تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814761160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراقچی: اختلافات کمتر شده است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عراقچی: اختلافات کمتر شده است
کد خبر: ۳۹۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳ - 09 April 2014




عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: بحث‌ها در فضای خوبی برگزار شد و طرفین بر مواضع خود هستند در برخی موضوعات اختلافات کمتر شده در برخی موضوعات فاصله‌ها باقی است ولی تمایل طرفین برای پیدا کردن راه‌حل و زمینه‌های مشترک وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی تابناک به وین، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای پس از پایان روز اول سومین دور مذاکرات وین درباره گام پایانی توافقنامه ژنو در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: مذاکرات بین ایران و 1+5 امروز از ساعت 9:30 صبح شروع تا 6 بعدازظهر و با برخی ملاقات‌های دوجانبه یکسره این مذاکرات ادامه داشت. هدف این دور از مذاکرات آخرین بحث‌ها و بررسی‌ها در خصوص موضوعات دستورکار است و تلاشی که دو طرف انجام می‌دهند که دیدگاه‌هایشان به هم نزدیکتر شود.

وی افزود: بحث‌های کلان صورت می‌گیرد برای رسیدن به درک نزدیکتر، کم کردن فاصله‌ها و آماده شدن به ورود به جزییات از جلسه آینده. از دور آینده وارد متن می‌شویم. فردا روی کلیات بحث می‌کنیم و دیدگاه‌هایمان را نزدیک کنیم و در دور آتی مذاکرات در اردیبهشت وارد جزییات می‌شویم.

معاون وزیر خارجه ادامه داد: بحث‌ها در فضای خوبی برگزار شد و طرفین بر مواضع خود هستند در برخی موضوعات اختلافات کمتر شده در برخی موضوعات فاصله‌ها باقی است، ولی تمایل طرفین برای پیدا کردن راه‌حل و زمینه‌های مشترک وجود دارد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای عنوان کرد: بحث‌های امروز مفید و سازنده بود و فضا دوستانه بود ولی بحث‌ها جدی و از پیچیدگی‌های خود برخوردار است.

عراقچی ادامه داد: فردا بعد از پایان مذاکرات اولین جلسه کمیسیون مشترک بین ایران و 1+5 در سطح کارشناسان برگزار می‌شود که مرور می‌کند بر توافق ژنو.

وی با بیان اینکه اراک یکی از موضوعات در دستورکار ماست، گفت: پذیرفتیم نگرانی‌ها مربوط به اراک را پوشش دهیم. از نظر ما رآکتور اراک به کار خود ادامه خواهد داد و در این زمینه دیدگاه‌های مختلفی مطرح شده و فکر می‌کنیم می‌شود با استفاده از شیوه‌ها و فناوری‌های جدید این نگرانی ها را پوشش داد.

وی درباره دور بعدی مذاکرات گفت که دهه آخر اردیبهشت ماه و در وین خواهد بود.

معاون وزیر خارجه درباره تعهدات طرف مقابل گفت: در توافق ژنو آمده غنی سازی ادامه خواهد یافت و برداشته شدن همه تحریم‌هاست.

عراقچی ادامه داد: یکی از مباحث ما در دور قبلی و اکنون تحریم‌ها بوده است. همه تعهداتی که طرف مقابل باید به آن متعهد شود در دستور کار بوده است.

وی در پاسخ به سوالی تصریح کرد: هیچ موضوعی غیر از برنامه هسته ای ایران موضوع مذاکره نیست. نه به آنها اجازه می‌دهیم وارد موضوعات دیگر شوند و نه آنها می‌شوند.

عراقچی درباره اظهارات جان کری درباره غنی سازی و موشک‌های بالستیک، گفت: موضوع ابعاد و دامنه برنامه غنی سازی ایران یکی از موضوعات مذاکره هست و ما بر اساس توافق ژنو غنی سازی ایران ادامه خواهد یافت ولی ابعاد و اندازه‌های آن موضوع مذاکره است.

وی درباره موشک‌های بالستیک گفت: موضوع موشک در دستور کار ما نیست و سیستم‌های دفاعی کشور را به هیچ وجه مورد مذاکره قرار نخواهیم داد.

معاون وزیر خارجه در خصوص زمان مورد نیاز برای مذاکره، گفت: از دور آینده وارد جزییات و نگارش متن خواهیم شد. برخی خوشبین و برخی بدبین هستند. هر دو طرف اراده لازم را دارند که قبل از پایان شش ماه بتوانیم توافق نهایی را داشته باشیم.

عراقچی همچنین گفت که ایران با حسن نیت و جدیت وارد مذاکرات شده و از حقوق مردم خود ذره‌ای عقب نشینی نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث نظارت ما به طور اصولی مشکلی نداریم از این جهت که چیزی برای مخفی کردن نداریم. برنامه پنهان و مخفی نداریم همه ابعاد برنامه ما صلح آمیز است. با سوء استفاده از نظارت مشکل داریم.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن