تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802697205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جدیدترین تحولات میدانی غوطه شرقی دمشق شرایط نظامی سخت و پیچیده حاکم بر جوبر/پیشروی ارتش تا مرکز شهر+فیلم و نقشه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جدیدترین تحولات میدانی غوطه شرقی دمشق
شرایط نظامی سخت و پیچیده حاکم بر جوبر/پیشروی ارتش تا مرکز شهر+فیلم و نقشه
عملیات نظامی ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق و به طور مشخص همچنان در شهرک «جوبر» باتوجه به بافت و ساختار نظامی سخت و پیچیده حاکم بر آن ادامه دارد و تاکنون ارتش سوریه موفق به پیشروی تا مرکز آن شده است.

خبرگزاری فارس: شرایط نظامی سخت و پیچیده حاکم بر جوبر/پیشروی ارتش تا مرکز شهر+فیلم و نقشه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری در دمشق، نیروهای ارتش سوریه از چند روز پیش عملیات مهم و پیچیده‌ای را در ریف شرقی دمشق آغاز کردند که به طور مشخص دو شهرک «ملیحه» در غوطه شرقی دمشق و «جوبر» در شرق دمشق را به این جهت که مهمترین کانون‌های حملات خمپاره‌ای علیه مناطق مسکونی دمشق و اطراف آن بودند، مد نظر داشت. منطقه «جوبر» از ماه‌ها پیش به کانون حملات خمپاره‌ای و موشکی به عمق دمشق تبدیل شده بود، به ویژه آنکه جوبر به این جهت که به غوطه شرقی دمشق متصل و با آن در ارتباط است، از موقعیت مهمی برخوردار است. مناطق القصاع، الأمویین، باب توما و الزبلطانی و حتى دو منطقه العدوی و ابو رمانه و خیابان بغداد نیز از حملات خمپاره‌ای گروه‌های مسلح مستقر در جوبر در امان نبودند تا پس از آن نوبت به منطقه «ملیحه» و گروه‌های مسلح مستقر در آن برسد که «جرمانا» را با خمپاره‌ها و خودروهای بمبگذاری شده خود هدف قرار داده بودند. در واقع تا پیش از آغاز عملیات ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی دمشق، گروه‌های مسلح تلاش کرده بودند، با ایجاد کمربندی پایتخت سوریه را در حلقه محاصره خود بگیرند، به همین منظور شهرک‌هایی که دارای موقعیت استراتژیک در اطراف دمشق بودند، را تصرف کنند، به همین منظور «جوبر» از شرق، اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک»، «القدم» و «الحجر الأسود» از جنوب، «داریا» از جنوب غربی و در ادامه «القابون» و «برزه» از شمال شرقی و غربی دمشق به تصرف گروه‌های مسلح درآمد که مهمترین حلقه محاصره دمشق به واسطه گروه‌های مسلح و حمله به آن را تشکیل می‌داد. اما پس از شکست حمله به دمشق و تصرف آن، اصول و قواعد نظامی از حمله نظامی به پایتخت و تصرف آن تغییر کرد و به حملات خمپاره‌ای و موشکی علیه آن و هدف گرفتن غیر نظامیان تبدیل شد. عملیات‌های نظامی ارتش سوریه در کنار پیشرفت مذاکرات آشتی و مصالحه ملی در برخی مناطق منجر به خروج برخی مناطق مانند القابون، برزه، القدم، الحجر الاسود، یرموک و داریا از دایره فعالیت‌ گروه‌های نظامی شد، اما برخی مناطق دیگر مانند جوبر و ملیحه همچنان کانون خطر علیه پایتخت سوریه را تشکیل می‌دادند. با افزایش و تشدید عملیات خمپاره‌ای گروه‌های مسلح علیه دمشق، تصمیم به پاکسازی دو منطقه جوبر و ملیحه گرفته شد، به ویژه آنکه در این اواخر خبرهایی مبنی بر تلاش گروه‌های مسلح جهت انجام حملات شیمیایی از این دو منطقه به سمت دمشق نیز منتشر شده بود. براساس گزارش‌های به دست آمده عملیات پاکسازی جوبر و ملیحه هم اکنون آخرین مراحل خود را سپری می‌کند و نیروهای ارتش سوریه از زمان آغاز عملیات‌های خود در این دو منطقه موفق شدند، بسیاری از اهداف مورد نظر خود را در آنها محقق کنند که اولین آن از بین بردن امکان حملات موشکی و خمپاره‌ای به دمشق از این دو شهرک و دومین آن انهدام کارگاه‌های تولید موشک‌ها و خمپاره‌های محلی و سومین آن تحکیم مواضع و پایگاه‌های خود در جوبر جهت فراهم کردن زمینه تسلط کامل بر آن است.    

این درحالی است که نیروهای ارتش سوریه هم اکنون بر ملیحه که حاوی کارگاه‌های بسیار تولید خمپاره و موشک دست ساز است، تسلط کامل دارند تا به این ترتیب ارتش سوریه با یک تیر دو نشان بزند، اول آنکه ملیحه را از معادله حمله به پایتخت سوریه خارج کند و دوم بر یکی از مهمترین شهرک‌های غوطه شرقی دمشق تسلط یابد و سوم آنکه به این طریق راه بر پاکسازی روستاهای همجوار ملیحه مانند زبدین و دیر العصافیر هموار کند و به این ترتیب امکان حملات خمپاره‌ای به دمشق را از بین ببرد. اگرچه در این بین جوبر دارای بافت و شرایط میدانی سخت‌تر و پیچیده‌تری نسبت به ملیحه است و این موضوعی است که ارتش سوریه نیز به آن اذعان دارد،‌ به ویژه آنکه اکنون این شهرک به ویرانه‌ای تبدیل شده که در بطن خود ده‌ها تونل را در زیر ساختمان‌ها نهفته دارد و گروه‌های مسلح از آنها برای تردد خود و نقل و انتقال تجهیزات نظامی استفاده می‌کنند و این عملیات ارتش در جوبر را سخت‌تر از مناطق دیگر می‌کند. به همین دلیل تاکتیک ارتش در منطقه جوبر طی ماه‌های گذشته بر تعقیب و پیگرد افراد مسلح و وارد آوردن ضربات مهلک به آنها متمرکز بود و در کنار آن نیروهای اطلاعاتی ارتش سوریه تلاش کردند، تا جای ممکن جا و مکان این تونل‌ها را مشخص کنند، به ویژه آنکه بیم آن می‌رفت که یک شاخه این تونل‌ها سر از دمشق درآورد. اما یک منبع نظامی سوری تاکید می‌کند، با توجه به موفقیت‌های اخیر ارتش در به دست گرفتن کنترل مناطق اطراف دمشق، عملیات جوبر هر قدر هم سخت و پیچیده باشد، باز نمی‌تواند، مانع اجرای عملیات ارتش شود و به زوی شاهد پاکسازی منطقه جوبر طی روزهای آتی هستیم.

انتهای پیام/
لینک را کپی کنید


93/01/17 - 16:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن