تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821191076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مقاومتی، نیازمند فرهنگ عقلی و علمی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آیت الله جوادی آملی: اقتصاد مقاومتی، نیازمند فرهنگ عقلی و علمی است قم ـ ایرنا ـ آیت الله ˈعبدالله جوادی آملیˈ از مراجع تقلید گفت: پشتوانه و مقدمه اقتصاد مقاومتی، فرهنگ عقلی و علمی است.


به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در دیدار اعضای شورای عالی استان ها با وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به این معنا است که جیب و کیف ملت خالی نباشد افزود: ملتی که جیب و کیف خالی دارد مقاوم نیست.
این مرجع تقلید با بیان اینکه زاهد بودن به معنای اعراض از دنیا است و این با زیر بار دیگران رفتن متفاوت است افزود: ثروت ملی باعث ایستادگی ملت می شود لذا نباید مال و سرمایه ملت را به دست سفیهان و کسی که نمی تواند آن را بخوبی اداره و مدیریت کند سپرد.
آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه باید به معنای فقر توجه کنیم افزود: فقر به معنای نداری نیست بلکه به معنای این است که قدرت قیام و مقاومت نداشته باشیم و دلیل آن خالی بودن جیب است.
وی گفت: ملتی که جیب خالی داشته باشد ستون فقراتش شکسته شده و نه قدرت حرکت و نه قدرت مقاومت دارد و به فرموده امیرالمومنین(ع) اهل تملق و چاپلوسی می شود.
آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه اگر ملتی می خواهد به غرب و شرق نه بگوید و در مقابل آنان به چاپلوسی نیفتند باید دستش پر باشد افزود: کشور ایران همه ثروت، منابع و امکانات خدادادی را دارد و تحریم ها هیچ اثری ندارد.
وی با اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمومنین(ع) گفت: زمامداری که نتواند جامعه و مردم را اداره کند مورد انتقاد امیرالمومنین(ع) است و همه باید برای حفظ کرامت و فطرت انسانی انسان ها باید تلاش کنند.
آیت الله جوادی آملی جهان دانی، جهانداری و جهان آرایی را سه اصل سودمند برای اداره کشور ذکر کرد و افزود: تا ندانیم که کجا زندگی می کنیم و چگونه باید آن را اداره کنیم و چگونه باید آن را ساخته و بیاراییم هرگز نمی توانیم یک مسوول مطلوب باشیم.
وی بر داشتن نقشه جامع برای اداره کشور تاکید کرد و افزود: اگر نقشه جامع نداشته باشیم هرگز نمی توانیم تصمیم سودمند برای کشور اتخاذ کنیم.
اعضای شورای عالی استان ها امروز در سفر به قم با شماری ازمراجع و علمای حوزه علمیه قم دیدار کردند. ک/3
569 / 380/
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن