تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815280973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی: علما تحرکات تکفیری ها را محدود کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی: علما تحرکات تکفیری ها را محدود کنند قم- ایرنا- رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی خواستار محدود کردن تحرکات تکفیری ها توسط علما شد.


به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، ˈمسعود شجرهˈ روز چهارشنبه در دیدار با آیت‎الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، افراطی گری و تکفیر را از مهمترین مشکلات مسلمانان درجهان دانست و گفت: تکفیری ها نه تنها در سوریه، بلکه امروز درمالزی و اندونزی و کشورهای دیگر تحرکات بسیاری دارند.
این فعال حقوق بشر اسلامی درغرب یادآور شد: یکی از مشکلات ما در غرب، افراطی گری است که مشکلات بسیاری ایجاد کرده که امیدواریم با تداوم روشنگری‎های مراجع در زمینه‎های مختلف به ویژه چگونگی برپایی مراسمات و زیارات و عزاداری‎ها و مجالس این روند اصلاح شود.
وی با بیان این که تاکنون استفاده کمی از ظرفیت‎های حقوق بین‎الملل عمومی و خصوصی دراحقاق حقوق بشر اسلامی شده ، گفت: همین عامل موجب تضییع حقوق مسلمانان دراقصی نقاط عالم شده است.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم از این ظرفیت بهتر استفاده کنیم می توانیم فعالیت‎های خود را به راحتی در چارچوب‎های پذیرفته شده انجام داده و از حقوق خود محافظت کنیم.
وی با ارائه گزارشی از کمیسیون حقوق بشر اسلامی بیان داشت: فعالیت‎های این کمیسیون در سطح بین‎الملل در لندن پیگیری می‏شود که تاکنون فعالیت‎های گسترده ای نیز انجام داده است.
وی افزود: یکی از کارهای اصلی این کمیسیون در سالهای اخیر، تلاش در جهت احقاق حقوق مسلمانان وشخصیت های مسلمانی بوده است که در غرب و کشورهای دیگر در زندان به سر می بردند و حقوق آنها تضییع می شد.
رییس کمیسیون حقوق بشر اسلامی تصریح کرد: این کمیسیون تاکنون با استفاده از ظرفیت های قانونی و حقوق بین الملل و حقوق بشر متداول غربی، اقدام به آزادسازی فعالان فرهنگی و دینی مسلمان از طریق سازمان ملل و دادگاه‎های حقوق بشر اروپایی کرده است.
وی گفت: پیگیری آزادی فعالان و رهبران مسلمان برخی کشورهای آفریقایی و اروپایی از جمله این فعالیت ها بوده است؛ موضوع میانمار ابتدا از این دفتر در لندن باز شد و همگان متوجه ظلم بزرگ به مردم این منطقه شدند.ک/1
/8138/ 550/
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن