تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820773016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صبر و استقامت پدران و مادران شهدا پایه بنای جمهوری اسلامی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب؛ صبر و استقامت پدران و مادران شهدا پایه بنای جمهوری اسلامی است تهران - ایرنا - حضرت آیت الله خامنه ای با بیان این که یاد پدران و مادران شهدا همچون یاد شهیدان همیشه زنده است، خطاب به آنان افزودند: پایه بنای مستحکم جمهوری اسلامی، همین صبر و ایمان و استقامت شماست.


حقیقتا برای یک ملت مایه ی افتخار است که پدران و مادرانی، جگرگوشگان خودشان را با این کیفیت در راه خدا به دست خودشان بفرستند و این عزیزان به شهادت برسند و این داغ بزرگ و سنگین به خاطر رضای الهی به کام آنان شیرین بیاید؛ آن هم پدران و مادرانی که بعضا دو فرزند پسر داشتند، هر دو شهید شدند؛ سه فرزند آنها به شهادت رسیدند؛ چهار فرزند آنها به شهادت رسیدند؛ اینها چیز کوچکی نیست، مخصوص یک بخش از کشور ما و ملت ما هم نیست.
شما جمع حاضر که این خصوصیت بسیار باعظمت در شما هست، پدران و مادران چنین جوانانی هستید که از نقاط مختلف کشور، از اقوام گوناگون کشور و از شهرهای مختلف کشور در میان شما هستند؛ از فارس، از عرب، از ترک، از کرد، از ترکمن، از بلوچ. کدام ملت یک چنین ترکیب شگفت آوری را در خود دارد؟
من در همین سفر کردستان خانواده ای را زیارت کردم که شش فرزندشان در راه خدا شهید شده بودند. قبلاً هم البته این خانواده را من دیده بودم. این سفر دیدم پدر و مادر این خانواده از دنیا رفته اند.
یاد این بزرگان، یاد این مردان و زنان دلاور، یعنی پدران و مادران شهدا مثل یاد خود شهدا همیشه زنده است. اینها از خاطره ی یک ملت و یک تاریخ هرگز نخواهد رفت. ما در تاریخ، چیزهائی مربوط به صدر اسلام می خواندیم که اعماق آن را درک نمی کردیم؛ مثل داستان به نظر می آمد؛ اما امروز در ملت خود، در کنار خود، افرادی را می بینیم که از لحاظ فداکاری، از آن زنان و آن مردان که یاد آنان در تاریخ اسلام 1400 سال باقی مانده، بالاترند.
اینها صبرشان از آنها بیشتر است. آنها نفس گرم رسول خدا را می دیدند، پیغمبر را به چشم می دیدند، در رکاب او می جنگیدند، اینها با 1400 صد سال فاصله، «و امنّا به و لم نره صدقا و عدلا» - که در دعای سمات است - با این ایمان مستحکم اینجور ایستادند؛ این چیز کمی است؟ ملت ایران اینجور پیروز شد عزیزان من!
این ایمان های محکم، این اراده های پولادین، این ایثار و فداکاری بزرگ پدرها و مادرها و خانواده ی شهدا، آنچنان پایه های این بنای مستحکم را قوی و ماندگار کرد، که هیچ طوفانی نتوانسته است و بعد از این هم به اذن الهی نخواهد توانست این بنیان رفیع را تکان بدهد؛ از جا بکند.
پایه ی این بنای مستحکم جمهوری اسلامی، همین صبر شما، همین ایمان شما، همین استقامت شماست. این است که جوان های امروز ما را با گذشت سی سال از انقلاب این جور انقلابی بار می آورد که شما دارید نمونه ی جوانان مؤمن و انقلابی را می بینید. و اینها همه به برکت اسلام است، به برکت قرآن است.
شما برای خدا فرزندانتان را به جبهه فرستادید، برای خدا در مقابل مصیبت فقدان آنها صبر کردید. اگر نظام اسلامی اندکی از اسلام و از راه اسلام و از هدف های اسلام انحراف پیدا کند، مطمئناً این پشتوانه ی عظیم، دیگر برای او باقی نخواهد ماند.
اینکه امام بزرگوار ما در همه ی اظهاراتش، در همه ی گفته هایش بر روی اسلام تکیه می کرد، به خاطر همین حقیقت است. اسلام است که ما را نگه داشت، اسلام است که به ما قوت بخشید.
* از بیانات رهبر انقلاب در جمع تعدادی از خانواده های شهدا در سوم خرداد 1388
فراهنگ(2)**1003**1588
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]




23/01/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن