محلي در منطقه اسلاويانسک در شرق اوکراين بر افراشتند.
شبکه تلويزيوني العالم اعلام کرد: تظاهرکنندگان اوکرايني طرفدار روسيه مرکز پليس در دونيتسک در شرق اوکراين را به تصرف درآوردند.
اعتراض طرفداران روسيه و اشغال ساختمانها در شهر لوهانسک اوکراين نيز همچنان ادامه دارد.
طرفداران روسيه در اين منطقه خواهان برگزاري همه پرسي هستند. يکي از معترضان گفت:« ما از هيچکس سوال نمي کنيم. ما تصميم گرفتيم همه پرسي برگزار شود و به يقين اين امر عملي خواهد شد.» يکي ديگر از معترضان گفت:« پيروزي از آن ما خواهد بود. اينجا سرزمين روسيه است و ما در حمايت از حقيقت اينجا هستيم.»
درخواست رهبر مخالفان طرفدار روسيه در دونتسک
دنيس پوشيلين رهبر معترضان طرفدار روسيه در دونتسک گفت تقاضاي معترضان برگزاري همه پرسي براي تعيين سرنوشت اين منطقه است.
به گزارش سي ان ان، دنيس پوشيلين در ساختمان دولتي دونتسک که معترضان به اشغال خود درآورده اند همچنين گفت ما هر لحظه ممکن است مورد حمله قرار گيريم. وي گفت ما خواستار خونريزي نيستيم اما در حال حاضر شرايط به ما بستگي ندارد. وي گفت من با چشمان خودم افراد مسلحي نديدم و سلاحهايي که که قصد ورود به ساختمان را داشتند توسط پليس برده شده اند.
سن ان افزود قدرت مخالفان و معترضان در دونتسک در حال حاضر شايد به گرفتن يک ساختمان محدود شود با اين حال اين اقدام موجب شده است دولت محلي در مکاني ديگر در دونتسک تشکيل نشست دهد.
معترضان اوکرايني هنوز ساختمان هايي که اشغال کرده اند در اختيار دارند و به ضرب الاجلهايي که دولت تعيين مي کند توجهي ندارند. شمار معترضاني که گفته مي شود روز شنبه به يک ساختمان پليس در دونستک حمله کردند به سي نفر مي رسد با اين حال خبرنگار سي ان ان گفت اطلاعاتي که در اين باره منتشر شده است قابل تاييد نيستند. البته معترضان همچنان ساختمان ديگر را در شرق اوکراين تحت کنترل خود دارند همچنين گزارشهايي درباره اقدام معترضان براي گرفتن يک ساختمان دولتي ديگر منتشر شده بود اما پس از چند ساعت مذاکره با پليس آن را ترک کردند.

قانون اساسي کريمه اجرايي شد    اين گزارش در حالي است که منابع آگاه شوراي حکومتي کريمه روز شنبه اعلام کردند قانون اساسي «جمهوري کريمه» از روز شنبه اجرايي شد.
اعلام اين خبر در حالي است که قانون اساسي «جمهوري کريمه» پيشتر طي روز جمعه از سوي شوراي حکومتي به اتفاق آراء به تصويب رسيد.
«ولاديمير کنستانتينوف» سخنگوي شوراي حکومتي «جمهوري کريمه» در اين باره گفت: «قانون اساسي کريمه در روزنامه اخبار کريمه منتشر و از امروز اجرايي شده است.»
به گزارش خبرگـزاري ايتار تاس از سيمفروپل، وي افزود بر اساس اين قانون اساسي، منطقه خودمختار کريمه اوکراين به بخشي از فدراسيون روسيه تبديل شده است و از تمام حقوق مربوطه برخوردار خواهد بود

درخواست اوکراين از روسيه    
وزير امور خارجه اوکراين روز شنبه از روسيه خواست به آنچه وي «‌ اقدامات تحريک آميز » عوامل مسکو در شرق اوکراين ناميد ، پايان دهد.
اين درخواست آندري دچيتسيا وزير امور خارجه اوکراين پس از آن مطرح شد که شبه نظاميان طرفدار روسيه دو ساختمان را در شهر اسلاويانسک تصرف کردند.
به گزارش خبرگزاري رويترز از کيف ، دچيتسيا تصريح کرد اين درخواست را در تماس تلفني با سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه مطرح کرد.
اين در حالي است که روسيه هرگونه حمايت از اين شبه نظاميان را که چهار ساختمان دولتي را در شرق اين جمهوري سابق شوروي اشغال کردند ، رد مي کند.

تعليق پرداخت بهاي گاز به روسيه
رئيس شرکت انرژي دولتي اوکراين روز شنبه گفت اين شرکت پرداخت بهاي گاز به روسيه را تا به نتيجه رسيدن مذاکرات درباره بهاي گاز صادراتي روسيه به اوکراين ، به حال تعليق درآورده است.
روسيه که ماه گذشته با ضميمه کردن شبه جزيره اوکراين به خود خشم قدرت هاي غربي را برانگيخت ، بهاي گاز صادراتي به اوکراين را افزايش داده و اعلام کرده کيف دو ميليارد و 200 ميليون دلار به مسکو بدهکار است.
شرکت گازپروم روسيه اين ماه بهاي گاز صادراتي به اوکراين را به 485 دلار در هر هزار متر مکعب افزايش داد.
به گزارش خبرگزاري رويترز از کيف ، آندري کوبولف رئيس شرکت انرژي دولتي اوکراين با اشاره به بهاي گاز صادراتي روسيه در سه ماهه نخست امسال که 268 دلار در هر هزار متر مکعب بود افزود مسئله پرداخت بدهي به طور مستقيم با حفظ بهاي گاز در سطح سه ماهه نخست امسال مرتبط است.
اوکراين حدود نيمي از گاز مورد نياز خود را از طريق روسيه تامين مي کند و بخش اعظم تامين گاز اروپا نيز از طريق گاز روسيه صورت مي گيرد که از اوکراين منتقل مي شود.

شرطهاي روسيه براي کمک مالي به اوکراين     
وزير دارايي روسيه پيش شرط‌هايي براي اعطاي کمک مالي به اوکراين مطرح کرد که به رسميت شناختن الحاق کريمه به روسيه يکي از آن‌ها است.
آنتون سيلوانف روز جمعه پس از گفتگو با ولفگانگ شوبل وزير دارايي آلمان در واشنگتن گفت:«اصلاح قانون اساسي، انتخابات رياست جمهوري مشروع، تشکيل دولتي که قادر به مذاکره درباره مشروعيت وضعيت کريمه باشد و کاهش تنش‌ها در شرق اوکراين از طريق مذاکره و بدون خونريزي، شرايط لازم براي کمک مالي روسيه به اوکراين است.»
سيلوانف افزود در گفتگو با جاکوب لو وزير خزانه‌داري آمريکا هم اين شرايط را مطرح کرده است.
به گزارش خبرگزاري ريانووستي از مسکو، مردم کريمه مقامات جديد اوکراين را به رسميت نمي‌شناسند و در همه پرسي 16 مارس به پيوستن به روسيه راي دادند. اما مقامات کيف که مورد حمايت امريکا و اتحاديه اروپا هستند،‌ اين همه پرسي را قبول ندارند.

جنگ گازي جديد ميان روسيه و اوکراين
روسيه و اوکراين ممکن است درگير يک « جنگ گازي » جديد شوند.     
خبرگزاري رويترز در گزارشي از کيف به قلم پاول پوليتيوک و کونور هامفريس نوشت: اوکراين روز شنبه با اعلام اينکه پرداخت بهاي گاز به روسيه را به حال تعليق درآورده است ، به تنش در بن بستي دامن زد که مي تواند منجر به قطع تامين گاز کشورهاي عضو اتحاديه اروپا توسط روسيه شود و اين در حالي است که اروپايي ها براي تامين گاز مورد نياز خود وابسته به روسيه هستند.
در شرق اوکراين ، جايي که فعالان طرفدار روسيه پس از اقدام کرملين به انضمام شبه جزيره کريمه به خود باعث جسارت آنها شده است ، نيز گروهي از افراد مسلح يک پاسگاه پليس را در شهر اسلاويانسک تصرف کردند.
روسيه و اوکراين از زمان برکناري ويکتور يانوکوويچ رئيس جمهور طرفدار مسکو در اوکراين و اعزام نيروهاي کرملين به شبه جزيره کريمه ، مسکو و کيف درگير يک رويارويي با يکديگر بوده اند. اکنون اين مناقشه گازي بين اوکراين و روسيه نيز مي تواند گسترش يابد و بر سراسر اروپا تاثير بگذارد.
بخش اعظمي از گاز طبيعي که کشورهاي اتحاديه اروپا از روسيه مي خرند از طريق خاک اوکراين به اين کشورها منتقل مي شود و اگر روسيه به تهديد خود درخصوص قطع گاز اوکراين به علت خودداري کيف از پرداخت بدهي خود عمل کند ، اکثر مشتري هاي گاز روسيه به ويژه غرب با مشکل روبرو خواهند شد.
آندري کوبولف رئيس شرکت انرژي دولتي اوکراين موسوم به نفتگاز گفت افزايش قيمت گاز صادراتي روسيه به اوکراين قابل توجيه و پذيرفتني نيست.
وي افزود :«‌ بر اين اساس ما پرداخت پول گاز به روسيه را تا به نتيجه رسيدن مذاکرات درباره بهاي گاز به حال تعليق درآورده ايم.»
در حقيقت اوکراين پيشتر عملا پرداخت بهاي گاز به روسيه را متوقف کرده است زيرا نتوانسته است بيش از 500 ميليون دلار اقساط معوقه خود را پرداخت کند.
اما تصميم به تعليق رسمي پرداخت بهاي گاز به روسيه حاکي از آن است که هيچ نشانه اي از مصالحه بين کيف و مسکو وجود ندارد و ممکن است دو طرف به تکرار « جنگ هاي گازي » گذشته نزديک تر شوند يعني زماني که گاز اوکراين قطع شد و کشورهاي اتحاديه اروپا نيز به شدت تحت تاثير اين بحران قرار گرفتند.
کيف و بروکسل در تلاش براي کاهش تاثير هر گونه تصميم مسکو به قطع گاز اوکراين بوده اند. به ويژه آنها به دنبال يافتن راه هايي براي ادامه جريان انتقال گاز به کشورهاي اتحاديه اروپا هستند.
مسکو مي گويد تا جايي که امکان دارد نمي خواهد گاز اوکراين را قطع کند و همچنين به همه تعهدات خود در خصوص تامين گاز مشتري هاي اروپايي خود پايبند خواهد بود.
مناقشه برسر اوکراين که پس از سرنگون شدن ويکتور يانوکوويچ از رياست جمهوري شدت گرفت باعث شد تنش در روابط روسيه با غرب به شديدترين وضع خود از زمان پايان جنگ سرد در سال 1991 تاکنون برسد. خودداري يانوکوويچ از امضا موافقتنامه اي که باعث نزديک تر شدن روابط اوکراين با اتحاديه اروپا مي شد باعث شد تا وي از اين سمت برکنار شود.
مقامات دولت موقت طرفدار غرب در کيف مي گويند نيروهاي روسيه ممکن است درحال آماده شدن براي عبور از مرز اوکراين به بهانه محافظت از فعالان طرفدار روسيه در برابر آزار و اذيت باشند. اين در حالي است که روسيه چنين چيزي را رد مي کند.
آرسن آواکوف وزير کشور اوکراين گفت پليس با يک گروه مسلح که پاسگاه پليس را در شهر اسلاويانسک اشغال کرده است با قاطعيت برخورد خواهد کرد.
وي افزود بين تظاهرکنندگان و تروريست ها تفاوت وجود دارد.
مناطق روس زبان اوکراين بيش از مناطق ديگر اين کشور از زمان سرنگوني يانوکوويچ در ماه فوريه و روي کار آمدن يک دولت موقت در اوکراين که از روابط نزديک تري با اتحاديه اروپا برخوردار است ، با تنش روزافزون روبرو بوده است.



شنبه, 23 فروردين 1393 ساعت 19:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن