تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815149846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسکو خواستار ضمانت قانونی برای بی طرفی اوکراین شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مسکو خواستار ضمانت قانونی برای بی طرفی اوکراین شد تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز اعلام کرد: روسیه در حالی که مخالف ورود اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، ضمانت های قانونی مبنی بر بی طرفی اوکراین را خواستار شد.


به گزارش روز شنبه خبرگزاری رویترز، ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه با اعلام آمادگی برای حضور در نشست چهار جانبه ژنو در17 آوریل (28 فروردین ماه) به همراه اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا، اعلام کرد که طرف روس از این نشست برای بررسی آینده اوکراین استفاده خواهد کرد تا اطمینان یابد مقامات جدید کی یف، این کشور را بیش از اندازه به اروپا و آمریکا نزدیک نکنند.
وزارت امور خارجه آمریکا نیز از برگزاری نشستی در 17 آوریل در ژنو با حضور اوکراین، روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا خبر داده است. هدف این نشست، تلاش برای حل و فصل بحران میان شرق و غرب در نتیجه وقایع اوکراین است که بدترین نوع از پایان جنگ سرد تا کنون محسوب می شود.
وزرای امور خارجه سه کشور به همراه ˈکاترین اشتونˈ مسئول دیپلماسی اتحادیه اروپا در نشست مذکور حضور خواهند یافت.
لاوروف در دیدار با سازمان های غیردولتی روسیه افزود: تضمین محکم در مورد حفظ عدم تعهد و بی طرفی اوکراین، امری ضروری است.
وی با تاکید بر لزوم درج این ضمانت در قانون، گفت: اوکراین نباید به موضوع تنش تبدیل شود بلکه حلقه ای از زنجیره ساختار بین المللی است.
وزیر خارجه روسیه همچنین اعلام کرد مساله ˈبدهی گازیˈ اوکراین نیز در دستور کار مباحث این نشست قرار دارد.
در این گزارش آمده است: در ژوئیه سال 2010 میلادی، ˈویکتور یانوکوویچˈ قانونی را در بخش سیاست خارجی تصویب کرد که بر مبنای آن برای اوکراین وضعیت ˈخارج از بلوکˈ تعریف و پیوستن آن به هرنوع اتحادیه نظامی ممنوع شد.
خبرگزاری رویترز مهم ترین نگرانی روسیه را نزدیکی کی یف به ناتو خواند و افزود: این در حالی است که ناتو مسکو را به عقب نشاندن نیروهایی فرخوانده که در مرز شرقی با اوکراین مستقر شده اند.
بر پایه این گزارش، ناتو روز پنجشنبه تصاویر ماهواره ای را منتشر کرد که موید حضور 40 هزار نیروی روس در نزدیکی مرز اوکراین می باشد. بر پایه این تصاویر، خودروهای زرهی، توپخانه و جنگنده ها در حالت آماده باش هستند.
ˈآندرس فوگ راسموسنˈ دبیر کل ناتو دیروز(جمعه) با تکرار خواسته خود مبنی بر عقب نشینی نیروهای روس، گفت : روسیه باید در گفت وگوهای صادقانه شرکت کند.
وی افزود: اکنون مداخله نظامی ناتو در اوکراین مطرح نیست، بلکه مساله اتخاذ تدابیر ویژه برای حمایت موثر از شرکا است.
اروپام** 9053**1485** 1064
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن