تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798999538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرنگاری نردبانی برای دیگران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خبرنگاری نردبانی برای دیگران بندرعباس-ایرنا- خیلی کم اتفاق افتاده که خبرنگاری بعداز اینکه خبری وگزارش دروصف وموضوعی فرد یا اداره ای نوشته باشد وآن فرد یادی از خبرنگارکرده باشد و درکارنامه اش فقط موفقیت خودش نوشته می شود.


چندی پیش دوستی به من می گفت از زمانی که شما رامی شناسم خبرنگارید وهیچ گاه رشد نکردی به ایشان گفتم چطور، گفت: من بخشدار بودم شما خبرنگار بودی ، فرماندار شدم شما خبرنگار بودی ، نماینده مجلس شدم شما خبرنگار بودید حالا چند سالی در سکوت بودم ودوباره پست گرفتم، می بینم که هنوز خبرنگارید واقعا شما از این شغل خسته نشدی.
ایشان ادامه داد: واقعیت ش با خبرهای شما ما سال به سال رشد کردیم وبالا آمدیم وشما درهمان پست ماندی و نردبانی برای دیگران مثل ما شدی که روز به روز موقعیت ها را بدست آوریم اما خودتان هیچ.
حرف این دوست من را یاد کارمندی دربانک افتاد که یک روز برای کاربانکی به یکی ازشعب بانک ملی رفته بودم ومسوول صدورچک بین بانکی با ایشان بحث می کرد و می گفت هنوز بعد از 25سال بلد نیستی کاربن بگذارید که من با تعجب پرسیدم مگر کاراو چیست گفت گذاشتن کاربن وسط کاغذهای مخصوص بانک.
اینها تنلگری برای ما خبرنگاران بوده که خبرنگاران مثل حکایت مرغ می مانیم هم درشادی می کشند وهم در عزا لذا فرقی نمی کند تنها استفاده از توانایی افراد برای بهره دیگران است.
براساس یک رویه بد همواره خبرنگاران مثل عوامل پشت صحنه هستند و نامی ویادی از آنها نمی شود ودیده نمی شود اما تا یک کلمه به مضداق فردی خوش نیامد حالا خبرنگار و رسانه و مدیر بالا دست را می شناسد تا یک جوری رفع و رجوع شود.
همین رویه باعث شده که مدتی است خبرنگاران هم به روز مرگی افتاده و تند وتند اخبارعملکرد سازمانها وادارات با عکس های متفاوتی منعکس می کنند که تنها بازخورد آن بزرگ کردن مدیرو اداره ای است که مدیران آن سالی یکبار هم روبروی خبرنگاران نمی شود.
به گفته این ظریف که امروز او را دکتر صدا می زنند مدیران هم با اجیر کردن روابط عمومی ها ونوشتن مطالبی تحت عنوان گزارش عملکرد که هیچ منفعتی برای مردم ندارد سر خود را گرم کرده و دلخوش به بودن درصحنه هستند.
از سوی دیگر برخی از رسانه ها هم بواسطه راحتی و برخی هم بواسطه نبود درآمد و نداشتن مجوز جذب نیرو همواره از نیروهای خرید خبر استفاده می کنند که بیشتر بندگان خدا به فکرحساب وکتاب مالی هستند تا اهمیت خبر لذا کیفیت فدای کمیت می شود.
بسیاری ازادارات سالی یکبار هم به سراغ رسانه ها نمی رود وسایت های خبری ایجاد کرده ویا به ایمیل های رسانه ها اخبار خود می فرستند که این بزرگترین ضربه به اطلاع رسانی است چرا که هیچ گونه کنش و واکنشی از طرف مقابل دیده نمی شود.
البته امیدواریم در دولت وتدبیر وامید شتاب بیشتری در امر تولید خبرهای خوب شاهد باشیم و کار خبرنگاران به روز مرگی سپری نشود و مشتاقان تشنه خبر خوب را به این سو آن سو سرگردان نکنیم.
چقدر سوژه در اطراف ما خودنمایی می کند که دست روی هریک بگذاریم یک عالمه حرف برای گفتن دارد وحرف دل هزاران انسان بوده که برای اثبات بودن خود سختی های زیادی باید بکشند.ک/4
از خلیل تنیده - رییس ایرنا هرمزگان
668
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن