تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812860715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا نخستین هواپیمای پیشرفته هرکولس را به تل آویو تحویل داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آمریکا نخستین هواپیمای پیشرفته هرکولس را به تل آویو تحویل داد تهران - ایرنا - دولت آمریکا با هدف برتری نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه، اولین هواپیمای باری پیشرفته هرکولس را به این رژیم تحویل داد.


شبکه الجزیره روز پنجشنبه اعلام کرد: ارتش اسرائیل اولین هواپیمای باری از نوع هرکولس پیشرفته 130 تولید آمریکا را تحویل گرفت.
قرار است آمریکا طی چند ماه آینده دو فروند هواپیمای هرکولس دیگر را که جدیدترین نوع این نوع هواپیمای باربری است به اسرائیل تحویل دهد.
قرار است سه فروند از این گونه از هرکولس که پیشرفته ترین هواپیمای باری جهان است، با هزینه آمریکا به اسرائیل تحویل شود.
این هواپیما مجهز به مدرنترین تجهیزات و فناوری ها و از بیشترین امنیت بهره مند است، از قدرت مانور زیادی در شرایط متفاوت و نامناسب جوی سود می برد و می تواند به اهداف خود در فواصل دور برسد.
این هواپیما که مخصوص حمل سرباز و تجهیزات نظامی است، می تواند چهار هزار کلیومتر را بدون نیاز به سوخت گیری بپیماید.
اسرائیلی ها نام ˈشمشومˈ را برای این هواپیمای جدید انتخاب کرده اند و می گویند آن را از نام یکی از قویترین افراد یهودی ذکر شده در تورات گرفته اند.
تل آویو می گوید دریافت سه فروند هرکولس جدید، گام بلندی در افزایش توانایی های نظامی اسرائیل در کار امداد نظامی و ترابری هوایی است.
هواپیمای هرکولس ثمره همکاری نظامی مشترک اسرائیل و آمریکا است و نشان دهنده اصرار آمریکا بر برتری نظامی کمی و کیفی اسرائیل بر دیگر کشورهای منطقه و تاکیدی مجدد بر عمق روابط راهبردی تل آویو و واشنگتن است.
در مراسم رسمی تحویل این هواپیما به ارتش اسرائیل در پایگاه هوایی ˈنواتیمˈ واقع در صحرای نقب با حضور فرماندهان نظامی و سیاسی اسرائیل و نمایندگانی از دولت آمریکا، یک مقام آمریکایی گفت ˈاز عمق روابط امنیتی خود با اسرائیل شادمان هستیم. بسیاری از تهدیدهای پیش روی آمریکا پیش روی اسرائیل هم هستˈ.
آنچه مسلم است این که حمایت های نظامی سخاوتمندانه آمریکا از اسرائیل هیچ تاخیری را نمی پذیرد، هر چند اختلاف های سیاسی بین واشنگتن و تل آویو زیاد باشد.
محور اصلی این اختلاف ها نحوه برخورد با مذاکرات اسرائیل و فلسطینی ها و پرونده هسته ای ایران است.
حمایت های آمریکا از اسرائیل از ابتدای امسال تا کنون به حدود چهار میلیارد دلار رسیده و این دست و دلباری آمریکا به اسرائیل امکان می دهد، خود را به جدیدترین سلاح ها و فناوری های نظامی مجهز کند.
کمک های آمریکا پشتیبانی از سیستم های مختلف دفاع زمینی را در بر می گیرد.
اسرائیل منتظر است در چند سال آینده جدیدترین هواپیماهای جنگنده آمریکایی از نوع اف 35 را هم تحویل بگیرد.
خاورم 1491**1479
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن