تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815258590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنور داغ گرانی در انتظار نان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تنور داغ گرانی در انتظار نان
کد خبر: ۳۹۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲ - 12 April 2014


عضو رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید تدابیری را بکارگیرد تا رانت های بخش آرد و گندم که در مرحله اول هدفمندی ابجاد شد دوباره تکرارنشود،،گفت: در حال حاضر نحوه قیمت گذاری و افزایش نرخ‌ نان شفاف نیست و دولت می تواند با تهیه یک بانک اطلاعاتی کامل و اعمال نظارت بیشتر از تکرار ایجادشبکه رانت در حوزه آرد و نان جلوگیری کند.

عباس پاپی زاده بالنگان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت  در خصوص نحوه قیمت گذاری نان بعد از اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها و اینکه آیا یارانه در نظر گرفته شده   در بودجه سال 93 برای آرد ونان جوابگو خواهد بود، گفت: اعتبار 8800  میلیارد تومانی تعیین شده در بودجه سال 93 به عنوان یارانه آرد، نان و گندم با احتساب تغییرات قیمتی در سال گذشته تعیین شده است بنابراین در شرایط فعلی پاسخگو نخواهد بود.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با کلید خوردن مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها وافزایش قیمت حامل های انرژی، رشد نرخ نان قطعی است، تصریح کرد: یارانه مصوب شده برای این بخش در بودجه سال 93 باید متناسب با روند صعودی قیمت ها، افزایش یابد و در غیر اینصورت مابه التفاوت افزایش قیمت نان از مردم و در قیمت نهایی دریافت خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه تا کنون برنامه خاصی  در خصوص قیمت گذاری نان از سوی دولت اعلام نشده است، افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس  منتظر برنامه های دولت در بحث تاثیر گذاری هدفمندسازی یارانه ها و افزایش قیمت حاملهای انرژی بر قیمت سایر اقلام و نحوه  کنترل قیمتها   است که تا کنون چیزی اعلام نشده است.

چگونگی افزایش قیمت نان شفاف نیست

عضو هیات ریئسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید تدابیری را بکارگیرد تا فسادها و رانت های بخش آرد و گندم که در مرحله اول هدفمندسازی ایجاد شده ،دوباره تکرارنشود، ادامه داد: در حال حاضر نحوه قیمت گذاری و افزایش قیمت نان شفاف نیست در حالی که دولت می تواند با شفاف سازی اطلاعات و تهیه یک بانک اطلاعاتی کامل و منسجم و اعمال نظارت بیشتر از تکرار این مفاسد جلوگیری کند.

پاپی زاده در خصوص اعلام جزئیات افزایش قیمت نان و سایر کالاها، گفت: چون ممکن است عده ای از افراد سود جو از اعلام قیمت های نهایی  سواستفاده کنند و رانت اطلاعاتی پیش آید، دولت در نظر دارد بعد از اجرای مقدمات طرح  هدفمندسازی این اطلاعات را اعلام کند و مجلس هم با این رویکرد موافق است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن