تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819667831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا نفت کش حامل پرچم کره شمالی را تحویل مقام های لیبی داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آمریکا نفت کش حامل پرچم کره شمالی را تحویل مقام های لیبی داد تهران-ایرنا-سفارت امریکا در لیبی در بیانیه ای اعلام کرد که نیرویدریایی آمریکا نفت کش حامل پرچم کره شمالی را که نفت قاچاق شده این کشور را حمل می کرد، توقیف کرد و آن را تحویل مقام های دولتی لیبی داد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی آمریکا امروز ( شنبه ) نفت کش ˈ مورنینگ گلوری ˈرا که شبه نظامیان لیبی آن را بارگیری کردند و قصد فروش نفت آن را داشتند، پس از توقیف تحویل مقام های دولتی لیبی داد.
نیروی دریایی آمریکا این نفت کش را در آب های بین المللی و مقابل سواحل لیبی تحویل مقام های لیبی داد و نیروهای امنیتی لیبی در حال حاضر کنترل این نفت کش را در دست دارند .
سرهنگ ˈاستیو وارن ˈسخنگوی پنتاگون پیش از این گفته بود: ما قصد داریم ظرف یکی دو روز آینده مورنینگ گلوری را در آبهای بین المللی و درست در خارج از خط آبی سرزمینی لیبی به مقامات این کشور تحویل دهیم .
وارن افزوده بود : آمریکا همچنین قصد تحویل سه رباینده لیبیایی و 21 خدمه اصلی نفتکش را دارد که به گفته پنتاگون ، شش پاکستانی ، شش هندی ، سه سریلانکایی ، دو سوری ، دو سودانی و دو اریتره ای را شامل می شود.
حدود دو هفته پیش شماری از شبه نظامیان مسلح در لیبی تلاش کردند یک محموله نفت خام را از بندر ˈالسدره ˈ واقع در شرق لیبی با یک نفت کش با پرچم کره شمالی صادر کنند.
از ژوئیه 2013میلادی تا کنون گروه های شبه نظامی مراکز نفتی مناطق شرقی لیبی را محاصره کرده و صادرات نفت خام را به حال تعلیق در آورده اند و به این ترتیب لیبی را از مهم ترین منبع درآمدی خود محروم ساخته اند.
دولت لیبی بارها تهدید کرده بود برای آزاد کردن مراکز مسدود شده به زور متوسل می شود.
دولت لیبی این نفت کش را تهدید کرده بود اگر قصد ترک بندر السدره را داشته باشد بمباران می کند، اما این نفت کش پس از بارگیری موفق شد به آب های بین المللی راه یابد .
محاصره بندرهای نفتی لیبی موجب کاهش شدید نفت به 250 هزار بشکه در روز در مقایسه با حدود یک میلیون و 500 هزار بشکه پیش از آغاز جنبش اعتراض آمیز در این کشور شده است .
خاورم **2041**1446
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن