تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815359545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخشدار داشلی برون: امکانات مبارزه با ملخ فراهم شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بخشدار داشلی برون: امکانات مبارزه با ملخ فراهم شده است گنبدکاووس - ایرنا - بخشدار داشلی برون شهرستان گنبدکاووس از آمادگی مردم و دستگاه های مسوول برای مبارزه با آفت ملخ مراکشی خبرداد.


ˈ فرهاد شیبکˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از آنجا که بروز این آفت در منطقه مرزی داشلی برون قدمتی 80 ساله دارد، مسوولان و ساکنین روستاهای مرزی قبل از بروز نشانه های این آفت خود را مهیای مبارزه کرده اند.
وی افزود: هم اکنون سه گروه فنی با امکانات لازم برای مبارزه با این پدیده در بخش داشلی برون تشکیل شده و دیدبان های این سه گروه نیز در حال رصد کردن اوضاع هستند.
بخشدار داشلی برون گفت: برای روستاییان نیز اطلاع رسانی های لازم انجام شده است ، ضمن اینکه با دهیاران و شوراهای این روستاها نیز برای استفاده از وسایل سم پاش آنها در صورت نیاز هماهنگی به عمل آمده است.
وی از روستائیان خواست به محض دیدن اولین آثار حضور ملخ ها دچار اضطراب نشوند زیرا پس از مشاهده اولین آثار تا هجوم انبوه ملخ ها حد اقل 10 روز زمان می برد.
هجوم ملخ مراکشی به زمین های واقع در نوارمرزی ایران و ترکمنستان در این موقع از سال طی سال های گذشته خسارات زیادی به اراضی کشاورزی و مراتع وارد کرده است.
این ملخ ها در قالب گروه های بی شمار علوفه این مراتع و زمین های کشاورزی را مصرف کرده و دامداران و کشاورزان این مناطق که در شهرستانهای گنبدکاووس، مراوه تپه و کلاله ساکن هستند را دچار خسارت می کنند.
ملخ مراکشی در ایران برای اولین بارحدود 80 سال قبل در شرق استان گلستان شناسایی شد.
برای آنکه خسارت واره از سوی ملخ بهتر نمایان شود قابل ذکر است که یک ملخ روزانه به اندازه وزن خود غذا می خورد ، واین در حالی است که در زمانهای هجوم این آفت ، در هر هکتار بیش از4 میلیون ملخ که معمولا هرکدام بین دو تا سه گرم وزن دارند حضور می یابند.
بخش ˈ داشلی برونˈ گنبد کاووس حدود25هزار نفر جمعیت، 3800کیلومتر مربع وسعت ، 27روستا و یک نقطه شهری است.
این بخش 145 کیلومتر مرز خشکی با کشور ترکمنستان دارد واز وسعت یک ششم استان گلستان را است.
600/622/
انتهای پیام /*
Contact the editor:

[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن