تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812568214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفتار آمریکا ناشی از موفقیت های ایران در پرونده هسته ای است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رفتار آمریکا ناشی از موفقیت های ایران در پرونده هسته ای است تهران - ایرنا - سخنگوی اسبق وزارت خارجه طی یادداشتی که روز شنبه در روزنامه اعتماد منتشر کرده است، رفتار دولتمردان آمریکا را در تقابل با ایران ناشی از موفقیت های جمهوری اسلامی در موضوع پرونده هسته ای دانسته است.


« حمیدرضا آصفی» در این یادداشت نوشته است: پیش از اینکه به موضوع تبلیغات منفی و هیاهوی محافل مختلف امریکا در خصوص تعیین سفیر جدید ایران برای سازمان ملل بپردازیم، ذکر چند نکته ضروری است.
1- درخصوص سفرایی که قرار است به کشورها برای روابط دوجانبه اعزام شوند، نوعا کشورهای پذیرنده با صدور روادید موافقت می کنند زیرا این حق طبیعی هر کشوری است که بر اساس معیارهایی که دارند افراد را برای نمایندگی کشور و دفاع از منافع آن تعیین و به ماموریت های مختلف اعزام کنند.
روشن است که این موضوع در ارتباط با کشورهایی است که موضوع رابطه همان روابط دوجانبه است.
در موارد بسیار نادر کشور پذیرنده با توجه به دلایل مختلف از کشور فرستنده می خواهد، فرد دیگری را تعیین کند و با انتخاب نماینده آن کشور مخالفت می کند.
این مورد بسیار استثنایی است و صرفا در مقوله روابط دوجانبه صورت می گیرد.
2- در حالتی که کشوری فردی را برای ماموریتی در سازمان های بین المللی اعم از اینکه در نیویورک یا ژنو و وین یا هر جای دیگر انتخاب می کند، بر اساس کنوانسیون های بین المللی کشوری که آن نهادهای بین المللی در آن واقع است باید نه تنها با صدور روادید آن موافقت کند بلکه باید امر صدور روادید را تسهیل کند.
این نخستین مسوولیت و تکلیف کشورهایی است که نهادهای بین المللی را به نوعی میزبانی می کنند.
چنانچه هر کشوری نتواند این وظایف را به نحو احسن ایفا کند صلاحیت اینکه آن کشور مقر نهادهایی بین المللی باشد به شدت خدشه دار و زیر سوال می رود.
اصولاکشورهایی که این افتخار را دارند که نهادهای بین المللی را در خود جای داده باشند از این موضوع نباید به عنوان یک امتیاز و یک اهرم استفاده کنند بلکه باید آن را به عنوان یک مسوولیت و تکلیف برای خود به حساب آورند.
به همین دلیل در گذشته بسیاری از شخصیت های سیاسی و مسوولان اعتقاد داشتند که نهادهای بین المللی در کشورهای بی طرف باشند، برای اینکه این نگرانی وجود داشت که کشورها با اغراض سیاسی و بهره برداری به نفع خود از این نهاد ها سوءاستفاده کنند.
به نحوی که شاخص آن را هم اکنون در خصوص صدور روادید آقای ابوطالبی شاهد هستیم.
به گمان من آنچه اخیرا در این مورد مطرح شده است ریشه در موفقیت های ایران و توجه افکار عمومی جهان به جمهوری اسلامی ایران است و موضوع فراتر از مخالفت با صدور یک روادید است.
محافل تندرو در امریکا به پشتوانه لابی صهیونیست با ایجاد جنگ روانی و مطرح کردن این موضوع درصدد تاثیر گذاری بر دیپلماسی ایران در پرونده هسته یی کشورمان است.
بی جهت نیست که روزنامه های رژیم صهیونیستی بیشتر از همه و حتی رسانه های امریکایی به این ماجرا پرداخته اند و پیرامون آن داستانسرایی کرده اند.
دولتمردان کاخ سفید و وزارت خارجه با یک طراحی برنامه ریزی شده با اطاله وقت فرصت را به سنا و کنگره داده اند که با تصویب قانون، فشار و انتقاد را از روی دولت امریکا بردارند.
اظهارات دوپهلو، غیرشفاف و غیرصریح سخنگویان وزارت خارجه و کاخ سفید در خصوص صدور روادید در همین چارچوب قابل تفسیر و تامل است.
به نظر می رسد محافل تندرو با نگرانی از عادی شدن پرونده هسته یی ایران و با نگرانی از توفیقات آتی ایران در تلاشند با طرح یک موضوع انحرافی توجه افکار عمومی را به سوی دیگری منحرف کنند.
از این روست که جمهوری اسلامی ایران باید با هوشیاری به تبیین اهداف امریکا و رژیم صهیونیستی پرداخته و تصور نشود که موضوع همان چیزی است که دشمنان ایران خواهان آن هستند.
اگر چه دستگاه دیپلماسی ایران می توانست با خوش سلیقگی مانع از عدم حضور نفر اول نمایندگی در سازمان ملل شود.
اما آنچه اکنون باید به آن توجه شود زیر سوال بردن صلاحیت اخلاقی و سیاسی امریکا برای میزبانی نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد است.
باید از ظرفیت های موجود در این خصوص حداکثر استفاده را به عمل آورد مضافا آنکه سازمان ملل و متاسفانه شخص دبیرکل در انفعال کامل و بی عملی قراردارد و نمی تواند چندان به دخالت و حمایت آنان دل بست.
اگر چه این وظیفه ذاتی سازمان ملل و در راس آن شخص دبیرکل است.
اول**1104
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن