تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820882559




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشاورزان می توانند بازنشسته شده و مستمری بگیرند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کشاورزان می توانند بازنشسته شده و مستمری بگیرند زنجان - ایرنا - مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: کشاورزان، روستاییان و عشایر می توانند بازنشسته شده و مستمری بگیرند.


سید حمید کلانتری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مسوولیت این صندوق برای بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان است.
وی یادآورشد: این بیمه دارای سه ویژگی برای بیمه شوندگان است.
کلانتری با بیان اینکه بازنشستگی افرادی که دارای حداقل 15 سال سابقه کار بوده و به سن 65 سالگی رسیده باشند از جمله ویژگی این بیمه محسوب می شود، پرداخت مستمری به افرادی که بر اثر حادثه توانایی خود را از دست دهند از دیگر ویژگی ها عنوان کرد.
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور پرداخت مستمری به خانواده افراد فوت شده تحت پوشش این بیمه را از دیگر خدمات این صندوق برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: وظیفه کارگزاران این صندوق جذب بیمه شدگان و تبلیغ این بیمه است.
کلانتری ادامه داد: بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان اجباری نیست اما روستاییان در صورت اقدام به بهره گیری از این نوع بیمه سود بسیاری خواهند کرد.
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: کشاورزان می توانند با اختصاص پنج درصد از درآمد سالانه خود در کنار 10 درصد کمکی که دولت به آنان می کند از خدمات این بیمه منتفع شده و مستمری بگیرند.
وی افزود: دولت برای کمک به بیمه اجتماعی کشاورزان دو برابر مبلغ پرداختی کشاورز، به بیمه پرداخت می کند.
کلانتری یادآورشد: این پرداخت موجب می شود ذخیره ای برای افرادی که تحت پوشش صندوق هستند ایجاد شده و صندوق نیز با این مبالغ اقدام به پرداخت مستمری به بیمه شدگان کند.
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: این بیمه متفاوت از بیمه روستایی بوده و اقدام به ارائه خدمات درمانی نمی کند.
وی اظهار کرد: خدمات بیمه سلامت روستاییان رایگان ارائه می شود اما بیمه از کار افتادگی و بازنشتگی ندارد.
کلانتری خاطر نشان کرد: هم اکنون در سطح تمام استان ها کارگزاری این صندوق راه اندازی شده است و تعداد این کارگزاری ها به سه هزار و 500 فقره می رسد.
مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: تا پایان سال گذشته این صندوق فقط می توانست کشاورزان ساکن روستا را بیمه کند، اما از امسال تمام کشاورزان ساکن در شهر و روستا می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه خدمات این صندوق مشمول تمام افرادی می شود که با تایید سازمان جهاد کشاورزی و یا اصناف مربوطه در حوزه کشاورزی فعالیت می کنند، از تعیین حق بیمه متناسب با در آمد کشاورز خبر داد.
7319/522/ 1495
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن