تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806403220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختصاص 3500 سهمیه سفر حج برای حوزه های علمیه سراسر کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
اختصاص 3500 سهمیه سفر حج برای حوزه های علمیه سراسر کشور
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه گفت، 3500 سهمیه سفر حج برای حوزه های علمیه سراسر کشور به طلاب و علما اختصاص یافته است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمود ملک دار در همایش طلاب و روحانیون عمره گزار سال 93 که در سالن قدس مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) برگزار شد، گزارشی از عملکرد ستاد عمره و عتبات این معاونت ارائه کرد.

وی با بیان اینکه خداوند امسال نیز توفیق داد تا با تلاش مدیر حوزه های علمیه سهمیه ای برای حوزویان در نظر گرفته شود، افزود: 3500 سهمیه برای حوزه های علمیه سراسر کشور به طلاب و علما اختصاص پیدا کرد.

ملک دار همچنین با بیان اینکه یکی از آداب حضور برای تشرف به سفر عمره، طهارت، پاکی و تخلیه از همه بدی ها است، ادامه داد: به فرموده امام صادق(ع) وقتی که زائری برای سفر به بیت الله الحرام آماده می شود، باید از همه بدی ها خود را تخلیه کند.

وی با بیان اینکه در سفر عمره فقط باید خدا را در نظر داشت و از دل مشغولی های حاشیه ای پرهیز شود، تصریح کرد، همچنین در ایام پیش از سفر به عمره باید خود را برای درک این حضور مهم آماده کنیم، زیرا این سفر معنوی، سیر الی الله است و به همین دلیل باید با بیداری حرکت کنیم و قدر این سفر را به عنوان میهمان الهی بدانیم.

ملک دار با بیان اینکه در همه استان ها نمی توان کاروان اختصاصی راه اندازی کرد زیرا سهمیه در برخی استان ها به اندازه تشکیل یک کاروان نیست، افزود: امسال 12 کاروان اختصاصی حوزویان از قم، اصفهان، مشهد و تهران به عمره اعزام خواهند شد و بطور قطع در امور فرهنگی و معنوی بیشتر تاثیرگذار خواهند بود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه یکی از دغدغه های بعثه مقام معظم رهبری را تامین روحانیون کاروان های زیارتی خواند و گفت: حدود 80 نفر از اساتید طی سال گذشته به روحانیون کاروان های زیارتی اضافه شدند.

ملک دار با بیان اینکه کاروان اختصاصی روحانیون در معرض قضاوت عموم قرار دارد، افزود: رفتار و اخلاق کاروان اختصاصی حوزویان در بقیع، مسجدالحرام و مدینه علاوه بر اینکه مورد حساسیت خاص وهابیون قرار دارد، از دیدگان زائران ایرانی نیز مورد توجه است و به همین دلیل باید تلاش کرد تا به فرموده امام صادق(ع) رفتار ما مایه عزت و سربلندی ائمه اطهار(ع) باشد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه نیز سه هدف مهم از سفر عمره را ایجاد تحول روحی، معرفی مکتب اهل بیت(ع) و معرفی اسلامیت نظام جمهوری اسلامی را عنوان کرد و گفت: فلسفه اصلی حج ایجاد تحول روحی است زیرا تمام احکام بر اساس مقاصدی است که از سوی خدواند برای ایجاد تحول در انسان شکل گرفته است.

حجت الاسلام «محمدحسن زمانی» تعبد و التزام دینی شیعه به احکام اسلام را یکی از توصیه های مهمی دانست است که عمره گزاران باید توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دهها کتاب درمورد اسرار مناسک عمره و حج تالیف شده، گفت: بعثه مقام معظم رهبری دهها کتاب و نرم افزار را در این زمینه تولید کرده و طلاب باید این مسایل را مورد نظر قرار دهند.

زمانی با بیان اینکه حج و عمره شکوه مندترین و بزرگترین همایش ادیان در طول تاریخ بشریت است، تصریح کرد، با حضور جمعیت میلیونی حاجیان و عمره گزاران باید منافع امت را که یکی از اهداف معرفی مکتب اهل بیت(ع) به امت اسلام باشد را مورد توجه قرار دهید.



* با رفتار صحیح، معرف مکتب اهل بیت(ع) باشیم

معاون بین الملل حوزه های علمیه با بیان اینکه گروه های مذهبی مختلفی در سفر عمره و حج حضور دارند، افزود: توصیه به مناظره دینی با گروه های مختلف مذهبی نداریم، اما در برخوردهای خود، باید معرف مکتب اهل بیت(ع) باشیم.


* محبت اهل سنت به اهل بیت (ع)، سرمایه عظیمی است

وی با تاکید بر اینکه اکثریت اهل سنت دارای محبت به اهل بیت(ع) هستند و این مساله سرمایه بزرگی برای نقش آفرینی فرهنگی دینی است، ادامه داد: برخی از اهل سنت زیارت و توجه به اهل بیت(ع) را بالاتر از زیارت خلفای خود می دانند و افراد معتقد و با صداقت بسیاری دارند.

زمانی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظیفه رسالت حوزویان، تبلیغ دینی و فرهنگی برای جذب به شیعه است، گفت: اگر حکیمانه، مهربانه و عالمانه اقدامات تبلیغی داشته باشیم، شاهد موجبات خوبی خواهیم بود.

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه با بیان اینکه باید نسبت به معرفی اسلامیت نظام جمهوری اسلامی در سفر عمره اهتمام داشت، افزود: اکثریت مسلمانان از اصل نظام و ایرانی ها استقبال می کنند.

* حافظ عزت مندی تشیع باشید

حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» مسوول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه نیز با اشاره به حدیثی از ائمه معصومین(ع) مبنی بر اینکه حافظ عزت مندی تشیع باشید، گفت: امام صادق(ع) در حدیثی فرمودند، شیعیان ما از مردم درخواست و گدایی نمی کنند، زیرا شیعه، اصل عزت مندی را همواره مورد تاکید قرار داده است.

وی همچنین با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا(س) مبنی بر اینکه خدا حج را واجب کرد تا عامل تقویت دین باشد، افزود: سفر عمره گزاران باید موجب تقویت اعتقاد، اخلاق و رفتار معنوی افراد شود.

نواب، طواف به نیابت ائمه معصومین(ع) را یکی دیگر از اقداماتی دانست که باید عمره گزاران توجه داشته باشند.



* حج را تجملاتی نکنیم

وی با تاکید بر لزوم توجه به آمادگی های اخلاقی گفت: پیامبر اکرم(ص) سادگی در سفر حج و عمره را همواره مورد توجه قرار می دادند و به همین دلیل ما نیز نباید بدنبال تجمل گرایی و خرید لباس های احرام گران قیمت باشیم.

نواب انتخاب همسفر را از دیگر نکات مورد توجه عمره گزاران نام برد و افزود: تعاون و همگرایی از مهمترین اقداماتی است که عمره گزاران باید مورد توجه قرار دهند و به افراد مسن و معلول بی توجهی نکنند زیرا آنها نیز مهمان سفره الهی هستند.

انتهای‌پیام/







تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن