تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805644185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمعی از دانشجویان حزب اسلامی کار با مراجع تقلید دیدار کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جمعی از دانشجویان حزب اسلامی کار با مراجع تقلید دیدار کردند تهران- ایرنا- جمعی از اعضای سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار با مراجع تقلید قم دیدار کردند.


به گزارش روز شنبه سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار، اعضای این تشکل در دیدار با آیات اعظام موسوی اردبیلی، بیات زنجانی و موسوی تبریزی به بیان دیدگاه های خود پرداختند و با تشریح امید به وجود آمده به واسطه 24 خرداد 92 از رهنمودهای علما و مراجع استفاده کردند.

**آیت الله موسوی اردبیلی: از اصلاح جامعه نباید نا امید شد
آیت الله موسوی اردبیلی در دیدار با دانشجویان حزب اسلامی کار خطاب به آنان گفت: باید مواظب باشید دین را آن گونه که هست فرا بگیرید و با آن آشنا شوید و به کار ببندید نه اینکه هر حرف و فریادی را ولو به نام دین زده شود به منزله دین تلقی کنید. لذا باید تکیه شما بر قرآن و نهج البلاغه و گفتار و سیره ائمه معصومین (علیهم السلام) باشد و آن را محور حرکت های دینی خود قرار دهید. که در این صورت هم راستی و درستی و هم عقلانیت را به همراه خود دارید و هم از کجی ها و دروغ ها فاصله گرفته اید.
مرجعیت دینی با تأکید بر اینکه در فعالیت سیاسی نباید دلسرد شد و باید برای اصلاح جامعه تلاش کرد، بیان کرد: ممکن است فرد یا افرادی بعد از مدتی فعالیت و نتیجه نگرفتن نا امید شده و پشیمان شوند و بگویند چرا اصلا در این کار ها دخالت کردیم چون این کار ها ثمره بخش نبوده است که این ناامیدی درست نیست و این فکر اصلا به جایی نمی رسد بلکه کار سیاسی و اساسا هر کار دیگری زمانی نتیجه می دهد که انسان از پیش آمدهای ناگوار خسته نشود.
وی با تشکر از انسجام و فعالیت های جوانان حاضر و اراده قوی آن ها؛ توفیقات بیشتر حاضران را خواستار شدند.

**آیت ا... موسوی تبریزی: اعتدال فرصتی برای اصلاح کشور
آیت ا... موسوی تبریزی، دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در این دیدار با اشاره به وضعیت دانشگاه ها و تحولی که در جامعه به واسطه 24 خرداد 92 به وجود آمده است گفت: ارتباط و تداوم ارتباط میان مراجع و روحانیون با دانشگاهیان می تواند برای جامعه موثر و مفید باشد.
وی تقویت احزاب را برای کشور مفید دانست و گفت: در طول تاریخ ایران تنها در دوره آقای خاتمی وضعیت احزاب در کشور به طور نسبی بهبود پیدا کرد؛ در دوره ایشان مقداری بودجه در اختیار احزاب قرار داده شد اما عده ای با ایشان برخورد بسیار بدی کردند. همه دیدند که بعد از آقای خاتمی با خانه احزاب چه کردند. هم اکنون هم که بحث ایجاد خانه احزاب مطرح می شود عده ای چنان برخوردی می کنند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه در سال جدید دولتی بر سر کار قرار دارد که با عقلانیت می خواهد بر کشور حکومت کند اظهارداشت: ان شاء الله موقعیتی فراهم شود تا سیاست به معنای واقعی آن در کشور فراهم شود. معنای درست واقعی سیاست تدبیر است. سیاست به معنای ریاست نیست. در ادبیات قدیم ایران سیاست به معنای واقعی آن وجود داشت.
وی افزود: اعتدال فرصتی را در اختیار کشور و مردم قرار می دهد که نهایت کشور را اصلاح کند. در طول هشت سال گذشته عده ای از فعالین سیاسی ادعا می کردند که به جای مردم باید تصمیم بگیرند.خوشبختانه این فهم امسال در میان مردم به وجود آمده است که راجع به سرنوشت خود تصمیم بگیرند. اینکه شما جوانان چنین فعالیت می کنید نکته خوبی است.
آیت الله موسوی تبریزی با تاکید بر اینکه انقلاب برای همه است گفت: واقعیت این است که نمی خواهند کشور به سمت توسعه حرکت کند به نوعی خودشان را صاحب انقلاب می دانند و می خواهند به جای مردم تصمیم بگیرند.
وی بیان اینکه مردم سال گذشته نشان دادند که برای تعیین سرنوشت خودشان حساس هستند بیان کرد: برخی از باز شدن خانه احزاب وحشت دارند چرا که وجود احزاب و باز بودن این خانه را برای خود مانعی تصور می کنند چنانکه در 8 سال گذشته از هر شیوه ای برای نابودی خانه احزاب بهره گرفتند تا بر قدرت خود بیفزایند.
وی در پایان سخنان خود سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار را تشکیلاتی منظم و روند حرکت این تشکل را مثبت معرفی کردند و به اعضای سازمان به دلیل نقش موثر آن ها در انتخابات سال 92 تبریک گفت.

**آیت الله بیات زنجانی: نباید گروهی خود را مالک همه چیز بداند
حضرت آیت الله بیات زنجانی در دیدار با این دانشجویان به انحصارطلبی و خود محور بینی موجود در برخی جریانات سیاسی اشاره کرد و گفت: نباید گروهی خود را مالک همه چیز بداند؛ تمام مردم در طول بیش از سی سال گذشته برای کشور زحمت کشیده اند.
وی افزود: اگر آزادی و استقلال در کشور حاکم شده است، حاصل مجاهدت همه مردم است نه یک بخش خاص. کسی هم نمی تواند همه چیز را به نام خود و گروه خود ثبت کند.
این مرجع تقلید در خصوص اقدام علمای سیستان و بلوچستان در فراهم آوردن مقدمات آزادی مرزبانان گفت: ما امروز در جامعه نیازمند حسن ظن و وحدت هستیم؛ اگر ما به همه به عنوان ایرانی دارای حق شهروندی نگاه کنیم و به آن ها بها بدهیم، دیگر دشمن نمی تواند وحدت ما را از میان بردارد.
آیت الله بیات زنجانی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات وزیر علوم و وضعیت دانشگاه ها بیان کرد: اقدامات وزیر علوم را مثبت و وضعیت دانشگاه ها را بهتر از گذشته ارزیابی می کنم؛ معتقدم در سال آتی شاهد پیشرفت و فعال تر شدن دانشگاه ها خواهیم بود.
وی افزود: در اثر رفتارهای اشتباه گذشته دنیا فکر می کرد که ما با عقلانیت و تدبیر رفتار نمی کنیم و بیشتر شعار، فحش و ناسزا می دهیم در حالی که جوهره انقلاب اسلامی این نیست، جوهره انقلاب اسلامی در عین آزادی و تدبیر است.
این مرجع تقلید در پاسخ به سوال دیگری در خصوص برخوردهای مجلس با وزیر ارشاد به دلیل دیدار با آقای خاتمی و برخوردهایی از این دست با وزرای دولت یازدهم اظهارداشت: دیدار وزیر ارشاد با آقای خاتمی کار خوبی بود چرا که آقای خاتمی جزو ذخایر ملی ما است؛ نمایندگان مجلس باید در حرف و سخن خود دقت کنند.
وی ادامه داد: واقعیت این است که مجموعه رفتار آقایان در دولت موجب شده که فشار ها کم و امید به باز شدن بیشتر فضا و منطقی شدن رفتار ها بیشتر از گذشته شود.
فراهنگ**9303 ** 1569
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن