تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814753443




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اکثریت مردم فلسطین خواستار توقف مذاکرات سازش هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اکثریت مردم فلسطین خواستار توقف مذاکرات سازش هستند تهران - ایرنا - نتایج نظرسنجی ها در سرزمین های فلسطینی حاکی است اکثریت مردم فلسطین خواستار توقف مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی هستند.


شبکه المیادین روز پنجشنبه اعلام کرد: این نظرسنجی ها از سوی نهادهای فلسطینی انجام شده و علاوه بر اکثریت مردم، بخش زیادی از مقام های فلسطینی و اعضا و رهبران جنبش فتح هم خواهان توقف مذاکرات هستند. موضع جنبش حماس و سایر گروه های مقاومت فلسطین در قبال این مذاکرات هم که در گذشته بارها تکرار شده است. هیچ یک از گروه های مقاومت امیدی به مذاکرات نبسته اند و ادامه آن را موجب تضعیف ملت فلسطین و تضییع بیشتر حقوق آنان از سوی اشغالگران می دانند.
شبکه اسکای نیوز عربی هم اعلام کرد: مردم و افکار عمومی فلسطین از شنیدن واژه ˈمذاکراتˈ که طی 2 دهه گذشته هر روز تکرار شده خسته شده اند. فلسطینی ها اکنون موافقت گزینه های مقابله بین المللی با اسرائیل هستند حتی اگر این ایستادگی موجب بروز مشکلاتی در زندگی و آب شرب و غذای آنان شود و اسرائیل مجازات های اقتصادی را علیه آنان اعمال کند. مردم فلسطین می گویند پس از دو دهه مذاکرات بی حاصل باید از وضعیت کنونی خارج شویم زیرا تنها نتیجه ادامه شرایط کنونی، تحکیم و تعمیق اشغال فلسطین و تسلط بیشتر اشغالگران بر شاهرگ حیاتی این ملت می شود. راه خروج از این شرایط، شکسته شدن انحصار روند ساسی و مذاکرات در دست آمریکا است.
این شبکه افزود: گرچه مردم و مقام های فلسطینی کاملا موافق پیوستن فلسطین به نهادها و سازمان های بین المللی هستند اما بسیاری از مردم می گویند تشکیل یک چتر حمایتی سیاسی و اقتصادی بین المللی یک ابزار ضروری برای مواجهه با مجازات های احتمالی اسرائیل است. آنان می گویند مقام های فلسطینی باید همه تلاش خود را برای کشاندن موضوع فلسطین به همه محافل بین المللی به کار بگیرند و از جامعه جهانی بخواهند اسرائیل را تحریم و مجازات کند.
خبرنگار شبکه المیادین در فلسطین هم گفت: با توجه به لحن ضعیف بیانیه وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در باره موضوع فلسطین و تاکید وزیران خارجه این کشورها بر ادامه مذاکرات و نیز در پی عقب نشینی آمریکا از اتهام اسرائیل به مسئولیت شکست مذاکرات که جان کری وزیر خارجه آمریکا به آن اشاره کرده بود اما در دیدار با لیبرمن آن را تکذیب کرد، حالتی از انتظار فضای سرزمین های فلسطینی را در بر گرفته و همه مردم و حتی مقام های فلسطینی منتظر پایان ماه جاری میلادی هستند. پایان آوریل مهلت 9 ماهه ای که برای مذاکرات بین اسرائیل و فلسطینی ها تعیین شده بود خاتمه می یابد. هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند در پایان این مهلت چه روی می دهد به خصوص که آمریکا تا کنون اداره مذاکرات بین این دو طرف را در دست خود گرفته و به هیچ طرف دیگری اجازه ورود به این عرصه را نداده و اکنون برای اعمال فشار بیشتر ظاهرا به هر دو طرف مذاکرات و عملیا به طرف فلسطینی تهدید کرده سطح میانجیگری خود را تنزل می دهد. اسرائیل هم که هیچ نگرانی در باره مواضع آمریکا ندارد، راه تهدید مردم، تشکیلات خودگردان و رهبران فلسطینی را در پیش گرفته است و حتی به قطع آب و برق و مواد غذایی ارسالی به فلسطین تهدید کرده است. با این حال هیچ یک از عوامل یاد شده تاثیری بر تصمیم و اراده مردم فلسطین نگذاشته است.
خبرنگار المیادین افزود: اشغالگران اسرائیلی اعلام کرده اند تصمیم دارند بخش هایی از اراضی فلسطینی در رام الله را مصادره و تاسیسات آبرسانی برای یکی از شهرک های یهودی نشین ایجاد کنند. این گونه اقدامات از سوی اسرائیل به منزله یک ضربه جدید بر پیکره نحیف و ناتوان مذاکرات است. مصادره اراضی، حملات شهرک نشینان افراطی به فلسطینی ها، قطع آب منازل هزاران فلسطینی در محله های مختلف بیت المقدس اشغالی و افزایش فشارها بر کارگران فلسطینی و سیاست های دیگری از این دست ثابت می کند که حتی اگر مذاکرات به روند گذشته باز گردد و اسرائیل ظاهرا دست از سنگ اندازی و لجاجت بردارد، باز هم این مذاکرات هیچ نتیجه عملی به دنبال نخواهد داشت.
در این میان، رادیو اسرائیل اعلام کرد هیئت های فلسطینی به ریاست صائب عریقات و اسرائیلی به ریاست تسیپی لیونی امروز بار دیگر با هم دیدار می کنند. این در حالی است که مذاکرات دوجانبه دو هفته پیش به دلیل لجاجت های اسرائیل با بحران جدی مواجه شد. این جلسه آن قدر بی ارزش است که حتی رسانه ها و خبرنگاران هم علاقه ای به پوشش خبری و دنبال کردن جزئیات آن را ندارند. همه می دانند اگر جلسه امروز و حتی روزهای بعد به نتیجه ای برسد، تنها نتیجه آن تسلیم شدن فلسطینی ها در برابر حکومتی است که اداره کنندگان واقعی آن نه نتانیاهو و وزیران افراطی او بلکه شهرک نشینان تندرو و گروه های افراطی راستگرا در اسرائیل هستند.
به گفته خبرنگار المیادین، تنها دلیلی که هیئت فلسطینی را به جلسه امروز با هیئت اسرائیلی می کشاند، تلاش برای قانع کردن مقام های آمریکایی به این امر است که فلسطینی ها مسئول شکست مذاکرات نیستند. بر کسی پوشیده نیست که مقام های فلسطینی تمایل ندارند و بهتر است بگوییم توانایی تحمل خشم آمریکا را ندارند به خصوص که تهدید شده اند حقوق کارمندان تشکیلات خودگردان و حتی مواد غذایی برای کرانه غربی رود اردن قطع خواهد شد. در واقع طرف فلسطینی می کوشد به طرف آمریکایی ثابت کند که عامل تخریب مذاکرات اسرائیلی ها بوده اند. اسرائیل هم در این جلسه شرکت می کند و می خواهد هر کار که لازم دانست انجام دهد و می داند در نهایت فلسطینی ها به عنوان عامل شکست مذاکرات سرزنش می شوند.
برخی مقام های فلسطینی می گویند اگر مذاکرات به این امر منجر شود که چهارمین گروه اسیران قدیمی طبق توافق آزاد شوند و اسرائیل هزار اسیر دیگر که در باره برخی از آنان توافق شده بود آزاد کند و شهرک سازی را متوقف کند، امری قابل قبول برای هیئت مذاکره کننده و مقام های فلسطینی است. این در حالی است که موضوع توقف شهرک سازی تقریبا غیر ممکن است زیرا حدود 4 سال پیش که مذاکرات دو طرف متوقف شد، عامل اساسی این توقف اصرار تل آویو به ادامه شهرک سازی بود.
شبکه المیادین همچنین اعلام کرد: جان کری وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن با اویگدور لیبرمن همتای اسرائیلی خود دیدار کرد. کری این امر که آمریکا اسرائیل را مسئول بحران مذاکرات می داند تکذیب کرد. وی به لیبرمن اطمینان داد آمرکیا به امنیت اسرائیل متعهد است. کری افزود منطقه با چالش های بزرگی مواجه است و سوریه یک فاجعه انسانی است که تاثیر عمیقی بر اسرائیل، اردن، لبنان و تمام کشورهای منطقه دارد.
لیبرمن هم ضمن تقدیر از کری اعلام کرد برای اسرائیل پرونده هسته ای ایران اولویت دارد.
خاورم 1491**1479
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن