تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821105416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنزين 3 نرخي و مشکلات نرم افزاري توزيع کنندگان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ فروردين ۱۳۹۳ (۱۴:۵۵ب.ظ)
امکانات فعلي جواب نمي دهد؛ بنزين 3 نرخي و مشکلات نرم افزاري توزيع کنندگان گروه انرژي؛
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، با آغاز فاز دوم هدفمندي يارانه ها در کشور و تغيير قيمت حامل هاي انرژي از جمله بنزين در ابتداي ارديبهشت، يک مشکل به فهرست هزاران مشکل کشور اضافه خواهد شد.
اين مشکل گريبان جايگاه داران و البته خودرو سواران را خواهد گرفت.
اما مشکل:
در دوره اول که تغيير قيمت ها، با وجود 3 نرخ 100، 400 و 700 تومان بود، مسئولان اعلام مي کردند که DataBase هاي فعلي جواب 3 نرخ و حتي 2 نرخ را نمي دهد و سيستم با مشکل خدمت رساني روبه رو خواهد شد.
اين مشکل سبب شد که کم کم نرخ 100 توماني را حذف کرده و با 2 نرخ فعاليت کنند که آنهم مشکلات مخصوص به خود را داشت.
حال بعد از گذشت بيش از 3 سال، اين موضوع مجدد تکرار شده و احتمال چند نرخي شدن بنزين بسيار پر رنگ خواهد بود:
بنزين 400 توماني که در کارت ها ذخيره است.
بنزين سهميه اي با نرخ جديد؟
بنزين آزاد با نرخ جديد؟
بنابر اين بازهم 3 قيمت براي عرضه بنزين وجود خواهد داشت که سبب بروز مشکلات سخت افزاري و نرم افزاري در جايگاه هاي سوخت مي شود. حال به نظر مي رسد يکي از دلايل موافقان تک نرخي شدن قيمت بنزين نيز همين مشکل يعني اختلالات در نگهداري اطلاعات کارتهاي سوخت است که هنوز بعد از گذشت اين سال ها مرتفع نشده است.
البته به گفته مسئولان نفتي کشور، اين مشکل اگر هم وجود داشته باشد در مقطع زماني کوتاهي مرتفع شده و جاي نگراني نيست. اين نگراني در حالي است که هنوز معلوم نيست که بنزين از ابتداي ارديبهشت با 1 نرخ يا دو نرخ توزيع خواهد شد و بايد منتظر ماند.
البته از مجلس خبر مي رسد که برخي از نمايندگان مجلس قويا بر روي عرضه بنزين تک نرخي اصرار داشته و به اين نيز بسنده نکرده و خواهان اعمال سهميه بندي بنزين تک نرخي هستند!
بر طبق نظر فوق، اگر بنزين مثلا با قيمت 1000 تومان بصورت تک نرخي به فروش رسد، بايد سهميه ماهانه براي آن اعمال شود تا پس از مدتي با عادي شدن قيمت بنزين، مصرف آن اوج نگرفته و با کنترل توزيع، صرفه جويي نيز از سوي مردم انجام گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن