تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820964928




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عزم ملی برای احیای اصل هشتم قانون اساسی + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



عزم ملی برای احیای اصل هشتم قانون اساسی + تصاویر
هزاران نفر از مردم ولایتمدار قم اقدام به امضای طوماری خطاب به روسای محترم قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی برای احیای و تدوین قانون امر به معروف و نهی از منکر نمودند.




  به گزارش جام نیوز ، به دنبال شهادت ناهی از منکر طلبه بسیجی شهید علی خلیلی ، مردم ولایتمدار شهر قم در حاشیه نماز جمعه این هفته قم در جوار حرم حضرت معصومه ( سلام الله علیها ) ، اقدام به امضای طوماری خطاب به روسای محترم قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی برای احیای اصل هشتم قانون اساسی و تدوین قانون برای حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر نمودند. متن این طومار به شرح ذبل است:     باسمه تعالی

حضرت آیت الله آملی لاریجانی( رییس محترم قوه قضائیه)
جناب آقای دکتر لاریجانی(رییس مجلس شورای اسلامی)
با سلام
احتراما همانطور که مستحضرید در چند هفته گذشته خبر ناگوار شهادت طلبه بسیجی آمر به معروف شهید علی خلیلی قلب مردم ایران را به درد آورد. این درحالی است که نبود قوانین روشن و شفاف در خصوص مبحث بسیار مهم امربه معروف و نهی از منکر، بالاخص حمایت  آمران به معروف و ناهیان از منکر، باعث شده عده ای در سطح کشور با بی احترامی تمام به مسلمات دینی و شرعی اجازه هر نوع جسارتی به تذکر دهندگان را نیز به خود بدهند و حمایت کامل قضائی را نیز همراه خود داشته باشند.
سوالی که ذهن هر شهروند غیرت مند را به خود مشغول ساخته این است که با این همه تاکیدات فراوان آیات قرآن مجید و احادیث اهل بیت علیهم السلام و با دغدغه فراوان بنیانگذار انقلاب اسلامی که تجلی آن در اصل هشتم قانون اساسی نیز متجلی شده است؛ چرا تا کنون قانون قوی، دقیق و کاربردی در این خصوص تهیه نشده است؟ چرا مردم دغدغه دار می بایست استخوان در گلو شاهد هتک حرمت مقدسات شرعی خود باشند و نتوانند دم برآورند؟
آیا قوای محترم قضائیه و مقننه به وظیفه اصلی خود در این خصوص عمل نموده اند؟
ما مردم شهر خون و قیام ، قم با تاکید بر مجدد بر اصل هشتم قانون اساسی که بیان می کند :
"در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت. شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می کند.«والمومنون و المومنات بعضهم اولیاء بعض یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر"
از تمامی دستگاه های مسئول از جمله قوای مقننه و قضائیه، نیروی انتظامی و...می خواهیم ضمن پرهیز از محدود نگری و خلاصه نمودن این مسئله بسیار مهم در موضوع حجاب، جهت جلوگیری از وقوع اینگونه حوادث دردناک، در اسرع وقت و با قید فوریت نسبت به تهیه قانونی جامع و کامل در این خصوص اقدام نمایند.
22 فروردین سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی»  















 




۱۳۹۳/۱/۲۳ - ۱۲:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن