تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814739365




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ولایت مداری، اخلاص و تخصص منحصر به فرد نظامی خصوصیات مهم شهید صیاد شیرازی بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد حوزه و دانشگاه: ولایت مداری، اخلاص و تخصص منحصر به فرد نظامی خصوصیات مهم شهید صیاد شیرازی بود مشهد-ایرنا- یکی از وعاظ و اساتید حوزه و دانشگاه مهمترین خصوصیات شهید سپهبد صیاد شیرازی را ولایت مداری، اخلاص و تخصص بالا و منحصر به فرد نظامی توصیف کرد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈمحمد کاظم راشد یزدیˈ روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی که در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد از این شهید به عنوان امیر الشهدای نظام جمهوری اسلامی یاد کرد.
وی بر ترویج فرهنگ و رشادتهای دفاع مقدس و گرامیداشت هر چه بهتر یاد و خاطره شهید سپهبد صیاد شیرازی تاکید کرد.
وی اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران پرتوان و سلحشور و بازوی توانای ولایت فقیه در کنار سایر نیروهای مسلح نقش بسیار مهمی در دفاع از آرمانهای نظام و در عرصه پاسداری از تمامیت ارضی کشورمان دارد.
حجت الاسلام راشد یزدی گفت: امروز ارتش و نیروهای مسلح همانگونه که در دفاع از تمامیت ارضی کشور و مقابله با تجاوزات دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس آبرومند بیرون آمد، هم اکنون هم با بصیرت و پیروی از منویات ولایت فقیه همچون سد مستحکمی در مقابله با ترفندهای دشمنان ایستاده است.
در این آیین که با حضور آحاد مختلف مردم، مسوولان و فرماندهان و پرسنل نظامی و انتظامی و برخی از اعضای خانواده سپهبد شهید صیاد شیرازی برگزار شد، شرکت کنندگان با قرائت قرآن و ذکر فاتحه یاد آن شهید را گرامی داشته و از پروردگار متعال برای وی آرزوی طلب مغفرت ردند.
سپهبد شهیدˈعلی صیاد شیرازیˈ در بیست و یکم فروردین ماه سال 1378 در جریان یک عملیات تروریستی توسط گروهک منافقین در مقابل درب منزلش در تهران به شهادت رسید.
شهید صیاد شیرازی در سال 1323 در شهرستان درگز از توابع استان خراسان رضوی دیده به جهان گشود و در سال 1346 موفق به اخذ درجه کارشناسی از دانشگاه افسری شد و سپس در بخش های مختلف ارتش، به ویژه در غرب به وظیفه پاسداری از کشور پرداخت.
وی پس از طی دوره تخصصی توپخانه، به عنوان استاد در مرکز آموزش توپخانه اصفهان، مشغول به تدریس شد.
شهید صیاد شیرازی در سازماندهی نیروهای انقلابی ارتش نقش بسزایی داشت و پس از پیروزی انقلاب، در بحبوحه غائله سال 1358 ضد انقلاب در کردستان، به فرماندهی عملیات شمال غرب کشور انتخاب شد.
او در پاکسازی کردستان به همراه شهید دکتر چمران و دیگر رزمندگان غیور اسلام نقش مهمی داشت و پس از خلع بنی صدر، برای پایان دادن به ناهماهنگی ارتش و سپاه، قرارگاه مشترک عملیاتی سپاه و ارتش را راه اندازی کرد.
پس از شهادت سرلشکر ولی الله فلاحی رییس ستاد مشترک ارتش در یک سانحه هوایی در 9 مهر 1360، زنده یاد سرلشکر ظهیرنژاد (فرمانده وقت نیروی زمینی ) به سمت رییس ستاد مشترک ارتش منصوب و امیر شهید سپهبد صیاد شیرازی ( با درجه سرهنگی ) با حکم امام خمینی (ره ) به عنوان فرمانده نیروی زمینی ارتش منصوب شد.
شهید صیاد شیرازی، امیر سرفراز ارتش اسلام با توانی شگفت و روحیه ای کم نظیر در سلسله عملیات پیروزمند ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس، رمضان، مسلم بن عقیل، مطلع الفجر، محرم، والفجر یک، دو ، سه ، چهار و خیبر و بدر فرماندهی نیروهای ارتش را بر عهده داشت و در 23 تیر 1365، به فرمان امام خمینی (ره) به عضویت شورای عالی دفاع منصوب شد.
شهید صیاد شیرازی در 18 اردیبهشت 1366، از سوی امام خمینی (ره) به دریافت درجه سرتیپی نایل آمد و در مهر 1368، بنا به درخواست رییس ستاد کل نیروهای مسلح و با موافقت و حکم فرماندهی معظم کل قوا به سمت معاونت بازرسی ستاد کل منصوب شد.
این شهید بزرگوار در شهریور 1372 به سمت جانشین ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد و در 16 فروردین 1378 همزمان با عید خجسته غدیرخم به درجه سرلشکری نایل آمد و چند روز بعد با افتخار شهادت، به درجه سپهبدی ارتقا یافت.ک/2
7490/659
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن