تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812762690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهیدان هنرمند با شهادت در راه خدا هنر را معنای دیگری بخشیدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهیدان هنرمند با شهادت در راه خدا هنر را معنای دیگری بخشیدند دماوند – ایرنا – عرصه هنر عرصه فعل و عمل است و شهیدان هنرمند با شهادت در راه خدا هنر واقعی را معنا کردند.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، به همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان دماوند و در سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی شهید سید اهل قلم و روز هنر، جمعی میدران و مسوولان شهرستان دماوند با حضور در خانواده نخستین شهید هنرمند شهرستان دماوند، شهید بزرگوار حمید رمضانعلی از خانواده وی تجلیل کردند.
شهید هنرمند حمید رمضانعلی فرزند حسین متولد 1339 از شهدای هنرمند شهرستان دماوند است که در عرصه هنر خطاطی، نقاشی، نمایشنامه نویسی و بازیگری تئاتر زبانزد خاص عام بود و در سال 1361 با حضور در جبهه های حق علیه باطل در عملیات والفجر در منطقه سومار، هنر واقعی را منصه ظهور رساند.
ˈحسین ناصریˈ مسوول کانون بسیج هنرمندان شهرستان دماوند در ابتدای این مراسم گفت: شهید رمضانعلی از اهالی هنر بود که قبل از انقلاب با تلاش بسیار در به ثمر رساندن انقلاب در شهرستان دماوند تلاش بسیاری داشت و پس از انقلاب نیز با حضور در جبهه های حق علیه باطل شهد شهادت را نوشید و افتخاری ابدی برای خود، اهالی هنر و شهرستان دماوند خلق کرد.
مادر این شهید بزرگوار نیز با ذکر خاطراتی از دوران فعالیت این شهید در به ثمر رسیدن انقلاب و تلاش شهید رمضانعلی در توزیع اعلامیه های حضرت امام (ره) در شهرستان دماوند و دستیگری وی توسط سازمان اطلاعات و امنیت دوران ستم شاهی (ساواک) و حضور وی در ابتدای جنگ در جبهه های حق علیه باطل و نحوه به شهادت رسیدن این شهید والامقام برای حاضران سخن گفت.
مسوول عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه دماوند در این مراسم گفت: همه ما وامدار خون شهدا هستیم و رفاه و راحتی امروز جامعه مدیون تلاش ها و جانفشانی های به خون خفتگانی است که برای دفاع از اسلام و نظام اسلامی همه هستی خویش را فدا کردند.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی زحمت کش افزود: ادامه راه پربرکت شهدا و توجه هر چه بیشتر به اهداف آنان برای همه آحاد جامعه امری ضروری است که برای رسیدن به جایگاه والای انسانی باید هر چه بیشتر بر آن اهتمام کنیم.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه دماوند نیز در این مراسم گفت: احترام به مقام شامخ شهیدان و دست بوسی خانواده های آنان کمترین کاری است که می توان انجام داد.
سروان پاسدار ˈمحمدعلی سیل سپورˈ افزود: باید همگان تلاش کنیم تا بتوانیم ادامه دهند راه روشن شهیدان باشیم که این مهم فقط با تبعیت از فرامین عالمانه مقام معظم رهبری میسر خواهد شد.
وی سال 93 را به فرموده مقام معظم رهبری سال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ عنوان کرد و گفت: تلاش در عرصه فرهنگ گام مهمی در تحقق فرامین رهبری در شعار امسال است.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه دماوند در جمع مسوولان حاضر در این مراسم از آمادگی این نهاد برای هر گونه فعالیت و همکاری با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان دماوند به منظور حرکت در مسیر فرمایشات رهبری خبر داد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند نیز در این مراسم گفت: خوشا به حال آنانی که در میدان عمل با دل سپردن به فرمان الهی مسیر حق را پیمودند و با شهد شهادت کام خود را شیرین کردند.
محمود مقدم افزود: آنانی که سرمایه خویش را در راه خدا فدا کردند به گردن همه آحاد جامعه حقی بزرگ دارند و تا ابدیت همگان وامدار خون شهدا هستیم، زیرا دستیابی به موفقیت های امروز جامعه در تمامی عرصه ها را مدیون تلاش های شهدا هستیم و باید هر چه بیشتر در احترام به خانواده های این بزرگوران بکوشیم.
در پایان این مراسم، مدیران و مسوولان شهرستان دماوند با حضور در حسینیه محله روح افزا شهرستان دماوند در کنار مرقد مطهر پنج شهید این محله و شهید حمید رمضانعلی به قرائت فاتحه پرداختند.
محله روح افزا در شمال شرقی دماوند و در منطقه ای خوش آب و هوا قرار دارد.
در این مراسم مسوول عقیدتی سیاسی و جمعی از فرماندهان سپاه و پایگاههای بسیج شهرستان، معاون و کارکنان بنیاد شهید، کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شرق استان تهران و جمعی از مسوولان انجمن های کانون بسیج هنرمندان شهرستان دماوند و عده ای از خانواده معظم شهیدان شهرستان حضور داشتند.
شهید سید مرتضی آوینی در شهریور سال 1326 در شهر ری متولد شد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه ی خود را در شهرهای زنجان، کرمان و تهران به پایان رساند و سپس به عنوان دانشجوی معماری وارد دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد.
او از کودکی با هنر انس داشت؛ شعر می سرود داستان و مقاله می نوشت و نقاشی می کرد تحصیلات دانشگاهی اش را نیز در رشته ای به انجام رساند که با طبع هنری او سازگار بود، ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی معماری را کنار گذاشت و به اقتضای ضرورت های انقلاب به فیلم سازی پرداخت.
شهید اهل قلم دارای مدرک فوق لیسانس معماری از دانشکده ی هنرهای زیبا بود.
اواخر سال 1370 ˈموسسه ی فرهنگی روایت فتحˈ به فرمان مقام معظم رهبری تاسیس شد تا به کار فیلم سازی مستند و سینمایی درباره ی دفاع مقدس بپردازد و تهیه ی مجموعه ی روایت فتح را که بعد از پذیرش قطع نامه رها شده بود، ادامه دهد.
شهید آوینی و گروه فیلم برداران روایت فتح سفر به مناطق جنگی را از سر گرفتند و در مدتی کمتر از یک سال کار تهیه شش برنامه از مجموعه ده قسمتی ˈشهری در آسمانˈ را به پایان رساندند ومقدمات تهیه مجموعه های دیگری را درباره آبادان، سوسنگرد، هویزه و فکه تدارک دیدند.
شهری در آسمان که به واقعه محاصره، سقوط و باز پس گیری خرمشهر می پرداخت در ماه های آخر حیات زمینی شهید آوینی از تلویزیون پخش شد، اما برنامه وی برای تکمیل این مجموعه و ساختن مجموعه های دیگر با شهادتش در روز جمعه بیستم فروردین 1372 در قتلگاه فکه ناتمام ماند.
تهرام/8128/1457/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن