تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820550590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهید صیاد شیرازی اسطوره ای ملی برای جوانان امروز است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهید صیاد شیرازی اسطوره ای ملی برای جوانان امروز است اصفهان- ایرنا- فرمانده ارشد نظامی ارتش در استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: شهید سپهبد صیاد شیرازی اسطوره ای ملی برای جوانان امروز ایران است.


به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم «رضا جهادی ارسی» روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و سه هزار شهید ارتش در استان اصفهان افزود: همه شهدای انقلاب اسلامی جایگاه بالایی در نظام جمهوری اسلامی و بین مردم دارند اما عده ای از آنها می توانند اسطوره و حتی اسطوره ملی باشند.
وی با اشاره به ویژگی های شهید صیاد شیرازی و بیان خاطراتی از این شهید اظهار کرد: این شهید توانست برای استان اصفهان افتخارات بزرگی کسب کند.
وی به خاطره ای از آیت الله مظاهری درباره شهید صیاد شیرازی اشاره و اضافه کرد: بر اساس این نقل قول، شهید صیاد شیرازی اوائل انقلاب درخواست ملاقات با امام خمینی (ره) می کند و زمانی که آیت الله مظاهری از او می پرسد که خواسته ات چیست جواب می دهد که از امام بخواهید که ارتش را منحل نکنند.
امیر جهادی ادامه داد: آیت الله مظاهری نقل کرد که زمانی که پیام صیاد شیرازی را به امام خمینی (ره) رساندم ایشان گفتند که هیچکس نمی تواند و حق ندارد که ارتش را منحل کند.
فرمانده ارشد نظامی ارتش در استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: شهید صیاد شیرازی نقش بسزایی در حفظ پادگانهای ارتش در زمان پیروزی انقلاب در اصفهان داشت.
یک عضو هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی نیز در این آیین با اشاره به زندگی نامه و خاطرات این شهید گفت: صیاد شیرازی نسبت به لحظات زندگی اش خوب مدیریت کرد و همین امر باعث موفقیت او در کارش شد.
امیر سرتیپ دوم «صادقی گویا» نیز با تاکید بر نقش صیاد شیرازی در حفظ پادگانهای ارتش در زمان انقلاب افزود: اگر در آن زمان، ارتش منحل می شد، کشورمان تجزیه شده و حتی به جنگ تحمیلی نمی رسید.
وی ادامه داد: اگر شهامت افرادی مانند شهید صیاد شیرازی نبود امروز استانی به نام کردستان در نقشه ایران وجود نداشت.
این همرزم شهید صیاد شیرازی با بیان اینکه این شهید بسیار مردم دار بود، اظهار کرد: او نشان داد که در قرن بیستم نیز می توان به دستورات قرآن و نهج البلاغه عمل کرد و بهترین هم بود.
به گزارش ایرنا در آیین از خانواده تعدادی از شهدای ارتش در استان اصفهان تجلیل شد.
همچنین نوانمایی برای تقدیر از واحد توپخانه ارتش برای نخستین بار در این آیین پخش شد.
پ/7148/ 607
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن