تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820811885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهار تازه برای زنبورها


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بهار تازه برای زنبورها
کد خبر: ۳۹۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹ - 09 April 2014


در اجلاسی که با حضور سران پارلمان اروپا در روز دوم آوریل برگزار شد، حاضران بر لزوم اقدام عاجل برای نجات جمعیت زنبورها تاکید کردند.

به گزارش ایسنا،‌ در این اجلاس بار دیگر بر ضرورت اقدام فوری به منظور توقف روند کاهش و نابودی تنوع گونه‌های مختلف زنبورها تاکید شد.

«پایت ویت»، دبیر کمیسیون مدیریت اکوسیستم‌ها در اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN)‌ و از اعضای گروه ضربت استفاده از آفت‌ کش‌های سیستماتیک در این اتحادیه شواهد علمی از خطرات استفاده از آفت کش‌های «نئونیکوتینوئیدی» برای گونه‌های مختلف زنبورها و در نهایت محیط زیست ارائه کرد.

پایت تاکید کرد: در استفاده از آفت کش‌های نئونیکوتینوئیدی باید بسیار محتاط بود و استفاده از آنها باید تحت تدابیر تعیین شده از سوی طرح جامع مدیریت آفت کش‌ها انجام شود.

به نقل از پایگاه رسمی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت، لزوم محدود کردن استفاده از آفت کش‌ها از سوی سایر حاضران نیز مورد تاکید قرار گرفت. تمام اعضای حاضر در این اجلاس بر نقش حیاتی و ارزش اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی زنبورها تاکید کردند.

نابودی زنبورها همچنین به محور اصلی گزارش اخیر IUCN‌ با موضوع «خرزنبورهای اروپایی» تبدیل شده است. در این گزارش آمده است که خطر انقراض، 24 درصد از جمعیت خرزنبورهای اروپا را تهدید می‌کند. نتایج این گزارش به عنوان بخشی از فهرست قرمز اروپا از وضعیت گونه‌های مختلف حشرات و پرندگان گرده افشان است که با استفاده از خط مشی‌های فهرست قرمز IUCN و با هدف ارزیابی وضعیت حشرات تمام زنبورهای اروپا گردآوری شده است. نتایج نهایی این ارزیابی‌ها تا پایان سال 2014 میلادی کامل خواهد شد.

هدف از اجرای این همایش شرکت اعضا برای ارزیابی وضعیت حاضر سلامت زنبورها و تشخیص تهدیدهای اصلی برای جمعیت زنبورها و همینطور تعیین اقدامات لازم برای حمایت از بخش زنبورداری است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن