محبوبترینها
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826017985
عکاسی و داستان «حسین کرد شبستری»
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۹
کامران عدل به مناسبت شصتمین سال عکاس شدنش از اصول عکاسی اجتماعی و لذت دیدن عکسهای قدیمی گفت. این عکاس به مناسبت شصتمین سال عکاس شدنش، نمایشگاهی از آثار خود را با عنوان «آمال آرزوهای نیامده و برباد رفته» در گالری اعتماد برگزار میکند. عدل در گفتوگو با خبرنگار بخش تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره جایگاه عکاسی اجتماعی و خبری در بین مردم، اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما عکاسی خبری و اجتماعی، بعد از گذشت این همه سال، جایگاهی روی دیوار خانههایمان پیدا نکرده است، در حالی که این عکسها در کشورهای اروپایی و امریکایی جایگاهی والا دارند. عکاسی خبری و اجتماعی ایران، بعد از پیدایش اینترنت و ایمیل، راهی برای نشان دادن گذشتهی جامعه ما به خود ما، و تاسف خوردن به آنچه داشتیم و از دست دادیم پیدا کرد. او افزود: وقتی تصاویر خیابانهای تهران را با اتوبوسهای قرمز رنگ دو طبقه با تاسف نگاه میکنیم، حسرت میخوریم. عکس اولین پیکان را که دوست خودم، رضا نوربختیار گرفته است، با هزار تاسف نگاه میکنیم و میگوییم یادش به خیر. این عکاس درباره انگیزه برپایی نمایشگاه «آمال آرزوهای نیامده و برباد رفته» در گالری اعتماد گفت: انگیزهی من از برگزاری این نمایشگاه، در مرحلهی اول این نبود که از احساس تاسف شما استفاده کرده، خرم را برانم. انگیزهی من بر مبنای احساسی بود که که وقتی دوستان و آشنایان، آلبوم کودکی و نوجوانی من را میدیدند و با خواندن شرح عکسها، کلی حال میکردند و میخندیدند و هنوز هم موضوع ادامه دارد. طرح این نمایشگاه، از سه سال پیش با امیرحسین اعتماد مطرح شده بود.
مرداد 1333، میدان مخبرالدوله
او همچنین به چگونگی ورودش به دنیای عکاسی و برگزاری نخستین نمایشگاهش اشاره و اظهار کرد: دوم فروردین 1333، من اولین عکس جدی خودم را در سن 12 سالگی گرفته بودم. حرکت عکاسی نوین ایران و برگزاری نمایشگاه عکس را با نمایشگاه «سیبزمینیها» من در 1347 آغاز کردم. عدل همچنین عنوان کرد: البته من اولین کسی نبودم که نمایشگاه برگزار کردم. پیش از من کسانی مثل احمد عالی، رضا نوربختیار و ابراهیم گلستان نمایشگاه عکس گذاشته بودند، ولی جامعهی ما در آن دوران، آمادگی پذیرش این حرکت را نداشت. من در آن دوران، بر این باور بودم که نمایشگاه عکس گذاشتن، با ابزاری که من در دست داشتم و آن ابزار «سازمان تلویزیون ملی ایران» با میلیونها تماشاگر بود، کار احمقانهای است. این عکاس در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه «سیبزمینیها» با موضوع مجسمههای «هنری مور» هم خیلی تصادفی اتفاق افتاد. برپایی آن در گالری برگ باعث شد هزاران نفر روز افتتاحیه برای دیدن عکسها بیایند. شور و شعف مردم و اتفاقاتی که افتاد، مجبورم کرد که طور دیگری بهعکاسی نگاه کنم. برگزاری نمایشگاهها ادامه پیدا کرد و در یکی از سالها بالاترین رکورد فروش سال را در گالری برگ به دست آوردم. بعدها دیگر عکاسان هم وقتی دیدند که مردم عکس هم میخرند، شروع به برگزاری نمایشگاه عکس کردند.
مرداد ماه 1333 و سقوط بهمن، جاده چالوس
او افزود: امروز غیر از خودم که پاییز عمرم را هم پشت سر گذاشتهام، کسی نمیتواند مردم را با این نوع عکاسی آشنا کند و آنان را ترغیب کند که روی دیوارهایشان، عکسهای اجتماعی و خبری هم نصب کنند. آنان را باید آماده و ترغیب نمایم که طور دیگری هم میتوانند نگاه کنند. من نزدیک به یک سال این عکاسی را با سبک قدیم و با اولین دوربینی که در دست گرفتم و با اولین دوربین S.L.R که در جهان اختراع شد و با اولین دوربین «هاسلبلادم» و با فیلمهایی که از انگلستان وارد کردم عکاسی کردم. برای این که مردمِ 60 سال دیگر این کشور، ببینند که کشورشان چگونه بود. همانطور که من با چند عکس از 60 سال پیش ایران که گرفتم، تغییرات را به شما نشان میدهم. عدل همچنین درباره تحولی که عکاسی اجتماعی در کار و حرفه یک عکاس به وجود میآورد، اظهار کرد: عکاسی اجتماعی نوعی از عکاسی است که عکاس باید با نگاهی تیزبین، حرکتی را که شاید بیش از یک هزارم ثانیه طول نمیکشد را ببیند و بتواند آن را عکاسی کند. زیرا زمان صفر، که همان زمان فشار دادن به شاتر است، صبر نمیکند که شما آنالیز داستان «حسین کرد شبستری» را انجام دهید! در این موقع، عکاسی به یک نوع رفلکس تبدیل میشود. او ادامه داد: عکاسی اجتماعی یعنی نگاه کردن و درک تمام مسائلش اعم از آنالیز، نور، سایه، حجم، فرم، حرکت و یا ایستادگی، اکسپرسیون حالت صورتها و ... . همه اینها باید در یک هزارم ثانیه انجام شود. عکاس حرفهای نباید دیجیتال فکر کند که خوب حالا میگیرم و بعد فکرش را میکنم. عکاس حرفهای باید آنالوگ فکر کند چرا که بعدها، موقع آرشیو کردن عکسها دچار اشکال میشود. فراموش نکنید که عکاس حرفهای دائم عکس میگیرد. او مثل رانندهی حرفهای کامیون است که هر روز و روزی 10 ساعت رانندگی میکند. بههمین علت است که هرگز کسی از زبان من نشنیده است که:«عکاسی هنر است». نه، عکاسی بر دو نوع است: عکاسان حرفهای و آماتور، همین.
شهریور 1332، کامران عدل همراه با پدرش جلوی تونل کوهرنگ
این عکاس درباره نمایشگاهش نیز گفت: عکسهای این مجموعه، نمایش لحظههای ثبت شده دهههای گذشته و امروز است. عکسها از مقاطع مختلف زمانی انتخاب شدهاند و برای هر کدام از آنها شرحی در نظر گرفته شده است. این سری عکسبرداری را از فروردین 1392 شروع کردم و تا نیمهی اسفند 1392 ادامه دادم. عکاسی به شیوهی سیاه و سفید انجام شد. در این یک سال متوجه شدم که چهقدر مردم ما شهر و کشورشان را ویران کردهاند و دارند ادامه میدهند و تاسف گذشته را هم میخورند. عدل خاطر نشان کرد: عنوان نمایشگاه که «آمال و آرزوهای نیامده و برباد رفته» است، از یکی از عکسهای نمایشگاه برداشته شد. در این عکس نمایی از یک خانهی رویایی و یک اتومبیل که در جلوی یک درب رویایی از گذشتهی کشورمان پارک کرده است و یک زن چادری در حال عبور که حیات و زندگی واقعی در این عکس هست نمایش داده شده است. این جا بود که نام و تم نمایشگاه پیدا شد. نمایشگاه «آمال و آرزوهای نیامده و برباد رفته» روز جمعه 22 فروردین ماه در گالری اعتماد به نشانی خیابان نیاوران، میدان یاسر، خیابان صادق قمی، خیابان بوکان، شماره 4، افتتاح میشود و تا دوم اردیبهشت همه روزه از ساعت 14 تا 20 میزبان علاقهمندان به عکاسی است. کامران عدل متولد سال 1320 در تهران است. او در ایران و فرانسه تحصیل کرد و از هنرستان عکاسی پاریس فارغ التحصیل شد. عدل فعالیت حرفهای خود را با کار در یک لابراتوار چاپ عکسهای بزرگ آغاز کرد. پس از آن، مدت دو سالو نیم در کارگاه عکاسی"ژاک روشون" که یکی از معتبرترین مؤسسههای عکاسی مد پاریس بود، به کار پرداخت. این عکاس در سال 1347 به دعوت سازمان تلویزیون ملی ایران که به تازگی تأسیس شده بود، به ایران آمد و شش سال با این سازمان همکاری کرد. همزمان، در مدرسه عالی تلویزیون که در همان دوران پایه گذاری شده بود، به تدریس عکاسی پرداخت.
کامران عدل
کامرانعدل در سال 1359 به عنوان عکاس هیئت داوران جایزه بینالمللی معماری آقاخان ( A.K.A.A ) در ژنو برگزیده شد. علاوه بر این، کتابهای تصویری «آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند»، «اجرای نقش در کاشیکاری ایران»، «بازارهای ایرانی»، «خط بنایی»، «سفارت ایتالیا در تهران»، «گذری به چهار محال و بختیاری» و «یاد باد، آن روزگاران یاد باد» (معماری شیراز) در کارنامه فعالیتهای این عکاس ثبت شدهاند. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]
صفحات پیشنهادی
داستانهای تازه محمود حسینیزاد در راه انتشار
شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰ ۰۸ سرش را گذاشت روی فلز سرد نام تازهترین مجموعه داستان محمود حسینیزاد است که برای دریافت مجوز نشر روانه وزارت ارشاد شده است این نویسنده و مترجم در گفتوگو با خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا درباره این کتاب گفت این مجموعه دو بزائران کودک و نوجوان روایتگر داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی میشوند
زائران کودک و نوجوان روایتگر داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی میشوند فراخوان دومین جشنوارهي سراسري داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی از سری برنامههای دوازدهمین جشنواره بینالمللی امام رضا علیهالسلام از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد به گزارش حوزه ادبیات باشگعکس جدید حسین جعفری بازیگر نقش بچگی یوسف
عکس جدید حسین جعفری بازیگر نقش بچگی یوسف عکس جدید حسین جعفری بازیگر نقش بچگی یوسف جمعه 1 فروردین 1393بازخوانی گفتوگوهای آیین و اندیشه در سال ۹۲ ماجرای مداح شدن نزار قطری/ به من میگویند «ابوحسین»/ از «بلبل خم
بازخوانی گفتوگوهای آیین و اندیشه در سال ۹۲ماجرای مداح شدن نزار قطری به من میگویند ابوحسین از بلبل خمینی الهام گرفتممداح مشهور اهلبیت ع میگوید به دلیل به دنیا آمدن در قطر فامیلیام قطری است در حالی که اصالتاً ایرانی هستم و حتی دبستان را در مدرسه ایرانیها درس خواندآخرین شب عزاداری فاطمیه در حسینیه امام خمینی (ره ) برگزار شد
با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و اقشار مختلف مردم آخرین شب عزاداری فاطمیه در حسینیه امام خمینی ره برگزار شد تهران - ایرنا - آخرین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها امشب جمعه با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان نظام در حسامیرحسین ثقفی تصویرساز خوبی است
امیرحسین ثقفی تصویرساز خوبی است امیرحسین ثقفی تصویرساز خوبی است و این نکته را در فیلم اولش مرگ کسب و کار من است هم اثبات رسانده بود به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران امیرحسین ثقفی تصویرساز خوبی است و این نکته را در فیلم اولش مرگ کسب و کار من است هم اثبات رسانده بچرا بهجای کمک، عکاسی میکنند؟
شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۸ ۴۸ یک عکاس پیشکسوت مطبوعاتی دربارهی لزوم وضع قوانین برای تعیین گسترهی اختیارات عکاسان خبری درباره مخالفت با هرگونه دستکاری در عکس خبری تأثیر شبکههای اجتماعی بر عکاسی حرفهای و عملکرد ضعیف انجمنهای صنفی عکاسی در ایران سخن گفت اسماعیل عباسی - عکاسپیشنهاد محمود حسینیزاد: سراغ کلاسیکهای ادبیات فارسی بروید!/ تا میتوانید بخوانید
فرهنگ و ادب ادیبات ایران پیشنهادهای مطالعه در نوروز پیشنهاد محمود حسینیزاد سراغ کلاسیکهای ادبیات فارسی بروید تا میتوانید بخوانید محمود حسینیزاد مطالعه آثار کلاسیک ادبیات فارسی را برای ایام عید نوروز به اهالی فرهنگ و علاقهمندان کتاب پیشنهاد میکند مطالعه آثار کلاسیک ابازی آب و طبیعت در هنر عکاسی+تصاویر
بازی آب و طبیعت در هنر عکاسی تصاویر عکاسان با استفاده از قطرههای آب هنر اعجابانگیز خود را به نمایش گذاشتهاند به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران برای درک کردن یک قطره آب ابتدا باید نظام گیتی شگفتی های طبیعت و زندگی را بشناسیم  پیشنهاد نوروزی حسین رفیعی؛ خدا کند هیچ پدری بهدلیل فقر شرمنده فرزندش نشود/ نوروز تلفنم خاموش است
پیشنهاد نوروزی حسین رفیعی خدا کند هیچ پدری بهدلیل فقر شرمنده فرزندش نشود نوروز تلفنم خاموش است حسین رفیعی مجری برنامه های تلویزیونی آرزو کرد هیچ پدری به دلیل فقر جلوی فرزندانش شرمنده نشده و جیبش از پول خالی نباشد و هیچ خانوادهای بابت نداری و فقر اشک به چشمان فرزندانش نیاید ببیش از 50 عکس متفاوت و دیدنی از شهاب حسینی
بیش از 50 عکس متفاوت و دیدنی از شهاب حسینی بیش از 50 عکس متفاوت و دیدنی از شهاب حسینی در اینجا تماشا کنید به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران بیش از 50 عکس متفاوت و دیدنی از شهاب حسینی در اینجا تماشا کنید &شهاب حسینی مهمان کلاه قرمزی شد
شهاب حسینی مهمان کلاه قرمزی شد شهاب حسینی در برنامه امشب کلاه قرمزی حضور داشت به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران شهاب حسینی امشب با حضور در برنامه کلاه قرمزی مهمان آقای مجری بود گفتنی است برنامه کلاه قرمزی هرشب با موضوعی متفاوت در ایام نوروز مهماداستان غمانگیز عمارت جواهری همدان
پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳ ۴۲ مدیرکل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت شخصا دوست داشتم عمارت جواهری همدان را نگه دارم اما امکان آن فراهم نشد به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا عمارت جواهری در همدان در مجاورت جاده قدیمسیزده به در شهاب حسینی + عکس
سیزده به در شهاب حسینی عکس شهاب حسینی سیزده به در سال 93 را کجا گذراند به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران شهاب حسینی عکس سیزده به در امسالش را با عنوان آرزوها را به خدا و جان را به طبیعت گره بزنیم در کویر لوت بر سر صحنه فیلم دردسرهای شیرین در کنار همکاران و عشاهحسینی در سوگ پدر نشست
شاهحسینی در سوگ پدر نشستمجید شاهحسینی استاد دانشگاه و تحلیلگر سینما و رسانه در سوگ پدر نشست به گزارش خبرگزاری فارس لطفالله شاهحسینی پدر مجید شاهحسینی از تحلیلگران سینما و رسانه درگذشت مراسم ختم آن مرحوم فردا جمعه ۱۵ فروردین در حسینیه نیاوران واقع در میدان نیاوران برگزارامیر حسین رستمی جانشین جواد رضویان در نمایش آنتراکت بی آنتراکت شد
امیر حسین رستمی جانشین جواد رضویان در نمایش آنتراکت بی آنتراکت شد تهران - ایرنا - کارگردان نمایش آنتراکت بی آنتراکت از جانشینی امیرحسین رستمی به عنوان بازیگر به جای جواد رضویان در این اثر نمایشی خبر داد پریسا مقتدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت با وجود آنکه تمریناآیا زمان خاتمی، دوران طلایی عکاسی بود؟
یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹ ۱۰ بعضی از عکاسان خبری از وضعیت کاری خود رضایت ندارند و میگویند در برنامههای رسمی با آنها برخورد مناسبی نمیشود به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا با روی کار آمدن ساختار جدید از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار م-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها