تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815626401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساماندهی خدمات به زائران نیازمند الگوی زیارتی جامعی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک مسوول در شهرداری: ساماندهی خدمات به زائران نیازمند الگوی زیارتی جامعی است مشهد-ایرنا-معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد گفت:ساماندهی و ارتقای کمی و کیفی خدمات به زائران نیازمند وجود الگوی زیارتی جامع و کاملی در این زمینه است.


مهدی برادران روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت:برای پاسخگویی به نیازهای زائران باید الگوی زیارتی جامعی ترسیم شود که پاسخگوی تمامی نیازهای زائران باشد.
وی اظهارداشت:از آنجا که زائران با ذهنیت، سن ، جنسیت و فرهنگ های مختلف وارد شهر مشهد می شوند، لذا الگوی زیارتی طراحی شده باید تمامی این پارامترها را مد نظر قرار دهد.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد سرآغاز فرایند زیارت را از زمان نیت زائر به قصد زیارت امام رضا(ع) عنوان کرد و گفت: این فرایند تا زمان نیت وداع زائر ادامه پیدا می کند.
برادران افزود: اگر زیارت را فرآیندی غیر منقطع بدانیم، زائر تنها شامل زائر مکانی نمی شود، بنابراین کسی که نیت زیارت دارد نیز زائر محسوب می شود.
وی با بیان اینکه زائر صرفا شامل افراد مشرف شده به مشهد نمی شود، اظهار داشت: زائر کسی که نیت زیارت دارد حتی اگر مقدمات و توان سفر زیارتی را ندارد که در این حال زائر بالقوه محسوب می شود.
این مسوول گفت:به عنوان مثال معاونت تبلیغات برای برخی از زائرین محصولاتی را ارسال می کند که این اقدام در راستای یک فرآیند زیارتی بوده و پیام های بسیاری دارد.
برادران با اشاره به اهمیت توجه به شبکه های ماهواره ای در جهت توسعه فرهنگ زیارت، گفت: اگر بخواهیم به صورت مصداقی راه حل مناسبی در این زمینه ارائه دهیم؛ قطعا وجود شبکه های ماهواره ای می تواند یک ایده مناسب باشد.
وی افزود: آمارها نشان می دهد که بیشترین جستجو در کلمات معنوی در دل اروپا صورت می گیرد و این نشان می دهد که اگر ما دنبال این مباحث هستیم باید مخاطب خاص را در دل اروپا نیز مورد توجه قرار دهیم.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد در ادامه از عدم نگرش تخصصی به مقوله زیارت داخلی به عنوان یکی از بزرگترین نقص های مدیریتی نام برد.
او افزود: سازمان حج صرفا به خارج از کشور خدمات ارایه می دهد و زیارت را صرفا در بقاع متبرکه خارج از کشور تعریف کرده است و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز محدود به برخی خدمات در امام زاده ها شده است.
برادران گفت:سازمان میراث فرهنگی نیز زیارت داخلی را تنها در بحث توریسم و گردشگری و به عنوان یکی از اقسام گردشگری مذهبی طرح کرده است و ابا دارد از اینکه بگوید بیشترین حجم سفر گردشگران خارجی با هدف زیارت حرم امام رضا(ع) است.
وی با تاکید بر ضرورت مدیریت یکپارچه زیارت در مشهد، بیان کرد:ضعف در ارایه خدمات به زائران به خصوص زائران خارجی، طعم زیارت را تحت تاثیر قرار می دهد.
او افزود:ساماندهی گروهی یکی از راهکارهایی است که در مقوله زیارت بسیار موثر است؛ زیرا اگر افراد به صورت گروهی برنامه ریزی شوند، شاهد ارتقای کمی و کیفی خدمات به زائران خواهیم بود که متاسفانه تا کنون این امر میسر نشده است.
برادران با بیان اینکه فرصت های زیادی به دلیل مشخص نبودن ماموریت ها وبرنامه ها از دست رفته است، اظهار داشت: تا زمانی که سامانه زیارت در کشور ایجاد نشود ما نمی توانیم انتظار زیادی در بهره برداری از ظرفیت های زیارت داشته باشیم.ک/2
7496/659
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن